گردشگری روحیه نشاط، شور و امیدبخشی را در کشور افزایش می دهد

به گزارش مجله رویای کره ای، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با وجود هجمه های دشمن، ایران هراسی و فشارهای سیاسی که وجود دارد اما شاهد رشد گردشگری هستیم و این میزان رشد گردشگران ترکیبی همچون زیارتی، توریست سلامت و درمان را شامل می گردد.

گردشگری روحیه نشاط، شور و امیدبخشی را در کشور افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عصر امروز شنبه 12 آبان در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان حوزه گردشگری دماوند در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، گفت: دشمن در کوشش است که ناامیدی، عدم اطمینان و نشاط را در کشور ایجاد کند که بخش گردشگری می تواند ایجاد روحیه نشاط، شور و امیدبخشی را در کشور افزایش دهد.

او با بیان این که گردشگری در ایران سه بعد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد توضیح داد: گردشگری موجب تحرک سایر بخش های اقتصادی همچون کسب و کارهای شهری، محلی و روستایی می گردد و کشورهایی که در حال رشد و توسعه هستند مهم ترین مقوله مورد توجه آنان بحث گردشگری است.

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش صنعت، وابسته به تکنولوژی و حتی در بخش های دیگر احتیاجمند وابستگی به دیگر کشورها هستیم ولی در بخش گردشگری هیچ وابستگی وجود ندارد و برای ارتقا این بخش مبتنی بر داشته های داخلی و سنت و آداب و رسوم خود هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری درآمدهای ارزی بسیار خوبی برای کشور دارد، گفت: سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر گردشگر ورودی به کشور داشتیم که با رشد 4 درصد همراه بود و این درحالی است که در 6 ماه نخست سال جاری با وجود تحریم ها 51 درصد رشد جمعیتی ورودی گردشگر به کشور را شاهد بودیم.

او با بیان اینکه موضوع اشتغال در صدر مسائل کشور است، اعلام نمود: ایجاد اشتغال در کل جهان در حوزه خدمات تعریف می گردد و اشتغال فراگیر را نمی توان با صنعت و کشاورزی فعال کرد؛ گردشگری سرعت اشتغال آن نسبت به سایر بخش ها 2.5 برابر است که این مهم حتی با سرمایه کم هم امکانپذیر است.

این مقام مسئول اضافه نمود: به طور میانگین به ازای هر 50 میلیون تومان یک شغل ایجاد می کنیم و در بخش صنعت 10 برابر خواهد شد و این نشان می دهد که گردشگری زمینه اشتغال بهتری خواهد داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم 1900 پروژه گردشگری با اعتبار بالغ بر 43هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و غیر دولتی در حال اجرا است، گفت: بیشتر این پروژه ها مربوط به هتلینگ و جذب گردشگری است.

او با بیان اینکه گردشگری مهم ترین کارکرد خود را به بخش فرهنگی اختصاص می دهد، اضافه نمود: هر گردشگر خارجی که وارد کشور شده به یک سفیر جمهوری اسلامی تبدیل شده است و هر چقدر به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری یاری کنیم، در حوزه دیپلماسی موفق تر هستیم.

مونسان با بیان اینکه در کوشش هستیم تا با سرانجام یافتن دولت دوازدهم 1200 پروژه را به مرحله بهره برداری رسانیم، اضافه نمود: بوم گردی از موضوعات مهم گردشگری در حوزه اقتصاد مقاومتی و درون زا است زیرا با خانه های روستایی در حال ایجاد شغل و درآمد هستیم و در نقاطی که ضعف محل های اقامتی داشتیم، بوم گردی ها یاری رسان شدند.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه هم اکنون 600 واحد بوم گردی در کشور وجود دارد، گفت: در نظر داریم این مهم را به 2هزار واحد برسانیم که این تعداد 16 هزار شغل ایجاد می نماید؛ تقویت حوزه گردشگری موجب اشتغال بسیار بدون احتیاج دولت می گردد.

او با بیان اینکه برای توسعه این بخش تمامی دستگاه ها همت نمایند، گفت: به هیچ وجه نباید گردشگری محل سواستفاده زمین خواری گردد و این مهم توجه بیشتر دستگاه ها را می طلبد.

تجهیز 12هزار میلیارد تومان منابع برای اشتغال زایی در روستاها

مونسان با اشاره به اقدامات دولت در حوزه حمایت از گردشگری و اشتغال روستایی، بیان داشت: دولت 12 هزار میلیارد تومان منابع تجهیز نموده که 2400میلیارد تومان آن با کوشش سازمان میراث در حوزه گردشگری و صنایع دستی با نرخ 6درصدی اجرا شده و هیچ محدودیتی در پرداخت وجود ندارد.

مونسان ادامه داد: برای پروژه های بزرگ گردشگری نیز از محل صندوق توسعه ملی یک هزار میلیارد تومان با نرخ 14درصدی آمادگی وجود دارد.

دماوند پتانسیل توسعه گردشگری جاذب و هیجانی را دارد

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه نزدیگی به پایتخت یکی از فرصت های مطلوب دماوند است، اضافه نمود: یکی از موضوعات مهم در حوزه گردشگری، تقویت بخش گردشگری کشاورزی است که در این سازمان پیگیری می گردد و امروز خوشحالیم که در دماوند یک نفر به این مهم دست یافته و باید بیش از پیش حمایت کرد.

او ادامه داد: پروژه های جذب گردشگری و همچنین گردشگری هیجانی از پروژه هتل مهم تر هستند و شهرستان دماوند و فیروزکوه در این خصوص می تواند موفق باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 87

به "گردشگری روحیه نشاط، شور و امیدبخشی را در کشور افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری روحیه نشاط، شور و امیدبخشی را در کشور افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید