صدور 300 مجوز تخریب و نوسازی در کردستان

به گزارش مجله رویای کره ای، معاون میراث فرهنگی استان کردستان از صدور 300 مجوز تخریب و نوسازی در محدوده بافت تاریخی شهر سنندج طی سال 98 اطلاع داد.

صدور 300 مجوز تخریب و نوسازی در کردستان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، محمد رشیدی گفت: بر اساس استعلام شهرداری های مناطق مختلف شهرستان سنندج پس از آنالیز و حضور کارشناسان حفظ و احیا، حدود 300 مجوز برای تخریب و نوسازی در بافت تاریخی این شهر صادر شد.

او اضافه نمود: این مجوزها بیشتر در محله های قدیمی شهر سنندج شامل چهارباغ، آقا زمان، قطارچیان، سرتپوله، میان قلعه، خسروآباد، قلعه چهارلان، شیخان و جورآباد صادرشده است.

معاون میراث فرهنگی استان کردستان توضیح داد: 15 جلسه شورای فنی در سال 98 برگزار گردید که طی آن 60 مجوز برای اجرای فرایند کارهای مرمتی آثار تاریخی صادر شد.

او با تأکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات مربوط به حفظ و احیا، آثار تاریخی و منظر این آثار گفت: شواری فنی استان از 11 عضو تشکیل شده و اعضای آن متشکل از معاون میراث فرهنگی، کارشناسان خبره و... است که ماهی یک بار برای آنالیز شرایط آثار تاریخی و صدور مجوز مرمتی تشکیل جلسه می دهد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 863

به "صدور 300 مجوز تخریب و نوسازی در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 300 مجوز تخریب و نوسازی در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید