اتاق مشترک ایران و ویتنام تا دو ماه دیگر افتتاح می گردد

به گزارش مجله رویای کره ای، معاون بین الملل اتاق ایران با هدف پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر هیات مجلس بخش خصوصی ایران به ویتنام، میزبان رئیس شورای مشترک ویتنام و ایران بود.

اتاق مشترک ایران و ویتنام تا دو ماه دیگر افتتاح می گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

محمدرضا کرباسی در این دیدار از راه اندازی اتاق مشترک ایران و ویتنام طی دو ماه آینده اطلاع داد و گفت: اقدامات اولیه تاسیس این اتاق اجرا شده و تا دو ماه آینده به طور رسمی کار خود را آغاز خواهد نمود.

در این جلسه ضمن امضای تفاهم نامه بین اتاق کاشان به عنوان اتاق تعیین با شورای مذکور، موضوع تسهیل در روند صدور ویزا برای فعالان مالی ایرانی از سوی سفارت ویتنام نیز مورد تاکید نهاده شد.

محمدرضا کرباسی، معاون بین الملل اتاق ایران، با انتقاد از روند طولانی و پیچیده صدور ویزا برای فعالان مالی توسط سفارت ویتنام خواهان رسیدگی هرچه سریع تر به این مشکل شد و تاکید نمود: اگر این موضوع حل نگردد، امکان نهایی کردن بسیاری از توافقات اجرا شده بین دو کشور وجود نخواهد داشت.

وی راه اندازی خط هوایی مستقیم بین دو کشور را نیز یکی از عوامل موثر در توسعه روابط برشمرد و اعلام نمود: در صورتی که بتوانیم مسئله ویزا را حل کنیم آن گاه راه اندازی خط هوایی نیز توجیه مالی پیدا می نماید، درحال حاضر تعداد مسافران در این خط بسیار کم است.

کرباسی پیدا کردن راه چاره برای برقراری روابط بانکی بین دو کشور را نیز خواهان شد و تشریح کرد: امروز تعداد زیادی از کشورهای جهان توانسته اند مراودات بانکی خود را با ایران گسترش دهند اما همچنان روابط بانکی بین ایران و ویتنام در سطح پایینی انجام می گردد.

در ادامه چن وی چی، رئیس شورای مشترک ویتنام و ایران هدف از ایجاد این شورا را توسعه مراودات و همکاری های مشترک بین دو کشور دانست و توضیح داد: در پی آن هستیم که روابط خود با ایران را به سطح 2 میلیارد دلار ارتقا دهیم. برای همین بانک های این کشور به دنبال پیدا کردن راه هایی برای برقراری روابط بانکی با ایران هستند.

وی همچنین از اعزام هیاتی به سرپرستی وزیر صنعت و تجارت این کشور در 11 نوامبر (20 آبان) به ایران اطلاع داد.

در سرانجام این دیدار نیز محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان با چن وی چی، رئیس شورای مشترک ویتنام و ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند. اتاق کاشان به عنوان اتاق تعیین این تفاهم نامه را امضا کرد و قرار است پس از تشکیل اتاق مشترک ایران و ویتنام، تفاهمنامه ای مشابه با اتاق مشترک به امضا برسد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 507

به "اتاق مشترک ایران و ویتنام تا دو ماه دیگر افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق مشترک ایران و ویتنام تا دو ماه دیگر افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید