خشونت، ترس و سرما در اردوگاه های پناهندگان یونان بیداد می نماید

به گزارش مجله رویای کره ای، یک رسانه آلمانی در گزارشی به روایت پناهندگان ساکن در جزایر یونان به اوضاع فاجعه بار این اردوگاه ها پرداخته و از بیداد کردن خشونت، ترس و سرما در این اردوگاه ها نوشت.

خشونت، ترس و سرما در اردوگاه های پناهندگان یونان بیداد می نماید

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه تاگس سایتونگ در گزارشی به اوضاع فاجعه بار اردوگاه های پناهندگان در جزایر یونان پرداخته و نوشت: فراماز کاکار حدود دو ماه است که به عنوان پناهنده به جزیره لسبوس یونان آمده است. وی 50 سال دارد و با همسر و 6 فرزندش به این جزیره یونان آمده است. وی در افغانستان رئیس یک شرکت بین المللی لجستیکی بود.

وی در سخنانی گفت که در اینجا واقعاً نباید هیچ انسانی زندگی کند. وی در حالی که سرش را تکان می داد این طور گفت که وی امیدوار بود در اروپا امنیت و حداقل یک زندگی شرافتمندانه انسانی را داشته باشد. اما در اینجا روزانه خشونت حاکم است و شرایط بسیار متشنج است.

این پناهنده افغان در ادامه سخنانش گفت که هیچ کس از پناهندگان حمایت نمی کند.

در آغاز هجوم پناهندگان به اروپا پناهجویانی که به جزایر یونان می آمدند می توانستند بدون هیچ مانعی به دیگر کشورهای اروپایی سفر نمایند. البته از وقتی که در ماه مارس سال 2016 توافق پناهندگان ترکیه با اتحادیه اروپا بسته شد پناهجویان باید روی این جزایر یونان منتظر بمانند تا شرایط آن ها تعیین گردد و این فرایندی طولانی است چرا که ادارات یونان برای آنالیز درخواست های پناهندگی به زمان زیادی احتیاج دارند.

حدود 40 هزار پناهنده در این جزایر یونان اقامت دارند. در حالی که اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان تنها ظرفیت 3 هزار پناهجو را دارد اما در اطراف این اردوگاه پناهندگان چادر زده اند و محل های اقامتی خود ساخته را ایجاد نموده اند و در حال حاضر حدود 20 هزار نفر در این اردوگاه زندگی می نمایند که حدود 40 درصد آن ها بچه ها هستند.

این روزنامه آلمانی در ادامه از کوه های زباله در اطراف این اردوگاه و هوای بسیار سرد نوشته و تاکید نمود که سازمان های کمکی هم در این منطقه کاملا تحت فشار قرار دارند.

پدر پناهنده دیگری که صاحب چند فرزند است از نفوذ آب باران به داخل چادرش گفت که همه چیز را خیس نموده و باعث شد فرزندانش از سرما یخ بزنند. در همسایگی این پناهنده هم مردی پسر ضعیف خود را در آغوش داشت که پایش دچار یخ زدگی شده بود و آسیب دیده بود. این کودک تنها دو روز در بیمارستان بستری بود و بعد مرخص شد چرا که ظرفیت کافی برای مراقبت طولانی تر از او وجود نداشت.

کمی دورتر از اردوگاه موریا روستای موریا با حدود هزار سکنه وجود دارد. یکی از ساکنان این روستا که اهل موریا است درباره اوضاع محل سکونتش این طور می گوید که سابق همه چیز در صلح و صفا بود اما در سال های اخیر اوضاع تغییر نموده است. به گفته وی از زمانی که اردوگاه موریا از کنترل خارج شده ساکنان روستای موریا احساس امنیت نمی نمایند.

وی با اشاره به اینکه این روستا گروهی را تأسیس نموده که اجازه ورود پناهندگان به روستایشان را نمی دهد گفت: اروپا ما را به سرنوشتمان واگذار نموده است.

دولت یونان اخیرا اقدامات سختگیرانه ای را علیه پناهندگان اتخاذ نموده و فرایند اخراج آن ها را سرعت بخشیده است.

منتقدان با نگرانی به این رویکرد سختگیرانه دولت در قبال پناهندگان می نگرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 780

به "خشونت، ترس و سرما در اردوگاه های پناهندگان یونان بیداد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت، ترس و سرما در اردوگاه های پناهندگان یونان بیداد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید