خوبی ها و بدی های سفرهای امروزی ، مزایا و معایب سفرهای این روزها

به گزارش مجله رویای کره ای، سفر کردن همواره یکی از محبوب ترین کارهای عموم مردم در جهان بوده است؛ و دلایل بسیار خوبی برای این محبوبیت وجود دارد. چمدان بستن، رزرو کردن پرواز و رسیدن به مقصدی که در طول سال گذشته، رویای آن را داشته اید، آماده برای تجربه کردن غذا های نو، بازدید کردن از بناهای فوق العاده، آشنایی با آدم های نو و گشت و گذار در نقاطی که هرگز ندیده ایم، همه و همه چیز هایی هستند که یک انسان عادی و معمولی آرزو و اشتیاق آنها را دارد. اما سفر کردن در طول سال های متمادی چنان تغییر نموده است که می توان گفت چیزی که گردشگران امروزی تجربه می نمایند، با آنچه که پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان چندین دهه پیش تجربه نموده بودند به میزان یک جهان فرق دارد. سفر کردن برای گذران تعطیلات از بسیاری جهات بهتر شده است؛ زیرا پیشرفت هایی که در تکنولوژی اجرا شده است و دستاورد هایی که به کارآمدی بهتر یاری می نمایند، تاثیرات مثبتی بر آن داشته اند. اما با تمرکزی که در جهان برای داشتن سرعت بیشتر و دیجیتالی شدن همه چیز وجود دارد، سفر ها یک شکل و یکنواخت شده اند و زمانی که برای کسب آرامش داشته ایم کاهش یافته است؛ بنابراین سفر کردن امروزی به میزان سفر هایی که در گذشته داشته ایم عالی نیست. تغییراتی که در سفر کردن به وجود آمده اند هم خوب و هم بد بوده اند. در این نوشتار، خوبی ها و بدی های سفرهای امروزی را برایتان می شماریم. با خبرنگاران و بدی ها و خوبی های سفرهای امروزی همراه باشید:

خوبی ها و بدی های سفرهای امروزی ، مزایا و معایب سفرهای این روزها

بدی های سفرهای امروزی: پرواز کردن مجذوب کنندهیت خود را از دست داده است

روز های گذشته هواپیماها با مسافرانی که کت و شلوار و پیراهن های شیک می پوشیدند طی شده است. در دهه 1960 و 1950، معمول این بود که توریستان بسیار خوش لباس بودند و پرواز کردن را امتیازی می تماشاد که افراد کمی می توانستند به آن دست پیدا نمایند و از آن لذت ببرند؛ بنابراین آن را یک اتفاق خاص و ویژه تلقی می کردند. متاسفانه در جهانی امروزی، پرواز کردن برای بیشتر افراد به یک رخداد معمولی و بی اهمیت تبدیل شده است و مسافران آن را به عنوان یک رخداد تکراری و پیش پا افتاده در زندگی شان می بینند. انتظار نداشته باشید کسی را با لباس های شیک در پرواز هایتان ببینید؛ حتی پوشیدن پیژامه و لباس ورزشی نیز در هواپیماها یک صحنه عادی به شمار می رود. سفر کردن با هواپیما امروزه راحت تر انجام می شود؛ اما پرواز کردن بیشتر مجذوب کنندهیتی که در عصر طلایی آن یعنی نیم قرن پیش داشت از دست داده است.

خوبی های سفرهای امروزی: همواره و در همه حال یک نقشه وجود دارد

یکی از برترین امتیاز های سفر کردن در سال 2019، پیشرفت فوق العاده نقشه ها است. همین یک دهه پیش بود که مردم می بایست برای پیدا کردن راه خود به یک نقشه کاغذی اطمینان می کردند. پرینت کردن آدرس های مختلف یک کار عادی به شمار می رفت و حتی قبل از آن، داشتن یک نقشه کاغذی واقعی ضرورت داشت. امروزه می توانیم یک نقشه بروز شده از نقطه ای که در آن هستیم را در گوشی های هوشمند خود داشته باشیم و مقصد خود را روی نقشه وارد کنیم تا مسیر دقیق رفتن به آن نقطه را به ما نشان دهد و ساعت دقیق رسیدن به مقصد را مشخص کند. این نقشه ها نه تنها از گم شدن ما جلوگیری می نمایند؛ بلکه یک وسیله فوق العاده برای صرفه جویی در زمان هستند.

بدی های سفرهای امروزی: همواره و در همه حال گوشی به دست هستیم

سفر کردن چیزی نیست که همه ما بتوانیم آن را در حالت عادی تجربه کنیم؛ بنابراین از بیشتر توریستان انتظار می رود به طور کامل در فعالیت ها و جاذبه هایی که برای تجربه کردن آنها هزینه بسیار زیادی هم پرداخته اند غرق بشوند. متاسفانه تماشا توریستانی که به هزاران علت و به طور مداوم سرشان در گوشی شان است، عادی شده است؛ زیرا گوشی های هوشمند به بخش مهمی از زندگی روزانه ما تبدیل شده اند. منظور از استفاده از گوشی این نیست که تنها با آن عکس می گیریم. گاهی توریستان در حال بازدید از صفحه های مجازی شان، بازی کردن بازی های مختلف یا آنالیز نتیجه یک بازی بسکتبال یا فوتبال هستند و نسبت به زیبایی اطرافشان بی توجهی می نمایند.

خوبی های سفرهای امروزی: هزینه پرواز کردن قابل پرداخت است

بیش از پنجاه سال پیش، در طول سال های طلایی پرواز، زمانی که انجام یک پرواز به ندرت پیش می آمد، هواپیماها تنها برای ثروتمندان بودند. امروزه، از آنجایی که هزینه پرواز کردن قابل پرداخت تر و منطقی تر شده است، تقریبا همه می توانند با هواپیما سفر نمایند. پرواز هایی وجود دارند که با مبلغی بسیار کمتر از 100 دلار قابل انجام هستند و این با توجه به این که لازم نیست برای پیدا کردن آنها خیلی سخت جستجو کنید فوق العاده است. رقابت قیمتی بین خطوط هوایی بی شمار باعث شده است سفر کردن از همواره قابل پرداخت تر شود و یک جهانی تازه را به سوی آدم هایی که ممکن بود هرگز امکان سفر کردن را پیدا ننمایند باز نموده است.

بدی های سفرهای امروزی: احتیاج به پست کردن همه چیز در رسانه های اجتماعی

بخشی از این نکته که ما همواره در حال نگاه کردن به گوشی هایمان هستیم، بخاطر علاقمندی بیش از میزان جامعه به رسانه های اجتماعی است و بنظر می رسد وقتی در سفر هستیم این علاقمندی به اوج خود می رسد. بنظر می رسد احتیاج به ثبت کردن همه چیز در صفحه های مختلف در رسانه های اجتماعی از سفر ما به یک شهر خارجی مهم تر شده است. تصویری از ما وقتی که در حال شام خوردن در یک رستوران درجه یک جهانی در رم هستیم؛ سلفی ما در برج ایفل یا غروب زیبا در کنار مجسمه آزادی؛ همه اینها بنظر قابل درک می آیند. این فوق العاده است؛ اما گاهی احتیاج داریم برای چند لحظه، رسانه های اجتماعی را کنار بگذاریم و از آن لحظه و آن موقعیت خاص لذت ببریم.

بدی های سفرهای امروزی: احساس می کنیم احتیاج داریم از برچسب توریست بودن دور شویم

به دلایل غیر قابل شرح، خوردن برچسب توریست به چیز بد و ناخوشایندی تبدیل شده است. این کلمه با معانی منفی مرتبط شده است و مفهومی پیدا نموده است که انگار توریست بودن ما را از یک مسافر واقعی کمتر نشان می دهد. بسیاری از کسانی که سفر می نمایند ترجیح می دهند از آنها با کلمه های توریست یا توریست نام برده شود؛ کلماتی که به نظر روشنفکرانه تر می آیند و نشان می دهند که شما اهل ماجراجویی و انجام کارهای جالب هستید. دوری کردن از کلمه توریست نشان می دهد که این افراد تماشای واقعی بناهای عالی و نقاط مهم را از دست می دهند. مسلما بازدید کردن از برج ایفل در سفر به پاریس، یک کار کلیشه ای است؛ اما سفر به این شهر بدون بازدید از این برج هیچ لطفی ندارد. همه توریست ها این کار را انجام می دهند؛ اما این که مورد توجه همه است، باعث نمی شود فوق العاده نباشد.

خوبی های سفرهای امروزی: تخفیف های بسیار خوبی برای سفر وجود دارد

در همان حال که بلیط های هواپیماها قیمت های مناسب تری پیدا نموده اند، سایر صنایع مربوط به سفر نیز تاثیر گرفته اند و خدمات گران قیمت خود را با قیمت های مناسب تری در اختیار مسافران می گذارند. آژانس های مسافرتی، پکیج های بازدید از جاذبه های توریستی و کشتی های مسافرتی، همه و همه تخفیف های فوق العاده ای به توریستان ارائه می نمایند. نمونه ایده آل از این تخفیف های عالی ویژه سفر، پکیج های ویژه ای هستند که با آنها می توان با مبلغ بسیار کم از تعدادی از مهم ترین جاذبه های توریستی مشهور تماشا کرد. این جاذبه ها از محبوب ترین جاذبه های جهان هستند و ورودی به مشهور ترین و پر بازدید ترین نقاط جهان به وسیله این پکیج ها پرداخت می شود.

بدی های سفرهای امروزی: مشکل زا بودن سلفی ها

سلفی ها به طرز عجیبی در جوامع ما نفوذ نموده اند و به بخشی از زندگی های ما تبدیل شده اند؛ آنها به احتمال زیاد، محبوب ترین نوع عکس گرفتن در جهان امروز هستند. متاسفانه، احتیاج به سلفی گرفتن در همه نقاط توریستی ممکن، می تواند یک مشکل واقعی باشد. برای آغاز باید گفت بر اساس گزارش ها، اصرار بر سلفی گرفتن در موارد متعددی باعث وارد آمدن خسارات جدی به آثار هنری مهم تاریخی در اقصی نقاط جهان شده اند. برای مثال، یک توریست در روسیه، سعی داشت با آثار هنرمندان مشهوری چون فرانسیسکو گویا و سالوادور دالی عکس بگیرد و همین کوشش او باعث افتادن تمامی تابلو های قیمتی و ارزشمند یک دیوار موزه شد. این اتفاق در نقاط دیگر جهان نیز اتفاق افتاده و به یک رخداد معمول و عادی تبدیل شده است.

خوبی های سفرهای امروزی: گزینه های اقامتی بسیار زیادی وجود دارند

روز هایی که مجبور بودیم برای تعطیلات، بین تعداد معدودی از هتل ها انتخاب کنیم گذشته اند. امروزه، مقصد سفر هر چه که باشد، گزینه های متعددی برای توریستان وجود دارند. نه تنها هتل ها کیفیت خدمات و اتاق هایی که به توریستان ارائه می نمایند را افزایش می دهند، بلکه آپارتمان های اجاره ای نیز به یک گزینه محبوب بین توریستان تبدیل شده اند. ما دیگر محدود به اجاره کردن یک اتاق نیستیم؛ اکنون می توانیم با قیمت های بسیار مناسب که از قیمت هتل ها نیز بهتر هستند، کل یک خانه را اجاره کنیم.

بدی های سفرهای امروزی: امنیت فرودگاه ها بهتر شده است؛ اما بسیار آزاردهنده است

جامعه می بایست قدردان این نکته باشد که امنیت فرودگاه ها هر ساله بهتر و بهتر می شود؛ اما چنین محافظت امنیتی شدید، آزاردهنده نیز هست. امنیت کامل تر و محتاط تر به معنی صف های طولانی تر است و زمان بیشتری که در فرودگاه ها صرف می شود. این سختی های آزار دهنده برای هر توریست عادی که وقت گذراندن در فرودگاه به میزان کافی برایش پر استرس هست، یک ناامیدی بزرگ محسوب می شود و او را از سفر کردن باز می دارد. احتمال دیر رسیدن به پرواز و گذاشتن چیز های غیر مجاز در چمدان نیز از همواره کم تر شده است.

خوبی های سفرهای امروزی: آپارتمان های اجاره ای گاهی فوق العاده هستند

آپارتمان های اجاره ای در صنعت اقامت بسیار اهمیت یافته اند و به نظر می رسد که روز به روز محبوبیت پیشتری پیدا می نمایند. صنعت هتل داری در رقابت با آپارتمان های اجاره ای دوران سختی را می گذراند؛ زیرا مشتریان می توانند با هزینه ای مشابه آنچه برای یک اتاق در یک هتل می پردازند، کل یک خانه را اجاره نمایند. فرقی نمی نماید آن هتل چقدر خوب باشد، اجاره کردن یک خانه با استخر یا یک آپارتمان با منظره عالی یا یک خانه روستایی در قلب یک روستا، آنچنان پیشنهاد های خوبی هستند که رد کردن آنها سخت است.

بدی های سفرهای امروزی: آپارتمان های اجاره ای گاهی واقعا بد هستند

در بخش قبلی شرح دادیم که چرا آپارتمان های اجاره ای یکی از دلایل بهتر شدن سفرهای امروزی هستند؛ اما در عین حال، این آپارتمان ها می توانند یکی از بدترین مسائل سفر کردن نیز باشند. از آنجایی که هنوز قوانین و مقررات کاملی در این صنعت وضع نشده است، این به صاحبان خانه ها و آپارتمان ها انعطاف پذیری بسیار زیادی می دهد و راه های گریز متعددی پیش پایشان می گذارد. به عبارت دیگر، آنچه که آنها تبلیغ می نمایند با آنچه که در حقیقت به توریستان ارائه می نمایند هماهنگ نیست و در نتیچه، بعضی از مشتریان ناامید شده آنها عصبانی می شوند و تصور می نمایند که کل صنعت اجاره آپارتمان به همین بدی است.

بدی های سفرهای امروزی: ازدحام جمعیت چشم گیر تر شده است

از آنجایی که سال به سال، هزینه پرواز ها و اقامت در هتل ها منطقی تر و مناسب تر می شود، تعداد توریستان نیز روز به روز افزایش می یابد. بعلت بازدید توریستان بیشتر از مقاصد توریستی محبوب، گاهی احساس می کنید تمامی نقاط مشهور و محبوب در جهان با ازدحام جمعیت غیر قابل تماشا شده اند. ازدحام توریستان در نقاطی مانند دیوار بزرگ چین Great Wall of China، برج ایفل Eiffel Tower در پاریس و میدان تایمز Times Square در نیویورک به یک چیز عادی تبدیل شده است. متاسفانه این یک نکته بسیار منفی و یک مشکل بسیار بزرگ است که می تواند مقداری از زیبایی آن جاذبه توریستی را کم کند و یک تجربه خاطره انگیز را از توریستان بگیرد.

خوبی های سفرهای امروزی: صنعت هوایی بسیار کارآمد است

درست است که ما بخاطر آزار دهنده بودن مراحل قبل از پرواز در فرودگاه ها گله می کنیم؛ اما حقیقت این است که فرودگاه ها و خطوط هوایی با توجه به تعداد افرادی که از خدمات آنها استفاده می نمایند و تعداد هواپیماهایی که از دروازه های آنها وارد یا خارج می شوند، حقیقتا کارآمد هستند. فرودگاه ها با میلیون ها مسافری که هر روزه از آنها پرواز می نمایند از تمام طول تاریخ کارآمد تر و مفید تر هستند. تعداد تاخیر ها و پرواز های کنسل شده از همواره کمتر است و با به کار گیری تکنولوژی هوایی بهتر، سرعت هواپیماها بیشتر و زمان سفر ها کوتاه تر شده است.

بدی های سفرهای امروزی: بعضی نقاط توریستی واقعا ناامید نماینده هستند

نقاط توریستی مهمی وجود دارند که ما همواره در طول زندگی مان می خواسته ایم از آنها بازدید کنیم؛ زیرا به طور شخصی با آنها ارتباط خاصی برقرار نموده ایم یا ممکن است دلایل متنوع دیگری برای این علاقه موجود باشد. امروزه آنقدر به اطلاعات دسترسی داریم که می توانیم در خصوص آنها بیاموزیم، آنها را ببینیم و هر چیزی که در خصوص این جاذبه های توریستی مشهور وجود دارد تحلیل کنیم. همه چیز هایی که اصلا با تجربه واقعی بازدید نزدیک از این نقاط قابل مقایسه نیستند. وقتی که بالاخره این امکان را پیدا می کنیم که یک جاذبه توریستی را از نزدیک ببینیم، ممکن است آنچنان از قبل در خصوص آن خوانده باشیم و عکس های مختلف از آن دیده باشیم و تصوری از آن پیدا نموده باشیم که تماشا آن از نزدیک، ناامیدمان کند. برای مثال، تماشای تابلوی مونا لیزا Mona Lisa اثر لئوناردو داوینچی در حالی که ده ها توریست به شما فشار می آورند در حالی که می توانید آن را به وسیله یک اپلیکیشن به راحتی ببینید، تمامی شکوه و زیبایی آن را از بین می برد و احساس می کنید قلب شما شکسته شده است.

بدی های سفرهای امروزی: کلاه برداران مقاصد توریستی خارجی

با رشد تصاعدی توریسم در کشور های مختلف در سرتاسر جهان و تعداد بازدید نمایندگان خارجی که به سرعت در حال افزایش است، مردم محلی این نکات را به عنوان یک فرصت ایده آل برای به دست آوردن عایدی بیشتر می بینند. سوءاستفاده از توریستان در بسیاری از کشورها بخصوص در کشور هایی که نرخ فقر بالاتر است، به طور روز افزون انجام می یابد. این کلاهبرداران لزوما تنها جیب بر ها نیستند. آنها با یکدیگر همکاری می نمایند تا به روش های بسیار پیشرفته به پول های سریع و زیاد دست پیدا نمایند. برای مثال، در تاج محل Taj Mahal افرادی وجود دارند که وانمود می نمایند راهنمای تور هستند و از توریستان پول می گیرند تا این بنای مشهور را به آنها نشان دهند.

خوبی های سفرهای امروزی: تفریح های موجود در پرواز ها بهتر از همواره هستند

یکی از بزرگ ترین مزیت های سفر کردن امروزی، پرواز کردن است. همین چند سال پیش بود که مسافران هیچ گزینه دیگری برای وقت گذرانی در هواپیما ها نداشتند؛ این که بخوابند یا کتاب و مجله بخوانند. امروزه، اینترنت وای فای به ما این امکان را می دهد که از وسایل شخصی خودمان استفاده کنیم و اگر نخواهیم این گزینه را برای وقت گذرانی انتخاب کنیم، بسیاری از هواپیماها با وسایل تفریح فوق العاده ای مجهز هستند که می توانند برای ساعت ها سر ما را گرم و حواس ما را از پروازی که انجام می دهیم پرت نمایند. موسیقی، فیلم، برنامه های تلویزیونی و بازی های مختلف، تنها چند روش برای مشغول ماندن در طول پرواز است.

بدی های سفرهای امروزی: اتیکت رفتاری دیگر در هواپیماها اهمیتی ندارد

پرواز در یک هواپیما در گذشته یک چیز بسیار مهم به شمار می رفت و قوانین رسمی هواپیماها به وسیله مسافران پیروی می شد. اما در سال های اخیر توریستانی پرواز می نمایند که یا با این قوانین و اتیکت های رفتاری ناآشنا هستند و یا به طور کل آنها را نادیده می گیرند. همه داستان های کابوس مانندی را در خصوص پرواز با هواپیما شنیده اند؛ اما در طول سال های گذشته، این شرایط بدتر هم شده است. اگر در هواپیما به کسی برخوردید که فکر می نماید زیاد کردن صدای تبلت اصلا ایرادی ندارد، یا پاهایش را روی قسمتی که مخصوص استراحت دست است می گذارد و یا از شانه شما به عنوان یک بالشت برای یک چرت طولانی استفاده می نماید غافلگیر نشوید.

بدی های سفرهای امروزی: رسانه های اجتماعی باعث معروفیت بیش از میزان بعضی مقاصد توریستی شده اند

هدف اصلی وجود رسانه های اجتماعی این است که خودتان را تا آنجایی که ممکن است عالی نشان بدهید. بنابراین وقتی دوستان، خانواده و اشخاص مشهور، تصویری از خودشان را در یک جاذبه توریستی مشهور پست می نمایند، آن تصویر مطمئنا تصویر مجذوب کننده و مثبتی خواهد بود. این ممکن است باعث شود آن مقصد مورد نظر بیش از میزان بهتر نشان داده شود و حس اشتباهی از این که آن نقطه دقیقا چطور است خلق نماید. مسلما هیچ کس یک تصویر از گاندولاهای ونیزی (قایق های رمانتیک ونیزی) در حالی که در آب های پر ترافیک و شلوغ این شهر با هم تصادف نموده اند پست نمی نماید.

خوبی های سفرهای امروزی: می توانیم رزرو کنیم و به این وسیله زمان خریداری کنیم

بسیاری از توریستان یک برنامه ریزی مفصل تهیه می نمایند و آن را مو به مو انجام می دهند تا از سفر خود نهایت استفاده را بنمایند؛ اما این برنامه ریزی ممکن است تمامی موانع و غافلگیری هایی که مسلما در سفر با آنها برخورد می کنیم را در نظر نگرفته باشد. در سال 2019 وقتی این اتفاق می افتد، تمامی سفرتان نمی بایست تحت تاثیر آن قرار بگیرد و به چیز بی فایده ای تبدیل شود. امروزه ما قادر هستیم برای انجام یک فعالیت دیگر، دست به رزرو کردن بزنیم یا هتل خود را در آخرین لحظه تغییر دهیم تا زندگی مان را از همواره آسان تر کنیم. این که توریستان امروزی می توانند از چیز هایی که توریست های دیروزی هرگز در خصوص آنها آگاهی نداشتند نهایت استفاده را ببرند واقعا فوق العاده است.

بدی های سفرهای امروزی: نو پرست ها همه جا را تسخیر نموده اند

نسل تازه هیچ مشکل خاصی ندارند و اصلا نسل بدی نیستند. در واقع این نسل شادی و فرهنگ خاصی را که قبلا هرگز دیده و تجربه نشده بود به جهان آورده اند. اما بعضی افراد نو پرست و کسانی که به ژست گرفتن علاقه دارند، چیزهایی را تغییر داده اند که در نهایت به بدتر شدن سفرها انجامیده است. مثلا به نظر می رسد به بازدید از هر نقطه ای می رویم، کافه های مخصوص گیاه خواران با پخش موزیک در پس زمینه موجود هستند و انگار از روی هم کپی برداشته اند. این فضا بسیار جالب است؛ اما وقتی تمامی نقاط به یک شکل در می آیند، احساس خوبی به توریستان دست نمی دهد؛ زیرا کسانی که به سفر می روند، گاهی تنها در پی نقطه ای برای انجام فعالیت های ساده، متفاوت و جالب هستند.

بدی های سفرهای امروزی: بناهای مهم تاریخی در حال ویران شدن هستند

نیمی از این مشکل به این نکته باز می شود که زمان در جهت ما حرکت نمی نماید. هر سالی که می گذرد، بناهای مهم تاریخی که برای قرن ها و حتی هزاره ها سر پا مانده اند، به طور تدریجی در حال فرسایش هستند. گاهی بخاطر این که یک بنای تاریخی در دست تعمیر یا بازسازی است، برنامه های سفر ما می توانند دستخوش تغییر قرار بگیرند و سفر ما خراب شود. متاسفانه توریستان بی ملاحظه گاهی حتی از روی عمد به این نقاط مهم تاریخی آسیب وارد می نمایند و این مسئله ای است که بخصوص اخیرا گریبانگیر میراث فرهنگی و تاریخی جهان شده است.

خوبی های سفرهای امروزی: اظهار نظر مردم و وبسایت ها به ما در انتخاب یاری می نمایند

در دهه های گذشته، اگر ما قصد می کردیم سفر کنیم، به تجربیات دیگران و تبلیغاتی که در خصوص نقطه ای خاص از دهان آنها می شنیدیم توجه می کردیم و بر طبق آن مقصد توریستی خود را انتخاب می نمودیم. هتلی که اتاق آن را رزرو می کردیم، به تبلیغات تلویزیونی که به خورد ما داده می شد بستگی داشت. امروزه، با یک کلیک موس، وارد اینترنت می شویم و هزاران اظهار نظر توریستان را می خوانیم و در وبسایت های بی شماری تحقیق می کنیم تا احساس دقیق دیگران را در خصوص آپارتمانی که قصد رزرو کردن آن را داریم یا رستورانی که می خواهیم یکی از میزهای آن را رزرو کنیم یا تئاتر موزیکالی که دوست داریم بلیط آن را تهیه نماییم بدانیم. اظهار نظر توریستان دیگر به ما این امکان را می دهد که نقطه دید مناسبی نسبت به سفری که هرگز تا به امروز انجام نداده ایم پیدا کنیم و در انتخاب هایی که می کنیم و پولی که هزینه می نماییم راحت تر و مطمئن تر باشیم.

بدی های سفرهای امروزی: گاهی با تکنولوژی بیش از میزان درگیر می شویم

این که ما همواره گوشی های هوشمندمان را در دست داریم و در حال استفاده از آنها هستیم در بخش های قبلی ذکر شد؛ اما این بخش در خصوص احتیاج ما به اتصال دائمی به تکنولوژی در هر کجای جهان که از آن بازدید می کنیم است. گاهی ما کارمان را با خود به سفر می بریم، در خصوص هر چیزی که با آن برخورد می کنیم به جستجو در گوگل می پردازیم و بی وقفه به اینترنت متصل هستیم. زمان هایی وجود دارند که ما می بایست به طور کل از جهانی اینترنت و تکنولوژی جدا شویم و به خودمان اجازه بدهیم در یک شهر تازه گم شویم یا بدون احتیاج به وصل شدن به اینترنت در یک جنگل به گشت و گذار و وقت گذرانی مشغول گردیم.

خوبی های سفرهای امروزی: سفر تکنفره کاری عادی به شمار می رود

انسان ها همواره به تنهایی سفر نموده اند؛ اما سفر تکنفره به صورت روز افزونی در حال افزایش است. بر اساس یک تحقیق که اخیرا انجام گرفته است، یک نفر از نه نفری که به مسافرت می روند، به تنهایی سفر می نمایند و این تعداد نسبت به شش سال پیش دوبرابر شده است. این شاهدی است بر این که سفر کردن تا چه میزان در طول سال های گذشته تغییر یافته است. سفر تکنفره دیگر عجیب یا غیر عادی محسوب نمی شود. در حقیقت، بسیاری از افراد آن را لذت بخش تر و مفید تر از سفر گروهی یا خانوادگی می دانند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2209

به "خوبی ها و بدی های سفرهای امروزی ، مزایا و معایب سفرهای این روزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوبی ها و بدی های سفرهای امروزی ، مزایا و معایب سفرهای این روزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید