ابوالفتح:ایران نمی تواند به حفظ استقلال ژاپن در برابر آمریکا امیدوار باشد، حاشیه سفر روحانی به ژاپن بر متن غلبه یافته است

به گزارش مجله رویای کره ای، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: داشتن چنین توقعی از ژاپن که علی رغم فشار ها و تهدیدات آمریکا بخواهد از ایران نفت بخرد با واقعیت های تلخ حاکم بر نظام جهان فاصله دارد.

ابوالفتح:ایران نمی تواند به حفظ استقلال ژاپن در برابر آمریکا امیدوار باشد، حاشیه سفر روحانی به ژاپن بر متن غلبه یافته است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد سفر روحانی به ژاپن گفت: این سفر بیشتر دچار فضاسازی رسانه ای و شاید تصویر امیدوارکننده از آنچه دولت دارد اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: رسانه های بین المللی و بخشی از کسانی که خواستار کاهش تنش بین ایران و آمریکا هستند هر قدمی که این دو کشور برمی دارند یا هر اقدامی که کشور های ثانی در این خصوص برمی دارند را نشانه ای از نزدیکی روابط دو کشور می دانند.

ابوالفتح با تاکید بر اینکه در سفر روحانی به ژاپن حاشیه بر متن غلبه پیدا نموده است، گفت: این سفر دومین سفر یک مقام رسمی و ارشد جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ژاپن و اولین سفر روحانی به این کشور محسوب می شد.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به روابط نزدیک ایران و ژاپن و اینکه ژاپنی ها جزو مشتریان مهم نفتی ما محسوب می شوند، گفت: روابط ایران و ژاپن همیشه خوب بوده است و ژاپن به عنوان کشوری که از نظر تکنولوژی، فناوری و مسائل علمی از پیشرفت های بالایی برخوردار است همیشه برای جمهوری اسلامی صندلی ویژه و مهمی داشته است.

وی با اشاره به سفر خرداد ماه آبه به تهران گفت: این مراودات در تمام دنیا طبیعی است و موضوع جدیدی محسوب نمی گردد، اما حاشیه پررنگ تر از متن در این رفت و آمد ها پیش بینی عده ای برای پادرمیان ژاپن در راستای نزدیکی روابط ایران و آمریکا بود این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند وقتی رئیس جمهور ایران و آمریکا در یک شهر و در یک ساختمان (سازمان ملل) حضور داشتند و هیچ مذاکره ای بین آن ها رخ نداد پس هیچ کشور ثانی نیز قادر به میانجی گری و یا اجبار طرف ایرانی برای مذاکره نخواهد بود.

ابوالفتح با بیان اینکه این سفر فی نفسه به دلیل روابط ایران و ژاپن از اهمیت بالایی برخوردار است، اعلام کرد: البته ممکن است در خلال این ملاقات ها پیغام ها و نقل قول هایی از طرفین توسط ژاپن رد و بدل گردد، اما انتظار رایزنی ژاپن برای مذاکره ایران و آمریکا امری بعید به نظر می رسد.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران احتیاجمند نفت ایران به حساب می آید، گفت: امنیت خلیج فارس و احتیاج به نفت دو فاکتوری است که ژاپنی ها نمی توانند آن را در قبال ایران نادیده بگیرند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر ژاپن به عنوان متحد مهم آمریکا در دنیا محسوب می گردد و جمهوری اسلامی با این شرایط از ژاپن انتظار دارد که تسلیم آمریکا نباشد و در موضوع خرید نفت از ایران استقلال خود در برابر آمریکا را حفظ کند، اما اینکه امیدواری ایران با توانمندی طرف مقابل فاصله دارد حقیقتی تلخ است که نشان دهنده سلطه تمام عیار دلار و نفوذ آمریکا بر اقتصاد دنیا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 653

به "ابوالفتح:ایران نمی تواند به حفظ استقلال ژاپن در برابر آمریکا امیدوار باشد، حاشیه سفر روحانی به ژاپن بر متن غلبه یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوالفتح:ایران نمی تواند به حفظ استقلال ژاپن در برابر آمریکا امیدوار باشد، حاشیه سفر روحانی به ژاپن بر متن غلبه یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید