ستاره بازی با اعجوبه های بنز

به گزارش مجله رویای کره ای، بنز حال و روز خوبی ندارد. این شرکت قدیمی که سازنده اولین اتومبیل واقعی جهان است، این روزها تحت تاثیر برندهای رقیب و عربده کشی ب.ام.و، وضعیت فروش خوشایندی ندارد و جز بازار چین، در اغلب مناطق جهان آهسته و آرام گام برمی دارد. بنز اما در ایران بهترین است. از پیرمرد 90 ساله تا کودک پنج ساله این ستاره آلمانی را می شناسند و آن را بهترین اتومبیل ممکن برای هرکس می دانند. اعتبار بالایی که بنز دارد البته ساده به دست نیامده است. از ورود این شرکت به بازار ایران حدود 80سال می گذرد و مرسدس علاوه بر واردات، بارها در بخش تولید هم کارخانجاتی در ایران دایر کرده است.

ستاره بازی با اعجوبه های بنز

این شرکت که در بالاترین بخش بازار خودرو ایران محصولاتی مجلل، سریع، خاص و ایمن را در بالاترین قیمت عرضه می کند، در دامنه ای وسیع نزدیک به 15 مدل مختلف خود را طی یک دهه اخیر به خریداران بزرگ ترین بازار خاورمیانه ارائه کرده است. به واسطه اینکه در هفته های قبل در چندین نوبت به بررسی خودروهای کوپه، ون ها و سوپراسپورت های مرسدس بنز پرداخته ایم، اینجا تنها سراغ خودروهای کراس اوور، هاچ بک ها و سدان های این شرکت رفته ایم. البته این وسط یک استثنا هم داریم. مرسدس بنز CL کوپه که مدتی است نسلش منقرض شده و جای خود را به سری اس کوپه داده است. این شما و این عملیات میان ستاره ای در جمع بهترین اتومبیل های جهان.

مرسدس بنز S500 / کارکرد : 40 هزار کیلومتر

4 میلیارد تومان

این لیموزین بنز پرفروش ترین خودرو سدان فول سایز و لاکچری جهان است. بنز کلاس اس را باید اوج شکوه در زمینه طراحی خودرو دانست، مدلی که در تمام نسل های خود بسیار پیروز ظاهر شده و با اختلاف قابل توجهی از تمامی رقبا جلوتر بوده است. این مدل بزرگ ترین، قدرتمند ترین، ایمن ترین، لوکس ترین و البته یکی از گران ترین محصولات تولید انبوه مرسدس به حساب می آید و از این جهت عجیب نیست که ورای محصولات لکسوس یا ب.ام.و، شایسته لقب بهترین بودن می دانیم.

اسمارت فور4 مک / کارکرد : 19 هزار کیلومتر

620 میلیون تومان

ارزان ترین ساخته بنز که به ترمزهای کاسه ای مجهز است! این البته تنها نکته آزاردهنده اسمارت فور4 نیست چرا که این محصول از یک موتور یک لیتری توربو و سه سیلندر بهره برده که خیلی پرکشش نیست و امکانات بسیار اندکش در اتاق هم در مقایسه با قیمت گزافش فاجعه بار است. فور4 به غیر از کروز کنترل، دو گرمکن، سیستم صوت JBL، رادار بین خطوط، رادار تصادف، پارک سنسور و جعبه دنده اتومات تقریبا چیز دیگری ندارد.

مرسدس بنز GLA45 / کارکرد : صفر کیلومتر

2 الی 2.6 میلیارد تومان

یک کراس اوور ساب کامپکت بسیار سریع که با ظاهری خشن و برجسته ابعادی نزدیک به ب.ام.و X1 داشته و از پلتفرم مرسدس بنز A کلاس هاچ بک استفاده کرده است. این خودرو در مقایسه با محصولات هاچ بک تنها کمی مرتفع تر است ولی کسی ابدا این خودرو را به خاطر اتاقش نمی خرد. موتور ارتقایافته بنز که توسط AMG تیونینگ شده، آنقدر مزه خوشایندی دارد که تقریبا مالک خودرو را قادر می سازد اغلب خودروهای اسپورت بازار را به لطف شتاب 4.6 ثانیه ای، به زانو درآورد.

مرسدس بنز CLA / کارکرد : 25 هزار کیلومتر

2 میلیارد تومان

این مدل از مرسدس بنز که با تیونینگ مک و AMG در دو گونه CLA200 و CLA45 AMG در ایران وجود دارد، رقیب ب.ام.و سری4 گرن کوپه است؛ گرچه نسخه تیونینگ شده با توجه به شتاب 4.2 ثانیه ای، محصولی به نسبت بی رقیب در این کلاس به نظر می رسد. مشخصات فنی CLA که طرح بدنه مهیجی دارد، مشابه سری GLA است. با توجه به ذائقه افراد، انتخاب بین این دو واقعا سخت است. راستی کابین این سدان اسپورت واقعا مجلل، پر از امکانات، راحت و خوش ساخت است.

مرسدس بنز C200 / کارکرد :29 هزار کیلومتر

2.65 میلیارد تومان

به رغم محبوبیت بالا در ایران، در نسل آخر به دلیل مسائل واردات چندان توفیقی در زمینه فروش به دست نیاورد. سری جدید C200 که به آن لقب بچه اس کلاس داده اند، چنان ترکیب خوشایندی از رفاه و زیبایی با ایمنی و شتاب را به خریداران ارائه می کند که کم نظیر است. این خودرو که اندکی از سری CLA بزرگ تر است، حد اعلای زیبایی را در کابین خود ارائه می کند، ضمن اینکه با شتاب هفت ثانیه ای و سیستم صوتی مارک برمستر نیازهای افراد جوان تر را هم پاسخ می دهد.

مرسدس بنز GLK350 نیوفیس/ کارکرد : 33 هزار کیلومتر

1.9 میلیارد تومان

زود از بازار ایران حذف شد. ظاهر زمخت، داشبورد پلاستیکی و ابعاد جعبه ای GLK باعث شد تا این اس یووی اسپورت لوکس در دو سال حضور خود در بازار، کاملا قافیه را به ب.ام.و ایکس3، لکسوس NX و حتی آئودی Q5 ببازد. این خودرو البته ویژگی های برجسته ای دارد که کمتر کسی به آنها پرداخته است. برخلاف دی اس7، لکسوس nx یا حتی ولوو xc60، این فرزند بنز به لطف سیستم فورماتیک توان بالایی برای آفرود در بالاترین سطوح دارد. چیزی که نمی توان آن را در رقبا یافت.

مرسدس بنز E کلاس / کارکرد : صفر کیلومتر

3.1 میلیارد تومان

این نسل از E کلاس در بازار ایران همچون سری C کلاس کمیاب است و در فول ترین نسخه با همان موتور چهار سیلندر و دو لیتری C کلاس، بهایی بالغ بر سه میلیارد تومان دارد. این خودرو که از نظر سطح امکانات، راحتی، ایمنی و زیبایی یک لیموزین تمام عیار است، به تجهیزاتی نظیر کیتAMG، سقف پانوراما ، پشت آمپر مانیتور، سیستم صوتی برمستر، صندلی ها و سقف چرمی و جیر، اتوپارک، در صندوق برقی، کیلس استارتر و کیت کامل سامانه ایمنی مجهز است.

مرسدس بنز 350ML / کارکرد : 60 هزار کیلومتر

3.1 میلیارد تومان

ابدا گول ظاهر ظریف این اس یووی بنز را نخورید. چنان آفرودر مغرور و پیروزی است که تقریبا در بین خودروهای لوکس بهترین است و شاید تنها رنجروور جلوتر از این مدل حرکت کند. با داشتن امکانات به روز نظیر سیستم کیلس-استارتر، مانیتور بزرگ، دوربین 360 درجه، کیت AMGبدنه، سقف پانوراما، صندلی های چرمی حافظه دار مجهز به گرمکن، کابین مملو از چوب و کروم، رادار هشدار دهنده و مجموعه موتور و گیربکس قدرتمند، این سری از بنز یک ماجراجوی واقعی است.

مرسدس بنز CL500 / کارکرد : 95 هزار کیلومتر

2 میلیارد تومان

مخوف ترین محصول بنز در این گزارش همین کوپه دو تنی است که به مدد موتور دو توربو و هشت سیلندرش تا بیش از 300 کیلومتر در ساعت سرعت می گیرد. توصیه ما این است که با هر ماشینی و هر جا، CL500 را دیدید، از آن فاصله بگیرید. تصور کنید خودرویی که یک دهه قبل به دوربین نایت ویژن، سیستم تنظیم ارتفاع، دنده پشت فرمان، صندلی و فرمان گرم و سرد شونده، رادار تصادف جانبی و کول باکس مجهز بوده، با آن موتور مهیب چقدر می تواند قوی، جذاب و البته گران قیمت باشد.

مرسدس بنز CLS500 / کارکرد : 23 هزار کیلومتر

2.1 میلیارد تومان

وقتی صحبت از CLS500 می شود، حتما باید درباره شتاب، قدرت و صدای موتور و البته هندلینگ این سوپر سدان فست بک حرف زد. نیروگاه هشت سیلندر این خودرو وقتی کنار جعبه دنده هفت سرعته اختصاصی بنز قرار می گیرد، به کمک گشتاور 600 نیوتن متری CLS500، راننده حس و حال پرواز با سفینه های فضایی را به خوبی خواهد فهمید. البته هرچقدر درباره هندلینگ و سواری CLS بگوییم، بازهم این طراحی بدنه خودرو است که تعجب همگان را برمی انگیزد.

منبع: دیوار
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 295

به "ستاره بازی با اعجوبه های بنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره بازی با اعجوبه های بنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید