آمادگی دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین برای همکاری و تبادلات رسانه ای بین ایران و چین

به گزارش مجله رویای کره ای، رئیس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین گفت: این دفتر با پشتیبانی از تبادلات رسانه های چین و ایران، تسهیلات لازم را فراهم خواهد نمود و با برگزاری نشست های رسانه ای مختلف تعداد تحصیلکرده های ایرانی از جمله مقامات مطبوعاتی را در چین افزایش خواهیم داد.

آمادگی دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین برای همکاری و تبادلات رسانه ای بین ایران و چین

با ارزان تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، جیانگ گواو رئیس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین در نشست مدیران رسانه ای ایران و چین که در هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است، گفت: بسیار خوشحالم که به کشور ایران با فرهنگ کهن و درخشان سفر نموده ام.

وی اضافه کرد: روزهای آینده رئیس جمهور چین به طور رسمی از ایران دیدن می نماید این یک رویداد بسیار مهم در توسعه روابط دو کشور به شمار می آید.

رئیس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین خطاب به رسانه های ایرانی مطرح نمود: شما نماینده گروه بزرگ و معتبری از روزنامه ها، تلویزیون و شخصیت های برجسته رسانه ای ایران و منطقه هستید. همه شما در تهیه گزارش ها و معرفی شرایط چین و ایران نقش کلیدی ایفا می کنید به طوریکه گزارش های تهیه شده توسط شما جهت افکار عمومی دو کشور را معین خواهد نمود.

جیانگواو ادامه داد: دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین برای توسعه روابط با رسانه های ایران اهمیت بسیاری قائل است. در گذشته ما همکاری مطلوبی برقرار نموده ایم و بسیاری از دوستان ایرانی به چین سفر نموده و با آن آشنایی دارند. امیدوارم رسانه های ایران بتوانند با تهیه و فراوری گزارش های همه جانبه و واقعی به توسعه دوستی و همکاری مشترک دو کشور یاری نمایند.

وی با ارائه 3 پیشنهاد بیان نمود: امیدوارم همه شما به تهیه گزارش از ملاقات رئیس جمهور چین از ایران اهمیت دهید. این سفر نخستین سفر آقای شی جی پینگ به ایران پس از انتصاب به سمت رئیس جمهور است و مورد توجه گسترده ای از سوی رسانه های خاورمیانه و سراسر دنیا قرا رگرفته است.

رئیس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین مطرح نمود: در این سفر رئیس جمهور چین و مقامات ایران به طور مشترک، توسعه روابط دو کشور در آینده را برنامه ریزی خواهند کرد و رئیس جمهور چین به نمایندگی از دولت این کشور، مهمترین اصول و سیاست های چین در روابط خود با ایران را اعلام خواهد نمود. این روایداد برای ارتقاء سطح روابط دو کشور حائز اهمیت تاریخی بوده و در روابط آنها ثبت خواهد شد.

وی گفت: با توجه به مسائل مختلف در منطقه خاورمیانه و پیچیدگی اوضاع امنیتی منطقه، رئیس جمهور چین به نمایندگی از دولت چین، دیدگاه ها و پیشنهادهای این کشور را برای حل این مسئله مهم و بزرگ تشریح خواهد نمود و ضمن پرداختن به مسائل مورد توجه طرف به گفتگو با ایران خواهد پرداخت.

رئیس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین ادامه داد: سفر رئیس جمهور چین به ایران از منظر اتصال آینده و گذشته کشور، تقویت اعتماد متقابل، تعمیق همکاری ها و توجه به شرایط زندگی مردم ملاقات بسیار مهمی به حساب می آید و وی در جریان این سفر اقدامات راهبردی برای اجرای مشترک طرح یک کمربند و یک جاده توسط چین و ایران را مطرح خواهد نمود.

وی اضافه کرد: چندین پروژه مهم دیگر نیز برای توسعه دو کشور و پیشبرد همکاری های صنعتی با امضای توافقنامه های مختلف پیگیری خواهد شد.

رئیس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین مطرح نمود: امیدوارم که رسانه های دو کشور سفیر خوبی برای برگزاری روابط خوب میان دو تمدن ایران و چین باشند. رسانه سفیر دوستی و برقرار نماینده تبادلات فرهنگی است که باید به آن توجه کرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تبادلات و همکاری رسانه های چین و ایران افزایش یابد گفت: هم اکنون مردم چین برای ساخت همه جانبه جامعه مرفه تر کوشش می نمایند. در عین حال چین همکاری خود با دنیا بویژه کشورهای آسیایی از جمله ایران را افزایش خواهد داد تا فرصت های بیشتری را برای توسعه دنیا و بویژه کشورهای آسیایی فراهم کند.

وی ادامه داد: دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین با پشتیبانی از تبادلات و همکاری های رسانه های چین و ایران، فعالانه تسهیلات لازم را برای شما آماده خواهد نمود. ما همچنین سعی خواهیم کرد با برگزاری نشست های مختلف میان رسانه های دو کشور زمینه را برای تبادلات و همکاری شما ایجاد کنیم. علاوه بر این تعداد تحصیل نموده های ایران از جمله مقامات مطبوعاتی و اصحاب رسانه را در چین افزایش خواهیم داد و برای تحصیل این افراد در چین یاری هزینه در نظر خواهیم گرفت.

رئیس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین اضافه کرد: ما همچنین از تبادلات و ملاقات شخصیت های رسانه ای چین و ایران مانند خبرنگاران، مدیران و مجری ها از دو کشور پشتیبانی خواهیم کرد بعلاوه همکاری های عملی رسانه هایی دو کشور را در زمینه اخبار و گزارش، انجام مصاحبه های مشترک، ایجاد رسانه های مشترک و آموزش افراد مستعد را تشویق می کنید تا از این طریق بتوانیم به توسعه همه جانبه تبادلات و همکاری رسانه های چین و ایران یاری کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 697

به "آمادگی دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین برای همکاری و تبادلات رسانه ای بین ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین برای همکاری و تبادلات رسانه ای بین ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید