سینمای تایلندی: ترکیب خیال پردازی و خلاقیت

به گزارش مجله رویای کره ای، بازیگرانی مانند لئوناردو دی کاپریو، راجر مور و اوان مک گریگور تجربه بازی در فیلم هایی که در تایلند فیلمبرداری شده را دارند.

سینمای تایلندی: ترکیب خیال پردازی و خلاقیت

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

اما تنها فراوری محصولات سینمایی خارجی در تایلند پیروز نیست، فراوریات سینمایی داخلی تایلند هم پیروز هستند و علاقمندان را در مقابل سینماها به صف در می آورند.

در این قسمت در زندگی تایلندی از پشت صحنه یکی از فیلمها به نام افسانه شاه نارسوآن بازدید اختصاصی داریم.

این فیلم تاریخی 5 قسمتی یکی از پرهزینه ترین و بزرگترین فراوریات سینمایی تاریخ تایلند است و آزاد سازی تایلند و سیام از سلطه برمه بدست شاه نارسوآن در قرن شانزده میلادی را روایت می نماید.

وانشانا سوآس دی نقش پادشاه را در فیلم بازی می نماید. برای او که سرهنگ ارتش سلطنتی تایلند است، هنرپیشگی کار آسانی نیست.

او می گوید:همه می دانند بازیگری با جلوه های ویژه، همراه با بچه ها، تدابیر امنیتی و حیوانات کار سختی است. آنهم همه اینها در یک صحنه. به همین علت روحیه کار گروهی و تفاهم متقابل بسیار مهم است.

فیلم در یک پایگاه نظامی در شمال شرقی بانکوک فیلمبرداری می گردد. کارگردان سرشناس تایلندی چاتری چالم یوکول با 5000 بازیگر و کارمند کار می نماید. این کار آسانی نیست، به خصوص در صحنه های نبرد.

کارگردان می گوید: نیروی کمکی زیاد دارم که به گروه های کوچکتر اختصاصی تقسیم شده اند. هر کدام یک جای کار را به عهده دارند. در صحنه های نبرد بین همه آنها هماهنگی ایجاد می گردد.

از فیلم های حادثه ای تا کمدی، تایلند یکی از مکان های مورد علاقه فراوری کننده های فیلم است. تنها در سال گذشته 100 پروژه فراوری اروپایی در تایلند فیلم برداری شد.

به جهانی خیال انگیز یکی از استودیو های انیمیشن می رویم. در این جا یک تیم 70 نفره قوی به یک فیلم انیمیشن سه بعدی تایلندی جان می بخشند. فیلمی که پرفروشترین فیلم سال 2006 تایلند شد.

تهیه یک فیلم انیمیشن سه سال طول می کشد. همه چیز بستگی به توانایی هنرمندان خالق آن دارد.

آوچارا کی کانجانا کارگردان می گوید:تصور کنید، موقع انتخاب هنرمندان، روی کاغذ همه چیز ممکن است. اگر نقاش، یا طراح خوبی داشته باشی که کارش را خوب بلد باشد یا آنچیزی که در فکر شما است خوب پیاده کند، آنوقت به اسم کارگردان هر کاری می توانید انجام دهید.

یکی از مغز های مبتکر و خلاق در اینجا، هنرمند انیماتور جوان کومپین کِم گوم نیرد است. او کار در پروژه فراوری انیمیشن هالیوودی عصر یخبندان را در کارنامه اش دارد. در عصر کامپیوتر، او هنوز کار روی کاغذ را ترجیح می دهد.

او می گوید:وقتی روی کاغذ اول طرح را می کشی و بعد روی کاغذ دوم و آنرا حرکت می دهی، نقاشی ات زنده می گردد. خودت می بینی و این شگفت آور است، برای من یک نوع جادو است.

انیمیشن کار دست را اگر مقایسه کنید، مثل راندن موتور سیکلت است، هوا و همه چیز را حس می کنی. ولی انیمیشن کامپیوتری مثل راندن اتومبیل است. در یک اتاقک هستی همه چیز را می بینی ، اما احساسش نمی کنی.

اما در سالن سینما، خیال انگیزی و اغراق فیلم سه بعدی، تماشاگر را مجذوب خود می نماید. به خصوص جوانتر ها را، سال گذشته 40 فیلم سه بعدی در تایلند ساخته شد.

با وجود سرمایه کمتر، صنعت سینمای تایلند در دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.

کونگ رید دی منتقد فیلم اینطور شرح می دهد:باید تا جاییکه ممکن است در این صنعت تنوع نیروی انسانی ایجاد کنیم ، ما فیلمسازان و دست اندکاران را به ریسک کردن تشویق می کینم. این تنها راه پیشرفت است.

تایلندی ها نه تنها به فیلم و سینما بلکه ورزش هم علاقه دارند، از جمله موآی تایلندی، ورزشی که مشت، زانو، آرنج و پاها در هوا با سرعت می چرخند. در آخرین برنامه زندگی تایلندی خواهیم دید چطور اشتیاق به این ورزش در جهان رو به افزایش است.

منبع: یورونیوز
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1760

به "سینمای تایلندی: ترکیب خیال پردازی و خلاقیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمای تایلندی: ترکیب خیال پردازی و خلاقیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید