آمادگی آلمان، ایتالیا و چین برای سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی خراسان شمالی

به گزارش مجله رویای کره ای، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از آمادگی آلمان، ایتالیا و چین برای سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی استان خراسان شمالی اطلاع داد.

آمادگی آلمان، ایتالیا و چین برای سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی خراسان شمالی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

محمد صمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بجنورد با اشاره به اجرای طرح فراوری گیاهان دارویی به عنوان استان پایلوت در خراسان شمالی گفت: هم اکنون کشورهای مختلفی از جمله آلمان، ایتالیا، چین و بعضی کشورهای همسایه برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام آمادگی نموده اند.

صمدی اظهار داشت: برنامه ریزی طرح توجیهی گیاهان دارویی استان در محل اتاق بازرگانی در حال آماده سازی است و تا آخر مردادماه تهیه شده و به کارگروه های مربوطه ارسال می گردد. استاندار خراسان شمالی نیز بر عملیاتی شدن این طرح تأکید دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به مسائل بیمه، مالیات و سایر آن ها گفت: تنها یک سوم دارندگان کارت بازرگانی در استان فعال هستند.

صمدی تعداد دارندگان کارت های بازرگانی در استان را 300 نفر اظهار داشت و گفت: از این تعداد تنها 100 مورد فعال بوده و مابقی به دلیل عدم دریافت کارت و یا نداشتن فعالیت بازرگانی غیبرطرفال هستند.

وی وجود مسائل مالیاتی، بیمه و سایر مسائل را از مهم ترین دلایل عدم پیگیری و تمدید کارت بازرگانی دانست و گفت: هم اکنون نظارت دقیقی برای صدور کارت بازرگانی انجام می گردد تا از ورود کالاهای قاچاق و دیگر مسائل جلوگیری گردد.

صمدی به سفر اخیر سفیر ایران در ترکمنستان به خراسان شمالی نیز اشاره نمود که به منظور توسعه روابط مالی، تجاری و تدبیر راهکارهای اساسی برای بازگشایی مرز بین خراسان شمالی و ترکمنستان صورت گرفته بود.

وی تأکید کرد: بازگشایی مرز پرسه سو برای استان توجیه مالی داشته و صادرات کالا را مقرون به صرفه می نماید لذا شایسته نیست استانی که بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد هیچ مرز ترددی با آن نداشته باشد.

صمدی بازگشایی مرز پرسه سو را در رونق مالی و توسعه روابط با ترکمنستان مؤثر دانست و اضافه کرد: نبود زیرساخت های لازم برای صادرات ازجمله مسائل استان بوده که با بازگشایی این مرز، زیرساخت ها تا حدودی در استان فراهم می گردد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش صادرات از استان اشاره نمود و عمده دلایل آن را به سبب انجام تعمیرات اساسی، گشایش آل سی و حواله های پولی و تأخیر در حمل ونقل کالا دانست.

وی همچنین به صادرات صورت گرفته در چهارماهه امسال اشاره نمود و اضافه کرد: در این مدت 18 میلیون و 500 هزار دلار کالا از مبادی مختلف استان به 22 کشور جهان نظیر ترکمنستان، افغانستان، هندوستان، چین، پاکستان و عراق صادرشده که عمده آن ها محصولات پتروشیمی، سیمان، محصولات کشاورزی و پلاستیکی بوده است.

صمدی به مطالبات تجار و بازرگانان از ترکمنستان نیز اشاره نمود و گفت: تجار ما هم اکنون مطالبات معوقه ای از مؤسسات خصوصی و دولتی ترکمنستان دارند که از گذشته باقی مانده و هم اکنون پیگیر وصول این مطالبات هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کسب مقام دوم استان در برگزاری جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سنجش عملکرد اتاق های بازرگانی اطلاع داد که با توجه به فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته در شورای گفت وگوی استان در امسال کسب شده است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به مسائل عدیده واحدهای فراوریی نیز اشاره نمود و گفت: بر این اساس با همکاری دادگستری و دادستانی کمیته سرمایه گذاری در استان تشکیل و بر اساس آن جلوی اجرائیات بانک ها گرفته شده و به واحدهای فراوریی دارای مشکل ازلحاظ تقسیط بدهی و دیگر مسائل مهلت های مناسبی داده شد که یاری بسیار خوبی برای خروج از مسائلشان بوده است.

وی اضافه کرد: بااین وجود واحدهای فراوریی استان هنوز گرفتار مسائل فراوانی هستند که گاها منجر به تعطیلی بعضی از آن ها شده ولی همچنان پیگیر برطرف آن ها هستیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 603

به "آمادگی آلمان، ایتالیا و چین برای سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی آلمان، ایتالیا و چین برای سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید