رونمایی از قدرتمندترین قطار هیدروژنی دنیا در چین

به گزارش مجله رویای کره ای، چین آنچه را که قوی ترین لوکوموتیو هیدروژنی دنیا می نامد، ساخته است. گفته می گردد که فناوری پاک و تجدیدپذیر استفاده از انرژی سوخت هیدروژنی پتانسیل جایگزینی با بیشتر سیستم های سوخت فسیلی مورد استفاده در هزاران قطار در سراسر این کشور را دارد.

رونمایی از قدرتمندترین قطار هیدروژنی دنیا در چین

به گزارش ایسنا، این موتور نو که از یک لوکوموتیو موتور دیزلی برای کار کردن صرفاً روی پیل های سوختی هیدروژنی تبدیل شده است، می تواند تا 190 ساعت کار کند و تنها طی دو ساعت سوخت گیری گردد.

این موتور می تواند تا 270 کیلوگرم هیدروژن را در خود نگه دارد که منبع انرژی پاک محسوب می گردد، زیرا وقتی به عنوان سوخت سوزانده می گردد، به عنوان محصول جانبی تنها آب فراوری می نماید و هیچ آلاینده یا گاز های گلخانه ای مانند کربن دی اکسید یا گوگرد دی اکسید فراوری نمی نماید.

این لوکوموتیو نینگ دونگ (Ningdong) نام دارد و به وسیله شرکت دولتی راه آهن چین (CRRC) ساخته شده است.

پیش از این گزارش شده بود که CRRC در ماه ژانویه اولین قطار شهری دنیا را با نیروی هیدروژن راه اندازی نموده است. این قطار در کوشش مشترک بین شرکت راه آهن CRRC چانگچون و ترانزیت ریلی چنگدو فراوری شد.

همانطور که جو زمین به علت اثر گاز های گلخانه ای گرم تر و متلاطم تر می گردد، انتشار گاز های گلخانه ای از وسایل نقلیه یکی از دلایل اصلی گرم شدن کره زمین است.

چن ویرونگ، رئیس دانشکده مهندسی برق در دانشگاه جنوب غربی جیائوتنگ می گوید: از آنجایی که چین میخواهد تا سال 2030 کاهش انتشار کربن دی اکسید را به اوج برساند و تا سال 2060 به نقطه کربن خنثی دست یابد، دولت آن در همه سطوح کوشش می نماید تا صنعت انرژی هیدروژن را ارتقا دهد و برنامه های توسعه هیدروژن را برای پیشبرد این صنعت ارائه کند.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی که تنظیم نماینده ارشد مقررات مالی چین است، با همکاری اداره ملی انرژی در مارس 2022 از طرحی برای ترویج توسعه با کیفیت بالا از صنعت هیدروژن رونمایی کرد.

بر اساس این طرح، چین در پی آن است که تا سال 2025 حدود 50 هزار وسیله نقلیه با سوخت هیدروژن و مجموعه ای از ایستگاه های سوخت هیدروژنی داشته باشد.

هدف چین فراوری 100 هزار تن تا 200 هزار تن هیدروژن فراوری شده از منابع انرژی تنوپذیر در سال همراه با کاهش انتشار کربن دی اکسید به مقدار یک تا دو میلیون تن در سال است.

فناوری هیدروژنی نو چین این پتانسیل را دارد که با بیش از 90 درصد موتور هایی که با سوخت های فسیلی کار می نمایند، جایگزین گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2278

به "رونمایی از قدرتمندترین قطار هیدروژنی دنیا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از قدرتمندترین قطار هیدروژنی دنیا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید