صدور مجوز برپایی سه موزه تخصصی در استان گیلان

به گزارش مجله رویای کره ای، معاون میراث فرهنگی استان گیلان از صدور موافقت نامه برپایی موزه های تخصصی حصیر، رشتی دوزی و مردم شناسی عشایر اطلاع داد.

صدور مجوز برپایی سه موزه تخصصی در استان گیلان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، ولی جهانی در روز چهارشنبه 19 آذر با اعلام این خبر گفت: مجوز ایجاد سه موزه با عناوین موزه تخصصی حصیر در خانه حصیر ایران واقع در روستای فشتکه خمام، موزه مردم شناسی عشایر واقع در ساختمان میراث فرهنگی شهرستان رضوانشهر و موزه رشتی دوزی در ساختمان کلاه فرنگی رشت از سوی اداره کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شد.

او از جمله مزایای ایجاد موزه های تخصصی حصیربافی و رشتی دوزی را شناسایی و معرفی این هنر اصل و سنتی، شناسایی اساتید و پیشکسوتان این هنر، جمع آوری آثار هنری سنتی و نمایش آنها و همچنین ایجاد محل درآمدی برای هنرمندان این حوزه برشمرد.

معاون میراث فرهنگی گیلان اضافه نمود: بر اساس اعتبارات پیش بینی شده و با همکاری شهرداری، بخشداری و فرمانداری شهرستان ها با این اداره کل به زودی شاهد بهره برداری از این سه موزه تخصصی خواهیم بود که گامی مهم در راستای احیا و معرفی صنایع دستی استان و تقویت مالی هنرمندان شاغل در این حوزه ها است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1415

به "صدور مجوز برپایی سه موزه تخصصی در استان گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز برپایی سه موزه تخصصی در استان گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید