بچه ها یک تا 5 سال بیشترین بستری های کرونا هستند

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس بیمارستان بچه ها اکبر مشهد گفت: ابتلا به امیکرون در نوزادان هم مشاهده می گردد اما بیشترین مقدار بستری بچه ها بین اطفال یک تا پنج سال است.

بچه ها یک تا 5 سال بیشترین بستری های کرونا هستند

دکتر محمدعلی جعفری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این موضوع نشان می دهد در این بازه سنی شدت عفونت و بیماری بالاتر است که همین موضوع منجر به بستری بچه ها در بیمارستان می گردد.

وی در خصوص علائم امیکرون در بچه ها اعلام کرد: بروز امیکرون در بچه ها با ظاهر شدن علائم تنفسی و علائم گوارشی آغاز می گردد و علائم تنفسی آن با اشکال دیگر کرونا تفاوت زیادی ندارد. این علائم عمدتا به شکل آبریزش بینی، گلودرد، سرفه و در مواردی هم درگیری راه های هوایی و تنگی نفس است.

جعفری ادامه داد: ما به بچه های با این علائم بیماری امیکرون را نسبت می دهیم. در حال حاضر به خاطر شیوع گسترده این بیماری و از آنجایی که این عفونت در پیک خود واقع شده است، هر کودکی که با این علائم به پزشک مراجعه کند، تشخیص اول برای او امیکرون خواهد بود.

رئیس بیمارستان بچه ها اکبر مشهد در خصوص شدت عفونت در بچه ها نسبت به بزرگسالان بیان کرد: شدت عفونت در بچه ها نسبت به بزرگسالان در مجموع کمتر است؛ مگر در بچه های که به بیماری زمینه ای مبتلا باشند. در این دسته از بچه ها شدت بیماری بیشتر خواهد بود.

جعفری اظهار کرد: به نظر می رسد اندازه گرفتاری بچه ها به امیکرون نسبت به پیک های قبلی کرونا بیشتر است که این موضوع نشان دهنده سرایت پذیری و سرعت انتشار بالای این سویه است. در حال حاضر نسبت به پیک های قبلی مراجعات بیشتری در سنین پایین تر مشاهده می گردد.

وی در خصوص اندازه بستری بچه ها و بزرگسالان مبتلا به امیکرون نیز گفت: بزرگسالان بیشتر از بچه ها بستری می شوند. اینکه می گوییم گرفتاری در بچه ها بیشتر است، نسبت به پیک های قبلی است اما همچنان عفونت با ویروس کرونا در تمام اشکال آن در بزرگسالان نسبت به بچه ها از شدت بیشتری برخوردار است و موارد بستری هم در بزرگسالان بیشتر است.

رئیس بیمارستان بچه ها اکبر مشهد گفت: تفاوتی در سرعت شیوع امیکرون بین بچه ها و بزرگسالان وجود ندارد. یکی از کانون های مهم انتشار کرونا دورهمی های خانوادگی است. در این دورهمی ها بچه ها نزدیک تر و در معرض تماس بیشتری با بزرگسالان هستند. بچه ها تحرک بیشتری دارند، گریه می نمایند، می خندند، بی مهابا سرفه می نمایند، ماسک نمی زنند و... که تمام این موارد باعث می گردد آنان کانون مهم تری از لحاظ سرعت انتشار نسبت به بزرگسالان باشند.

جعفری در خصوص قرنطینه بچه ها گفت: آنچه که در این خصوص در مطالعات و پژوهش های اخیر گفته شده، توصیه به قرنطینه حداقل پنج و برای احتیاط و اطمینان تا 10 روز است ولی توصیه ما همان رعایت 10 روز قرنطینه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2026

به "بچه ها یک تا 5 سال بیشترین بستری های کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها یک تا 5 سال بیشترین بستری های کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید