بازدید استاد ادبیات و سینمای فرانسه در تونس از تالارهای موزه سینما (تور فرانسه ارزان)

به گزارش مجله رویای کره ای، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، بازدید استاد ادبیات و سینمای فرانسه در تونس از تالارهای موزه سینما صورت گرفت.

بازدید استاد ادبیات و سینمای فرانسه در تونس از تالارهای موزه سینما (تور فرانسه ارزان)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

کمال بن وناس استاد ادبیات و سینمای فرانسه در تونس بعد از برگزار شدن ورکشاپ روش ها و تکنیک های فیلمنامه اقتباسی در سالن فردوس موزه سینما که در بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر صورت گرفت، از تالارهای موزه سینما بازدید کرد و گفت: از اینکه به ایران آمدم خرسند و بسیار شگفت زده شدم و با تماشا موزه سینما در واقع برترین بازدید تاریخی ام را در ایران به ثبت رساندم.

وی ادامه داد: فرهنگ ایرانی نشان دهنده اصالتی است که همواره در همه جای دنیا از آن یاد می گردد. اتفاق بسیار خوبی است که جوایز و آثار سینمایی در چنین باغ زیبای ایرانی نگهداری می گردد و جالب است که تماشا آن تنها به جوایز و آثار بسنده نمی شوند بلکه نشان دهنده پیشرفت فنی سینمای ایران و جایگاهی است که برای هنرمندان سرزمینی است که تمدنی دیرینه دارد، قائل شده اند.

کمال بن وناس با بیان اینکه خوب است تا همه کشورهای دنیا موزه سینما داشته باشند، بیان داشت: قطعا وقتی به تونس برگردم درباره سفر جذابم به ایران و مخصوصا حس خوبی که از تماشا این بنای تاریخی پیدا کردم، خواهم نوشت و آنها را به یادگار نگه خواهم داشت.

وی با بیان اینکه از تماشا گنجینه زنده یاد عباس کیارستمی در موزه سینما شگفت زده شده، گفت: عباس کیارستمی از نوادر سینما بود و برای من نه تنها یک کارگردان حرفه ای بلکه یک شخصیت مهم تاثیرگذار در سطح دنیا، سینمای تونس و همه هواداران سینما است. از اینکه در یک مرکز سینمایی جوایز و یادگاری های این هنرمند نگهداری می گردد، بسیار خرسند شدم و از تماشا جوایز او لذت بردم. این بازدید در واقع خاطرات سینمای کیارستمی را در من زنده کرد.

بن وناس اعلام کرد: عباس کیارستمی دیگر در جمع ما سینماگران نیست اما می توانیم درکنار آثار و جوایز ارزشمند او بایستیم و به او ادای احترام کنیم. از اینکه فرصتی فراهم شد تا با تماشا آثار استاد کیارستمی خاطراتش در ذهنم زنده گردد، تشکر می کنم.

وی در سرانجام اعلام کرد: برای توسعه و همکاری های بیشتر بین ایران و تونس خوب است تا مراودات فرهنگی بیشتری صورت گیرد و بتوانیم به صورت مشترک هفته فیلم در ایران و تونس را برگزار کنیم و به سینماگران سرشناس بپردازیم.

منبع: همگردی
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2226

به "بازدید استاد ادبیات و سینمای فرانسه در تونس از تالارهای موزه سینما (تور فرانسه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید استاد ادبیات و سینمای فرانسه در تونس از تالارهای موزه سینما (تور فرانسه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید