سهم شیراز از اعتبارات ملی متناسب با موقعیت این کلان شهر نیست

به گزارش مجله رویای کره ای، رییس شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به معاون رییس جمهور، گفت: سهم شیراز از اعتبارات ملی متناسب با موقعیت این کلان شهر نیست.

سهم شیراز از اعتبارات ملی متناسب با موقعیت این کلان شهر نیست

به گزارش از ، سید عبدالرزاق موسوی در آیین شروع عملیات اجرایی خط سوم متروی شیراز با بیان اینکه سهم شیراز از اعتبارات ملی متناسب با موقعیت و شرایط این کلان شهر نیست، خطاب به معاون رییس جمهور گفت: انتظار ما این است که استفاده از ظرفیت های پرشمار شیراز را یک فرصت برای توسعه کل کشور بدانید.

او ویژگی های شیراز را منحصر به فرد توصیف کرد و گفت: توقع ما این است که دولت علاوه بر تعهدات معمول خود در قبال مردم شیراز، باید از مزیت ها و ظرفیت های این کلان شهر برای توسعه و تقویت ارتباطات سیاسی، علمی، تجاری و اقتصادی خود با دنیا به ویژه حوزه خلیج فارس استفاده کند چرا که معتقدیم هرگونه کوشش در این جهت سرمایه گذاری برای توسعه کل کشور و خدمت به همه مردم است.

رییس شورای شهر شیراز اضافه نمود: تردیدی نباید داشت که شیراز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین، سومین حرم اهل بیت، شهر ایثار و شهادت و انسان دوستی و نماد زندگی مسالمت آمیز اقوام و حتی ادیان مختلف و نه تن ها در جنوب ایران بلکه در میان کشور های حوزه خلیج فارس و به ویژه مردم آن از اعتبار ویژه ای برخوردار است.

موسوی اضافه نمود: حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع)، حافظ، سعدی، ملاصدرا، سبیویه و دیگر عظیمان این شهر، مراکز عظیم علمی، فرهنگی، دانشگاهی و درمانی این شهر، نخبگان آن که بعضاً شهره دنیای هستند و البته مردم خوب و نجیب شیراز، برای کشور یک فرصت و غنیمت است که باید قدر دانسته گردد.

رییس شورای شهر شیراز در ادامه سهم شیراز از اعتبارات ملی را ناکافی توصیف کرد و خطاب به مقامات ملی حاضر در مراسم گفت: البته نمی خواهم از واژه ناعادلانه استفاده کنم، اما سهم شیراز از اعتبارات ملی متناسب با موقعیت و شرایط این کلان شهر نیست و توقع ما این است که توسعه شیراز را توسعه کشور تلقی کنید.

موسوی با بیان اینکه انتظار از دولت این است که توسعه حمل و نقل ریلی در کلان شهری همچون شیراز را دغدغه جدی خود بداند، اعلام کرد: البته خوشبختانه در این جهت از گذشته تا به امروز کوشش های خوبی اجرا شده و شهرداری شیراز در دوره فعلی نیز با حمایت استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان، همکاری خوب قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار طرف قرارداد و حمایت های شورای شهر عملکرد قابل قبول و بلکه قابل تقدیری داشته است.

او در عین حال با تأکید بر اینکه برای اجرای پروژه های عظیم شهری به حمایت های اقتصادی دولت احتیاج داریم، توضیح داد: ما می دانیم که شرایط اقتصادی کشور سخت است، اما به هرحال دولت نباید تعهدات خود را به مردم منتقل کند و انتظار از دولت این است که در چنین شرایط سختی گره ها را باز کند و مردم را بیش از زمان عادی دریابد.

رییس شورای شهر شیراز خطاب به نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور گفت: همه می دانیم که نقش جنابعالی در تخصیص اعتبار و بودجه، منحصر به فرد است و به همین دلیل از شما به عنوان مسؤول بودجه کشور انتظار داریم که حداقل در این پروژه شیراز و فارس را مشابه رشت و گیلان ببینید و در جهت تسهیل و تسریع انجام پروژه خط سوم مترو به نمایندگان مردم و شهروندان شیرازی قول بدهید که به این پروژه با ویژگی های خاص و برجسته خود، به صورت ویژه نگاه کنید تا در خاتمه عمر دولت نام نیکی از خود بر جای بگذارید.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بعضی معضلات آلاینده های زیست محیطی، گفت: امروز متأسفانه بعضی کارخانه های آلاینده در شیراز و به طور خاص وجود کارخانه سیمان در درون شهر، روح و روان شهروندان را آزرده نموده است و امیدوار هستیم همین امروز برای این مشکل نیز چاره اندیشی و به دست معاون رییس جمهور حل گردد.

او، همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به واسطه کوشش در موضوع حمایت از بازنشستگان آموزش و پرورش تقدیر کرد و خواهان تداوم حمایت ها از فرهنگیان کشور شد.

رییس شورای شهر شیراز اعلام کرد: در آستانه شروع اجرای این پروژه لازم می دانم که از کوشش های کارگران، کارکنان و مهندسان سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، رییس و اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، شهردار پرکوشش شیراز و حمایت های استاندار فهیم فارس قدردانی کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1162

به "سهم شیراز از اعتبارات ملی متناسب با موقعیت این کلان شهر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم شیراز از اعتبارات ملی متناسب با موقعیت این کلان شهر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید