در بحبوحه نفوذ چین، آمریکا به سمت جزایر اقیانوس آرام می رود

به گزارش مجله رویای کره ای، مسئول سیاست های ایالات متحده در هند و اقیانوس آرام سه شنبه گفت، آمریکا میخواهد با ژاپن، نیوزیلند، استرالیا و دیگر کشورها برای یاری به کشورهای جزیره ای در اقیانوس آرام که محل رقابت استراتژیک روزافزون با چین است، همکاری کند.

در بحبوحه نفوذ چین، آمریکا به سمت جزایر اقیانوس آرام می رود

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، پنج کشور جزیره ای در اقیانوس آرام ماه فوریه بعد از رای گیری مناقشه آمیز برای مشخص رهبر انجمن جزیره اقیانوس آرام که اصلی ترین گروه بندی سیاسی این منطقه است، اعلام کردند که از آن خارج می شوند.

کورت کمپبل، هماهنگ کننده کاخ سفید در هند - اقیانوسیه گفت، ایالات متحده خواهان همکاری با دیگر کشورها برای تشکیل جلسه دوباره این مجمع پس از اختلاف پیش آمده است تا امکان تعامل دوجانبه و نهادی در آینده فراهم گردد.

کمپبل در نشست مجازی به میزبانی اندیشکده مرکز امنیت جدید آمریکایی گفت: اینها جزیره هایی هستند که ما منافع اخلاقی و استراتژیک تاریخی زیادی در آنها داریم و بعضاً آن را فراموش می کنیم. و به طور فزاینده، دوباره این صحنه رقابت از نظر ارزش، نقش آنها در سازمان ملل، چالش های بهداشتی آنها، نقش تغییر آب و هوایی روی نقش بالقوه آنها از نظر نظامی و ذخایر ماهیگیری سالم است.

او اضافه کرد: بنابراین کار بعدی ما، همکاری نزدیک با متحدانمان نظیر استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و دیگران است تا کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام برای گفت وگو درباره حوزه هایی با هدف مشترک گردهم آیند.

کمپبل گفت، هدف این است که پیشرفت در زمینه هایی مانند فعالیت های شیلات و گارد ساحلی و ارائه پشتیبانی و یاری، از جمله واکسن ها انجام گردد. به گفته او، این منطقه در مقابله با فقر، بیماری ها و تغییرات اقلیمی با چالش های عظیمی روبرو است و یاری به برطرف این مسائل با توجه به جمعیت متفرق اندک آنها سخت است.

این مقام آمریکایی در ادامه تاکید نمود: اما برای ایالات متحده، این باز هم حوزه دیگری است که باید در آن بازی خود را تقویت کنیم.

کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام جنوبی با جمعیت کم، در سال های اخیر به میدان های نبرد برای نفوذ بین چین و ایالات متحده و متحدان آن تبدیل شده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1704

به "در بحبوحه نفوذ چین، آمریکا به سمت جزایر اقیانوس آرام می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بحبوحه نفوذ چین، آمریکا به سمت جزایر اقیانوس آرام می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید