حائری: 50 درصد مصرف برق ادارات قابل مدیریت است

به گزارش مجله رویای کره ای، یک مقام مسئول گفت: سهم مصارف سرمایشی از پیک شبکه غیرمنطقی و حدود 27 هزار مگاوات بوده که 5 تا 6 هزارمگاوات از این میزان مصرف به بخش دولتی اختصاص دارد و تا 50 درصد آن قابل مدیریت است.

حائری: 50 درصد مصرف برق ادارات قابل مدیریت است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری، با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و محدودیت نیروگاه های آبی، حداکثر توان قابل تأمین شبکه در پیک تابستان را 56 هزار و 600 مگاوات مطرح کرد.

وی گرمای زودرس و قرار داشتن واحد های حرارتی در برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه ها را از دلایلی برشمرد که افزایش استفاده از ذخایر آبی برای فراوری برق را به دنبال دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، توان قابل تأمین سال جاری را در مقایسه با پیک 58 هزار و 254 مگاواتی تابستان 99 نیز ناکافی دانست و با توجه به رشد صنایع و پیوستن یک میلیون مشترک جدید، از جمله قابلیت های صنعت برق برای متوازن سازی توان فراوری و مصرف در تابستان 1400 را مدیریت بار و مصرف انرژی مطرح کرد.

حائری با اشاره به شروع مدیریت و کنترل مصرف برق سیستم های سرمایشی در وزارت نیرو و شرکت های زیرمجموعه، سهم مصارف سرمایشی از پیک شبکه را بسیار غیر منطقی و حدود 27 هزارمگاوات ذکر کرد که 5 تا 6 هزارمگاوات آن به دستگاه ها و ادارات دولتی اختصاص دارد و تا 50 درصد آن قابل مدیریت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه روش های مدیریت سیستم های سرمایشی به شرکت ها و سازمان های تحت پوشش بخش برق اعلام شده است، از عزم وزارت نیرو برای گسترش این اقدام به سایر سازمان ها و ادارات دولتی اطلاع داد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: بر اساس این برنامه صنعت برق کاهش 50 درصدی مصرف برق سیستم های سرمایشی در ساعات اداری و محدود شدن مصرف تا سقف 10 درصد بعد از ساعات اداری را به وسیله شرکت توانیر و با مسئولیت مدیران عامل شرکت های توزیع، با قطعیت بالا، پایش و کنترل می نماید.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تغییر رفتار مصرفی مشترکان در شروع فصل گرما و نهادینه شدن اقدامات صنعت برق، توضیح داد: سیستم های اتوماسیون و مراکز پایش که هوشمندانه و بر مبنای ضرورت ها ایجاد شده، در اولویت کار ما واقع شده است و امیدواریم بتوانیم با تعامل و همگرایی، تابستان پیش رو را با حداقل مسائل پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1648

به "حائری: 50 درصد مصرف برق ادارات قابل مدیریت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حائری: 50 درصد مصرف برق ادارات قابل مدیریت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید