هتل گران تر شد، میانگین نرخ هتل ها در سراسر کشور 25 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله رویای کره ای، جمشید حمزه زاده این شرح را اضافه نمود که اندازه افزایش نرخِ 25 درصد که اعلام شده، رقمی نسبی و میانگین کشوری است و این افزایش بسته به نوع خدمات و استانداردسازی هتل ها بین 10 تا 45 درصد در نوسان خواهد بود.

هتل گران تر شد، میانگین نرخ هتل ها در سراسر کشور 25 درصد افزایش یافت

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران گفت: پیشنهاد این تشکل به معاونت گردشگری با توجه به جلساتی که تا کنون برگزارشده و پیرو نامه های رسمی، افزایش نرخ اقامت در هتل ها به اندازه 45 درصد بوده است که امیدوارم به نتیجه برسد.

افزایش نرخ هتل ها به گفته رئیس جامعه حرفه ای هتلداران ایران، به روال همیشگی در مهرماه اعمال شده است.

حمزه زاده یادآور شد: افزایش نرخی که به تازگی برای هتل های کشور اعلام شده، نسبی است و نرخ بسته به نوع خدمات و استانداردسازی هتل ها متفاوت خواهد بود.

افزایش نرخ اقامت هتل ها هر سال مطابق با نرخ سالانه تورم صورت می گرفت. در چند سال اخیر اما اندازه آن به شکل رسمی کم تر از نرخ تورم و میانگین در حدود 25 درصد بود، درحالی که به شکل غیررسمی و در بعضی هتل ها نرخ ها بیش تر از درصد مشخص شده افزایش می یابد.

بسیاری از هتلداران افزایش هزینه نگهداری هتل، مواد غذایی، انرژی، دستمزدها و مالیات و عوارض را مهم ترین عامل مشخص کننده در اندازه افزایش نرخ اقامت در کشور دانسته اند که منجر به این شده است که هتل همچنان در طبقه کالاهای لوکس باقی بماند و طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس (سال 1397) نیز کمتر از پنج درصد از سهم اقامت مسافران را به خود اختصاص دهد، درحالی که طبق گزارش همین مرکز، نزدیک به 73 درصد اقامت در سفرهای داخلی برای کاهش هزینه ها، در خانه آشنایان و بستگان بوده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 آبان 1402 بروزرسانی: 22 آبان 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2317

به "هتل گران تر شد، میانگین نرخ هتل ها در سراسر کشور 25 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل گران تر شد، میانگین نرخ هتل ها در سراسر کشور 25 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید