با خیابان های معروف تفلیس آشنا شوید

به گزارش مجله رویای کره ای، هیچ جای دیگر جهان نمی توانید خیابان هایی شبیه به برخی از خیابان های تفلیس را پیدا کنید! شاید با خواندن این جمله، اسم چندین شهر با خیابان های بسیار معروف به ذهنتان برسد اما این را از ما داشته باشید که خیابان هایی در تفلیس وجود دارند که چیدمان شهری آن ها واقعا خاص هستند و سبک خاص خودشان را دارند که البته در حال حاضر دیگر تبدیل به خیابان های معروف تفلیس شده اند.

با خیابان های معروف تفلیس آشنا شوید

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

ما امروزمی خواهیم به شما این خیابان ها را معرفی کنیم، مختصر و چکیده ای از سرگذشتشان، جاذبه هایشان، مراکز خرید و رستوران های معروفشان بگوییم. نگران نباشید! درباره این که چه وقتی به این خیابان ها و از چه راه هایی بروید هم با شما صحبت خواهیم کرد.

خودتان را در این موقعیت تصور کنید که در تفلیس هستید و می خواهید مثل هر مقصد گردشگری دیگری از خیابان های معروف این شهر هم دیدن کنید، آن وقت است که برایتان شناخت خیابان های معروف تفلیس مهم می گردد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، معروف ترین خیابان های این شهر گرجستانی را بشناسید.

شماره 1 خیابان های معروف تفلیس، خیابان روستاولی

خیابان روستاولی اولین خیابان معروفی است که می خواهیم در شهر تفلیس آن را به شما معرفی کنیم. این خیابان که به افتخار یکی از مشاهیر گرجستان که شاعری در قرن 12 میلادی بوده از نام اولیه خود یعنی گولوین تغییر نام داده و به نام شوتا روستاولی (Shota Rustaveli Avenue) تغییر نام پیدا کرد. این خیابان از نزدیکی شاهراه مهم تفلیسی ها یعنی میدان آزادی آغاز شده و در حدود 1.5 کیلومتر مربع بعدی ادامه پیدا می کند.

عاملی که باعث شده خیابان روستاولی در بین خیابان های معروف تفلیس قرار بگیرد این است که در جای جای این خیابان انواع ساختمان های تجاری، مراکز خرید مختلف، هتل های مجلل، ساختمان های اداری و مراکز فرهنگی و دولتی ایجاد شده است. به خاطر قابلیت های این خیابان است که منطقه روستاولی را اغلب خیابانی محبوب و پر هوادار بین جهانگرد ها و گردشگران معرفی می نمایند. ضمناً در این خیابان هتل های بسیار زیاد و خوبی وجود دارد که می توانید از با انتخاب یکی از آن ها، رزرو هتل تفلیس خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

در خیابان روستاولی چه جاذبه هایی را ببینیم؟

جاذبه های خیابان روستاولی در حدی زیاد هستند که اگر بخواهید آن ها را سر صبر و حوصله ببینید، فکر می کنیم که یک نصفه روزتان را باید به بازدید از این خیابان اختصاص بدهید. با این که در مطلب خیابان روستاولی می توانید بیشتر با آن آشناشوید اما با این حال از جمله این جاذبه ها می توانیم به:

  • تئاتر اپرای ملی گرجستان
  • موزه سیمون جاناشیا
  • ساختمان سابق مجلس گرجستان
  • کلیسای کاشوتی
  • خانه اپرای تفلیس
  • قصر یوث (Youth)
  • خانه هنر تفلیس
  • سینما روستاولی

اشاره نماییم. معماری بیشتر این جاذبه ها و دیگر ساختمان های خیابان روستاولی از سبک معماری مدرن قرن 20 میلادی الهام گرفته شده که این ساختمان ها را بیش از پیش زیبا نموده است.

مراکز خرید این خیابان کدام ها هستند؟

بهترین و معروف ترین مراکز خریدی که در خیابان روستاولی وجود دارد عبارتند از:

  • گالریا تفلیس (Galleria Tbilisi)
  • کارواسلا (Karvasla)
  • مرکز خرید کیدوبانی (Kidobani)

به کدام رستوران در خیابان روستاولی برویم؟

رستوران های معروف خیابان روستاولی که معروف هستند و معمولا مردمی که به آن ها رفته اند، توصیه شان می نمایند نیز عبارتند از:

  • رستوران کینخالی هائوس آن روستاولی

دوست دارید تا یکی از معروف ترین غذاهای گرجستانی ها یعنی کینخالی را در جایی تست کنید که به صورت تخصصی این غذا را می پزند؟ در سفرتان به تفلیس به رستوران کینخالی هائوس آن روستاولی که 24 ساعته هم باز است حتما سر بزنید.

آدرس: 123 37 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi 0150, Georgia

  • رستوران تایی کوری

غذاهای این رستوران همگی از بین خوراک های سنتی تایلند است و اگر هوادار این غذاها هستید، به این رستوران بروید. ساعت کاری این رستوران از 11 صبح تا 12 شب است.

آدرس: 46 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia

  • رستوران ساخاچاپور نامبر وان

در این رستوران غذای سنتی گرجی ها یعنی خاچاپوری را به اشکال سنتی می پزند و هر غذایی که در منوی این رستوران می پزند، حول محور غذاهای سنتی این کشور و مخصوصا خاچاپوری است. این رستوران از ساعت 10 صبح تا 11 شب باز است.

آدرس: 5 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi 0108, Georgia

  • فست فود وندی

غذاهای این رستوران کاملا فست فود هستند و اگر هوادار این غذاها هستید و در این خیابان به سر می برید، حتما به آن سر بزنید. این فست فود از ساعت 9 صبح تا 12 شب باز است.

آدرس: 31 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia

چه وقت و چگونه به خیابان روستاولی برویم؟

اگر می خواهید در این خیابان هم بگردید و هم خرید کنید و قبل از همه آن ها یک صبحانه خوب هم بخورید، پیشنهاد می کنیم که از ساعت 10 به بعد در این خیابان حضور پیدا کنید. آخرین زمانی هم که پیشنهاد می کنیم در این خیابان باشید، تا ساعت 12 نیمه شب است.

برای رفتن به خیابان روستاولی در هر خیابان و جایی که در تفلیس باشید می توانید با استفاده از مترو، تاکسی و اتوبوس های عمومی یک راست به این خیابان بروید.

آدرس: Shota Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia

مرجانیشویلی، یکی از خیابان های معروف تفلیس به سبک معماری اروپایی

خیابان دیگری که از بین خیابان های معروف تفلیس می خواهیم به سراغ آن برویم، خیابان مرجانیشویلی (Marjanishvili Street) است. عوامل معروفیت این خیابان، شکل خاص ساختمان هایی است که در این خیابان وجود دارد و به آن ظاهری کاملا اروپایی بخشیده است. البته نباید وجود رستوران های لاکچری و زیبایی که در این خیابان وجود دارند را نادیده گرفت.

از ویژگی ساختمان های مرجانیشویلی این است که همه آن ها دارای تراس هستند و سبک ساختشان اروپایی است. البته در حال حاضر کمی سبک ساختمان سازی در این خیابان تغییر پیدا نموده و دیگر صرفا به سبک ساختمان های قرن 18 و 19 میلادی اروپا ساخته نمی شوند. همچنین از دیگر ویژگی های معماری این خیابان این است که آب خوری های متعددی در این خیابان ساخته شده که خروجی آن ها به شکل سر شیر است.

بیشترین صرافی ها به همراه رستوران های خاص و مجلل و مغازه های خاص و سنتی در این خیابان موجود است. وقتی در این خیابان وارد شوید، در دو طرفتان مغازه های مختلف را خواهید دید و این خود از ویژگی های خیابان مرجانیشویلی است.

در خیابان مرجانیشویلی چه جاذبه هایی را ببینیم؟

وقتی به خیابان مرجانیشویلی که عنوان یکی از خیابان های معروف تفلیس را دارد بروید خواهید دید که اصلا این خیابان خودش به تنهایی شبیه به یک جاذبه تمام عیار است که شبیه به یک تالار با شکوه خیابانی می ماند. با این حال بعضی از بهترین جاذبه هایی که در این خیابان وجود دارد، عبارتند از:

  • تالار عمومی کنسرت
  • پارک رز
  • مجسمه های سنتی گرجی در محوطه این پارک
  • سالن تئاتر مرجانیشویلی
  • ایستگاه اتوبوس مرجانیشویلی
  • کلیسای کاتولک سنت پائول
  • پارک کاخیدزه

مراکز خرید این خیابان کدام ها هستند؟

مهم ترین مراکز خرید موجود در این خیابان را باید در دو طرف این خیابان جستجو کنید. مغازه هایی با موقعیت محلی که متناسب با شکل و ظاهر خیابان مناسب باشد، موجود است. همانطور که گفتیم در این خیابان صرافی های بسیار زیادی وجود دارد.

به کدام رستوران در خیابان مرجانیشویلی برویم؟

به نقطه قوت خیابان مرجانیشویلی که یکی از بهترین خیابان های تفلیس است یعنی رستوران های آن رسیدیم. در ادامه بعضی از بهترین رستوران هایی که در این خیابان وجود دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • رستوران گالریا ایتالینا، تکمیل نماینده حس اروپایی این خیابان

حس اروپایی بودن این خیابان را چه چیزی تکمیل می کند؟ یک رستوران که اروپایی باشد! اگر این رستوران گالریا ایتالیانا باشد که دیگر غذاهای ایتالیایی این حس را بیش از پیش تکمیل خواهند نمود. ساعت کار این رستوران از ساعت 11 صبح تا 2 بعد از نیمه شب است.

آدرس: Marjanishvili, 5 Kote Marjanishvili St, Georgia

  • کافه رستوران مرجانیشویلی 8، غذاخوری با منوی کامل

در این کافه رستوران فرقی نمی کند که بخواهید یک نوشیدنی تابستانی بخورید و یا یک غذا سفارش دهید، برای هر دو میل شما منوی کافه رستوران مرجانیشویلی 8 پیشنهادات مختلفی دارد. 6 روز در هفته این رستوران از ساعت 8 صبح تا 12 شب باز است و تنها یکشنبه ها 30 دقیقه دیرتر باز می کند.

آدرس: Marjanishvili St. 8 Tbilisi, 0102, Georgia

  • همه غذاهای خوشمزه در رستوران استرادا مرجانیشویلی پخته می شوند!

در منوی این رستوران انواع پیتزاها، غذاهای اروپایی و غذاهای محبوب آمریکای شمالی پیدا می گردد. منوی این رستوران برای گیاهخواران هم گزینه های مختلفی را پیشنهاد می دهد. از ساعت 10 صبح تا 1 بعد از ظهر می توانید به این رستوران را مراجعه کنید.

آدرس: 5 Kote Marjanishvili St, Tbilisi 0102, Georgia

چه وقت و چگونه به خیابان مرجانیشویلی برویم؟

همانند بیشتر خیابان های مختلف شهر تفلیس، از ساعت 10 صبح می توانید در این خیابان حضور پیدا کنید و از آن بازدید نمایید. برای رفتن به این خیابان هم می توانید در میدان آزادی تفلیس پیاده شوید و چند دقیقه بعد با پای پیاده به این خیابان برسید و البته اگر هم که حال و حوصله پیاده روی را نداشتید، با تاکسی خودتان را به خیابان مرجانیشویلی برسانید. راستی می توانید درباره یکی از مشهورترین میدان های این شهر یعنی میدان آزادی در مطلبی که ما برای شما به رشته تحریر درآوردیم، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

معماری پاریسی را در خیابان آقماشنبلی از خیابان های معروف تفلیس ببینید!

یکی از خیابان های معروف تفلیس نام خودش را از پادشاه فقید گرجی ها که خدمات زیادی را به آن ها ارائه کرد وام گرفته و آن خیابان، آقماشنبلی نام دارد. این خیابان بسیار تمیز است و انعکاس روشنی را در چشم افراد به وجود می آورد! مانند بسیاری از دیگر خیابان های معروف شهر تفلیس، سبک معماری این خیابان هم کلاسیک و به شیوه پاریسی است.

اسم پاریس به همراه این خیابان آمد و جا دارد که بگوییم که در این خیابان، چند مغازه مختلف به سبک فرانسوی مخصوصا کافه های آن وجود دارد. خیابان آقماشنبلی (Agmashenebeli Avenue) در سال 2010 میلادی مورد بازسازی نهاده شد که در طی آن، سیستم های نورپردازی این خیابان و سنگ فرش های آن کاملا تعویض شدند.

عاملی که باعث جذابیت این خیابان مخصوصا برای کسانی که علاقه مند به پیاده روی هستند دارد این است که سرتاسر این خیابان زیبا، انواع کافه ها و هتل های مختلف موجود است که به شما این فرصت را می دهد تا استراحت کنید و چیزی بخورید.

در خیابان آقماشنبلی چه جاذبه هایی را ببینیم؟

خیابان آقماشنبلی بی دلیل تبدیل به یکی از خیابان های معروف تفلیس نشده و عامل اصلی معروفیت آن اصلا این است که خودش یک جاذبه است! با این که ما پیشنهاد می کنیم که معروف ترین جاذبه های گردشگری تفلیس را حتما مطالعه کنید اما در این خیابان، جاذبه هایی هم وجود دارد که عبارتند از:

  • ال ام آرت گالری
  • فروشگاه سنتی لباس سنتی عروس
  • گالری فوتوگرافیا

مراکز خرید این خیابان کدام ها هستند؟

در این خیابان هم مثل خیابان آقماشنبلی فروشگاه ها و مغازه ها اغلب در ابعاد کوچک تر و با کالاهای سنتی تری وجود دارند. اما به هر حال در بین آن ها می توانید مغازه هایی را بیابید که کالاهای لوکس و گراقن قمیت هم به فروش می رسانند.

به کدام رستوران در خیابان آقماشنبلی برویم؟

گفتیم که رستوران ها و کافه هایی که در این خیابان اند بیشترشان از سبک فرانسوی پیروی می نمایند بنابراین در بین گزینه هایی که به شما معرفی می کنیم، گزینه هایی با این سبک پیدا خواهید کرد که از جمله آن ها:

  • محیط دلنشین رستوران نسیمی

محیط این رستوران بسیار زیبا و غذاهای آن خوش طعم و پخته شده با مواد بسیار تازه هستند. مردم معمولا از رفتار خوب کارکنان این رستوران بسیار تعریف می نمایند. ساعت کاری این رستوران از ساعت 8 صبح تا 12 نیمه شب است.

آدرس: David Agmashenebeli Avenue #116, kostava street #76, Tbilisi 0102, Georgia

  • غذایی خوشمزه در محیطی آرام در رستوران مافسیلا

این رستوران منویی از غذاهای گرجستانی و اروپای شرقی دارد. وعده هایی که به مشتریان خود غذا ارائه می دهد، ناهار و شام هستند و معمولا اغلب کسانی که به آن می فرایند، راضی هستند. ساعت کاری این رستوران از ساعت 9 صبح تا 10 شب است.

آدرس: 137 Davit Aghmashenebeli Ave, Tbilisi, Georgia

چه وقت و چگونه به خیابان آقماشنبلی برویم؟

این خیابان هم از بین ساعات 9 تا 10 صبح مغازه های آن باز می نمایند و تا نهایت 12 شب باز هستند و در این مابین هر زمان که به آن مراجعه کنید، باز است.

برای رفتن به این خیابان هم می توانید از مترو، اتوبوس و تاکسی بهره ببرید که البته مترو از همه این ها گزینه بهتر و به صرفه تری است.

شاردنی، یکی از معروف ترین خیابان های تفلیس

از بین خیابان های معروف تفلیس که به شما معرفی کردیم، جای نام یک خیابن خلوت و دنج به نام شاردنی (Shardeni) خالی است. شاردنی از آن دسته خیابان هایی در تفلیس است که از اول معروف بوده و شهرت آن برای امروز و دیروز نیست. برعکس بیشتر خیابان های تفلیس این خیابان صبح ها آرام و شب ها بسیار شلوغ می گردد.

درباره خیابان معروف شاردنی این نکته مهم لازم به ذکر است که امروزه به آن خیابان کوته آپخازی می گویند اما با این حال هنوز حتی برای ما در این سر جهان این خیابان اسمش شاردنی است. درباره ویژگی معماری این خیابان باید بگوییم که خانه های آن معمولا رنگی و بناهای آن در بعضی نقاط قرمز رنگ است و معمولا شب ها در آن صدای موسیقی به گوش می رسد.

در خیابان شاردنی چه جاذبه هایی را ببینیم؟

این خیابان هم خودش به نوعی یک جاذبه است اما از آن می توان به دیدن جاذبه ای همچون پل صلح تفلیس رفت.

مراکز خرید این خیابان کدام ها هستند؟

در دو طرف این خیابان، فروشگاه های محلی و مغازه های مختلفی وجود دارد که در آن ها می توانید سوغاتی های خوبی را به یادگار تهیه نمایید.

به کدام رستوران در خیابان شاردنی برویم؟

  • غذاهای خوشمزه رستوران تفلسیو

این رستوران دارای انواع غذاهای مختلف اروپایی است. رستوران تفلیسیو در وعده های ناهار و شام ارائه خدمات غذایی می کند. ساعت کاری این رستوران از ساعت 11 صبح تا 3 صبح است.

آدرس: 44 Jan Shardeni St, Tbilisi 0105, Georgia

  • استیک دوست ها به رستوران اورگانیک جوسپر گریل بفرایند!

اگر عاشق غذاهای گریل شده و گوشتی هستید و مسافر تفلیس هم هستید، رستوران اورگانیک جوسپر گریل بهترین انتخاب برای شما است. ساعت کاری این رستوران از ساعت 11 صبح تا 11 شب است.

آدرس: 12 Bambis Rigi St, Tbilisi, Georgia

چه وقت و چگونه به خیابان شاردنی برویم؟

اگر دوست دارید تا قدم بزنید و از زیبایی های محیط اطرافتان در یک خیابان دنج و زیبا لذت ببرید، صبح به خیابان شاردنی بروید و اگر هم که نه، دوست دارید تا در ساعات پر جنب و جوش این خیابان در آن حاضر باشید، از غروب آفتاب تا صبح می توانید در این خیابان باشید.

برای رفتن به این خیابان پیشنهاد می کنیم که از میدان آزادی تفلیس با تاکسی و یا مترو به سمت آن بروید.

سخن آخر!

4 خیابان معروف و مورد علاقه جهانگرد ها در شهر تفلیس را به شما معرفی کردیم. برایتان نوشتیم که در این خیابان ها چه چیزهایی انتظار شما را می کشند و این که چگونه به آن ها بروید و اصلا کجاها غذا بخورید. البته به جز این 4 خیابان می توانید در مطلب دیدنی های تفلیس + آدرس و جزئیات بسیاری از دیگر دیدنی های این شهر آشنا شوید.

برای رفتن به تفلیس و دیدن این خیابان های معروف و مشهور آن کافی است که خرید آنلاین پرواز تفلیس خود را به وسیله خبرنگاران انجام دهید و دیگر باقی امرو را به ما بسپارید و در سفرتان به این شهر، از 4 خیابان معروفی که در تفلیس به شما معرفی کردیم هم حتما دیدن نمایید.

اگر تا به حال به تفلیس رفته اید و این شهر زیبا و این خیابان ها را دیده اید، حتما تجربه خودتان را برای ما کامنت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 910

به "با خیابان های معروف تفلیس آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خیابان های معروف تفلیس آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید