دره شگفت انگیز گرند کانیون در آمریکا

به گزارش مجله رویای کره ای، دره گرند کانیون در آمریکا

یکی از قدرتمندترین و الهام بخش ترین چشم اندازهای جهان، دره گرند کانیون در آمریکا است که مطمئنا یک مثال عالی از جادوی طبیعت است. این دره، ترکیبی منحصر بفرد از رنگ های زمین شناسی و فرسایشی است و دارای رودی به طول 466 کیلومتر است و در واقع این رود همان رود کلرادو است که در میان آن جریان دارد. برای آشنایی بیشتر با این شگفتی طبیعت همراه خبرنگاران باشید:

دره شگفت انگیز گرند کانیون در آمریکا

گرند کانیون نام دره ای در استان آریزونای آمریکا است که عمق آن به 6.1 کیلومتر می رسد و یکی از عمیق ترین دره های جهان است. این دره حدود 6 میلیون سال قبل با عبور رود کلرادو تشکیل شده است و امروزه یکی از محبوبترین جاذبه های توریستی جهان است.

بر اثر فرسایش در طول هزاران و میلیون ها سال، دیواره های این دره به رنگ هایی از قرمز، زرد، قهوه ای و خاکستری در آمده اند و و هر کدام از این لایه رنگ ها نشان دهنده یک دوره تاریخی از دوران زمین شناسی هستند. طبق گفته دانشمندان، سنگ هایی که در کنار رود کلورادو در این ژرف دره وجود دارند، قدمتی برابر چند میلیارد سال دارند.

گرند کانیون چگونه تشکیل شده است؟

جایی که امروزه ما به عنوان دره ای زیبا می ببینیم، در گذشته های بسیار دور یک دریای کم عمق بوده که هنوز هم آثاری از آن مثل فیسل های جانوران دریایی و صدف ها پیدا می گردد و توریستان هنوز هم می توانند بقایای این جانداران را پیدا نمایند. بعد از مدتی رود کلرادو جهت خود را تغییر داد و در میان این فلات آغاز به حرکت کرد. بعد از مدتی به چندین شاخه رود تقسیم شد که باعث بوجود آوردن چندین دره مختلف شد.

گرند کانیون چطور پیدا شد؟

گفته شده که در سال 1540، فردی اسپانیایی به نام گارسیا لوپز که در جستجوی هفت شهر Cibola بود، بطور اتفاقی گرند کانیون را دید و او اولین فردی از اروپا بود که توانست دره را ببیند اما بومیان آمریکا هزاران سال پیش نه تنها این منطقه را می شناختند بلکه در آن سکونت داشته اند بطوریکه گفته شده مردمان باستانی پوئبلو که در 1200 سال قبل از میلا زندگی می نموده اند، اولین ساکنان گرند کانیون بوده اند. در نزدیک به چند قرن اخیر هم برخی از قبیله های سرخ پوست ها در این دره ساکن هستند.

اما از ابتدای قرن بیستم بود که این دره ی شگفت آور به یاری گزارش های دانشمندان و محققان معروف شد و به یکی از جاذبه های مشهور جهان تبدیل شد. حالا این دره به پارکی ملی در آمریکا تبدیل شده است و هر سال میزبان بیشتر از 5 میلیون نفر توریست است. می توان بعد از بازدید از دره به اعماق آن رفت اما رفتن به آنجا و برگشت از دره چندین روز طول می کشد. علاوه بر این، توریستانی که دوست داشته باشند در این دره اقامت نمایند می توانند در کلبه Phantom Ranch که در بخش بسیار عمیق دره قرار گرفته است، اقامت نمایند. چند اقامتگاه هم درلبه جنوبی این دره وجود دارند که البته به علت قرار داشتن در ارتفاع 2133 متری از زمین، شاید برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند چندان مناسب نباشد. ارتفاع لبه شمالی گرند کانیون حدود 300 متر از لبه جنوبی بیشتر است و دسترسی سخت تری نیبت به آن دارد.

زیبایی گرند کانیون، آن را در لیست عجایب هفتگانه طبیعی جهان قرار داده است.

منبع: unmuseum.org

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1996

به "دره شگفت انگیز گرند کانیون در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره شگفت انگیز گرند کانیون در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید