تاسیس کتابخانه گابریل گارسیا مارکز در بارسلونا

به گزارش مجله رویای کره ای، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تاسیس کتابخانه گابریل گارسیا مارکز در بارسلونا صورت می پذیرد.

تاسیس کتابخانه گابریل گارسیا مارکز در بارسلونا

شورای شهر بارسلونا میخواهد یک کتابخانه فیزیکی نو به ارزش 12 میلیون یورو را به افتخار گابریل گارسیا مارکز، نویسنده مشهور برنده نوبل ادبیات در ماه آینده افتتاح کند.

به گفته یکی از مسئولان این شهر، برنامه تاسیس این کتابخانه در سال 2014 که گابریل گارسیا مارکز درگذشت در دست اجرا بود، بنابراین تصمیم بر آن شد نام او برای کتابخانه انتخاب گردد، چراکه گابریل گارسیا مارکز و سایر نویسندگان آمریکای لاتین روابط نزدیکی با این شهر داشتند.

این نویسنده اهل کلمبیا در فاصله بین 1967 تا 1975 در شهر بارسلونا زندگی میکرد. او کمی پس از انتشار کتاب مشهورش یعنی صد سال تنهایی به این شهر سفر کرد.

مارکز پیش از اینکه وارد بارسلونا گردد، به وسیله ریمون وینیز دوست او که یک نویسنده کاتالان و کتابفروش بود، با این شهر آشنا شده بود.

گابریل گارسیا مارکز بارسلونا را به عنوان شهری که می توانم در آن نفس بکشم توصیف نموده بود.

کتابخانه نوی که نام این نویسنده برای آن انتخاب شده است، در یک ساختمان با فضای 4000 متر مربع قرار خواهد داشت. این کتابخانه بطور تخصصی در زمینه ادبیات آمریکای لاتین فعالیت خواهد داشت و در مجموع حدود 40000 اثر را در برخواهد گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2089

به "تاسیس کتابخانه گابریل گارسیا مارکز در بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس کتابخانه گابریل گارسیا مارکز در بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید