افزایش زائرین خارجی مشهد

به گزارش مجله رویای کره ای، امسال هم شاهد افزایش نرخ مسافرین خارجی مشهد بودیم و این بار با خطوط ریلی، تعداد مسافران و زائران ریلی خارجی مشهد مقدس در مقایسه با سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

 

افزایش زائرین خارجی مشهد

محمدهادی ضیایی‌مهر، مدیرکل راه‌آهن خراسان، گفت:

شمار زائران و مسافران خارجی که بهار امسال به وسیله قطار به مشهد سفر کرده‌اند در مقایسه با مدت مشابه پارسال 11 درصد رشد داشته است.

محمدهادی ضیایی‌مهر، تعداد این مسافران را 26 هزار و 860 نفر اعلام کرد و افزود که بیشتر مسافرانی که به مشهد سفر کرده‌اند از کشورهای عراق، پاکستان، لبنان، هند، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده‌اند.

به گفته وی در این مدت 14 هزار و 210 گردشگر و زائر خارجی نیز با سفر به خراسان رضوی، از طریق ایستگاه راه‌آهن نیشابور به‌صورت ورودی یا خروجی جابه‌جا شده و از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهر دیدن کرده‌اند.

ضیایی‌مهر در ادامه سخنان خود چنین بیان کرد که در بهار امسال از مسیر ریلی خراسان، سه میلیون و 219 هزار و 222 مسافر جابه جا شده است که 22 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل داشته است .

سال قبل از طریق خطوط راه‌آهن حدود 24.5 میلیون مسافر در ایران جا به جا شدند که نیمی از این مسافران در مسیر خراسان رضوی و مشهد تردد داشتند.

هزار و 500 کیلومتر یعنی 12 درصد از مجموع 12 هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور در خراسان رضوی قرار دارد.

انتشار: 25 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1

به "افزایش زائرین خارجی مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش زائرین خارجی مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید