احساس کردن این درد در بدن را جدی بگیرید!

به گزارش مجله رویای کره ای، استاد بیماری های قلبی گفت:به طور معمول درد در زیر قفسه سینه یکی از سریعترین درد هایی است که فرد در طول عمرش تجربه کرده است و اگر حدود 10 تا 20 دقیقه طول بکشد و به علت سکته قلبی باشد، بر طرف نمی شود.

احساس کردن این درد در بدن را جدی بگیرید!

به گزارش فارس، مریم مشکانی، استاد بیماری های قلبی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله درباره اینکه زمان طلایی درمان سکته مغزی چقدر است؟، گفت: وقتی فرد دچار سکته قلبی می شود و علائمی پیدا می کند که موید گرفتگی عروق کرونر و سکته حاد قلبی است، باید هرچه زودتر خود را به مراکز درمانی برساند تا درمان باعث شود گرفتگی عروقش برطرف شود و احتمال سالم ماندن عضله قلبش بیشتر است.

وی ادامه داد: در 90 دقیقه اول بروز سکته قلبی خیلی مهم است؛ به خصوص برطرف شدن انسداد گرفتگی عروق کرونر که به صورت آنژیوگرافی است و خوشبختانه اکنون در مراکز درمانی به صورت اورژانس نیز این کار انجام می شود.

این استاد بیماری های قلبی متذکر شد: در مراکزی که امکانات کمتری داشته باشند برای فرد دارو های تزریقی استفاده می کنند تا باعث شود انسداد برطرف شود، اما بیمار نیاز دارد به مراکز مجهز تر اعزام شود.

مشکانی درباره اینکه تیر کشیدن قفسه سینه نشانه چیست؟، شرح داد: به طور معمول درد در زیر قفسه سینه یکی از سریعترین درد هایی است که فرد در طول عمرش تجربه کرده است و اگر حدود 10 تا 20 دقیقه طول بکشد و اگر به علت سکته باشد، برطرف نمی شود.

وی ابراز کرد: درد هایی که کُشنده است و درد هایی که حالتی خنجری و تیز دارند و در حد ثانیه است بیشترشان نگران کننده نیستند و ممکن است به خاطر استرس باشد.

این استاد بیماری های قلبی اضافه کرد: البته هر چه سن فرد بالاتر باشد، فاکتور های خطر بیشتر است و این درد ها باید جدی تر گرفته شود، اما تیر کشیدن به تنهایی نشانه گرفتن عروق کرونر نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2167

به "احساس کردن این درد در بدن را جدی بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احساس کردن این درد در بدن را جدی بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید