ماس چیز جدیدی برای ارائه به ایران نداشت ، جدی بودن تهدید ایران

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران، یک کارشناس آلمانی مسائل خاورمیانه علت بی نتیجه بودن سفر هایکو ماس وزیر خارجه آلمان به ایران را نبود یک پیشنهاد از سوی وی برای حل اختلافات بین اروپا و ایران بر سر ساز و کار اقتصادی ویژه (اینستکس) دانست.

ماس چیز جدیدی برای ارائه به ایران نداشت ، جدی بودن تهدید ایران

گیدو اشتاینبرگ کارشناس خاورمیانه در بنیاد علم و سیاست آلمان در مصاحبه با شبکه WDR این کشور گفت: همانطور که پیش بینی می شد این سفر بدون نتیجه بود. ایران پیشتر اعلام نموده بود که خواستار اقدامی عملی از سوی اروپا در خصوص اجرای اینستکس و برداشته شدن موانع در راستا عادی سازی تجارت خارجی خود است.

وی اضافه نمود: ایران با دادن اولتیماتوم 60 روزه به اروپا، ادامه انجام تعهدات برجامی اش را مشروط به اقدامات اتحادیه اروپا نموده است از این رو به نظر می رسد به دلیل بی نتیجه بودن این سفر، تهران به عملی کردن تهدید خود که توقف بخش دیگری از تعهداتشان در روز هفتم جولای است، ادامه دهند.

به اعتقاد این کارشناس مسائل ایجاد شده در راستا اجرای اینستکس نشان می دهد که اروپایی ها توان محدودی در عملی کردن وعده های خود دارند زیرا آنها زمانی می توانند بازیگری تاثیرگذار باشند که به همراه آمریکا رویکردی مشترک را در پیش بگیرند.

اشتاینبرگ تاکید نمود تا زمانی که دونالد ترامپ در آمریکا رئیس جمهور است، هیچ توافق دیگری بین ایران و آمریکا به دست نخواهد آمد. همانطور که دولتمردان آمریکا بارها اعلام نموده اند، واشنگتن به دنبال اعمال فشار حداکثری به ایران است و می کوشد از این طریق به عنوان نخستین هدف مقامات جمهوری اسلامی را به پای میز مذاکره بکشاند.

کارشناس بنیاد علم و سیاست آلمان هدف دیگر آمریکا از اعمال فشار به ایران را تضعیف و ساقط کردن نظام این کشور دانست و گفت با توجه به بعید بودن امکان مذاکره، واشنگتن هم بیشترین کوشش خود را صرف هدف دوم می نماید که این امر نیز شدنی نیست زیرا ایران نظام قدرتمند و با ثباتی دارد.

وی هشدار داد در چنین شرایطی امکان گسترش تنش ها وجود دارد. هر چند ترامپ مدعی است که به دنبال جنگ با ایران نیست، اما ادامه فشارها به ایران از جمله اعمال تحریم های جدید علیه صنعت پتروشیمی ایران و رویدادهای روزهای اخیر از تشدید تنش ها حکایت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 229

به "ماس چیز جدیدی برای ارائه به ایران نداشت ، جدی بودن تهدید ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماس چیز جدیدی برای ارائه به ایران نداشت ، جدی بودن تهدید ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید