بازسازی ساختمان: عاصم یوسفی: بازسازی استادیوم آزادی 700 میلیارد هزینه دارد، از انحلال شرکت توسعه چیزی نشنیده ام، برای فدراسیون ها برج می سازیم!

به گزارش مجله رویای کره ای، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: بدهی فدراسیون ها در سال های گذشته انباشته شده و الان به 110 میلیارد تومان رسیده است.

بازسازی ساختمان: عاصم یوسفی: بازسازی استادیوم آزادی 700 میلیارد هزینه دارد، از انحلال شرکت توسعه چیزی نشنیده ام، برای فدراسیون ها برج می سازیم!

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، علیرضا عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، در نشست خبری که صبح امروز در محل ساختمان وزارت ورزش و جوانان برگزار گردید، گفت: 211 پروژه آماده افتتاح از محل اعتبارات ملی و استانی و با مبلغ 409 میلیارد تومان وجود دارد. بعلاوه کل پروژه های قابل افتتاح شرکت توسعه به تعداد 15 عدد و به مبلغ 213 میلیارد تومان است و در مجموع تعداد 621 پروژه به مبلغ 622 میلیارد تومان هزینه دارد.

وی درباره بدهی فدراسیون ها به شرکت توسعه و پلمب بعضی از آنها گفت: بدهی فدراسیون ها در سال های گذشته انباشته شده و الان به 110 میلیارد تومان رسیده است. ما یک شرکت کاملا دولتی و تحت نظارت هستیم و باید جوابگوی بدهی ها و مخارج خود باشیم. همه ما در یک کشتی هستیم، ولی معین و تکلیف این ارقام به نفع شرکت توسعه و فدراسیون ها است. ما در سال های گذشته حتی مالیات نیز پرداخت نموده ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور درباره شرایط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و بدهی های آنها گفت: انشاالله بدهی های آنها نیز پرداخت می گردد و مسئله ای نیست.

عاصم یوسفی درباره بلااستفاده بودن بعضی از اماکن ورزشی مطرح کرد: جانمایی با ادارات کل استان ها است و وظیفه ما فقط ساختن اماکن است. فرایند ساخت بعضی اماکن تا چهار ماه گذشته حدود 65 تا 75 درصد بوده و ما سعی نموده ایم همان پروژه ها را تکمیل کنیم. در واقع ما میراث دار اماکنی هستیم که سال ها از آغاز ساخت آنها می گذرد.

وی درباره شرایط ورزشگاه آزادی و مسائل آن اضافه کرد: ما هنوز از AFC چیزی را به صورت مکتوب در خصوص مسائل ورزشگاه دریافت ننموده ایم. به هر حال این مجموعه، یک مجموعه فرسوده است و ایراداتی دارد. البته ما سعی نموده ایم به سمت اصلاح حرکت کنیم. بر همین اساس نیز سقف سالن دوازده هزار نفری طی 25 روز و به صورت رایگان بازسازی و آماده شد. الان هم در حال ترمیم استخر قهرمانی هستیم. این دستور وزیر ورزش است که بازسازی مجموعه ورزشی آزادی انجام گردد و این را در دستور کار گذاشته ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور درباره پروژه های ناتمام و شرایط آن و بعلاوه اعطای زمین به بعضی فدراسیون ها در مجموعه ورزشی آزادی گفت: 288 پروژه در سطح کشور داریم. ما از زمانی که آمدیم، تعدادی از پروژه ها را اولویت بندی کردیم تا به مرحله بهره برداری برسانیم. درباره زمین فدراسیون ها نیز باید بگویم که ما به این نکته رسیدیم که این پهنه ساختمان فدراسیون ها هیچ هماهنگی با هم ندارند. بر همین اساس همه زمین ها را برگرداندیم و آنها هیچ زمینی ندارند. ما طرح برج فدراسیون ها را داده ایم تا همه در آنجا مستقر شوند.

وی درباره ورزشگاه چهل هزار نفری بانوان تاکید نمود: این پروژه سیزده سال قبل استارت خورد، اما بعد از چند وقت تعطیل شد و حتی ضرر و زیان نیز داده ایم که مبلغ آن در امسال 7.5 میلیارد تومان است، البته امسال پولی ندادیم. به هر حال پروژه را در اختیار خودمان گرفته ایم و فکر می کنم سال آینده این پروژه را به سمت ساخت و بهره برداری ببریم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور درباره مسائل بعضی ورزشگاه ها از جمله در شیراز و ... گفت: در این چند ماه که مستقر شده ایم، پروژه ها را اولویت بندی کردیم. یکسری مجموعه ها در گذشته ساخته شده، در حالی که شاید احتیاجی به ساخت آنها نبوده است. به هر حال این میراثی است که به ما رسیده و در اختیارمان است. اگر این پروژه ها به اتمام نرسد، از بین می رود و باید مراقب این بیت المال باشیم. ما نمی توانیم بعضی پروژه ها را رها کنیم و به سمت چند ورزشگاه برویم که مراقبت از آن بر عهده استان مربوطه است.

وی توضیح داد: سال 94 بودجه عمرانی 304 میلیارد تومان به صورت نقد بوده است. امسال این بودجه به 350 میلیارد تومان آن هم به صورت اوراق شده است. باید به بودجه توجه خاص گردد تا بتوانیم کارها را انجام بدهیم. همه کوشش ما و وزیر ورزش یاری به ورزش است و تا به امروز توانسته ایم این پروژه ها را به مرحله بهره برداری برسانیم.

عاصم یوسفی درباره مسائل پرسپولیس و استقلال برای پیدا کردن زمین تمرین گفت: استقلال و پرسپولیس زمین تمرین دارند. اگر مسئله ای هست، مدیران عامل باید توجه نمایند. هفته گذشته درویش می گفت که مسئله ای در خصوص زمین تمرین وجود ندارد.

وی درباره قول های مدیران قبلی درباره ساخت یک ساختمان مشترک برای فدراسیون ها در مجموعه ورزشی انقلاب و عدم تحقق وعده های قبلی گفت: برای احداث یک ساختمان احتیاج به زیرساخت است. زمین ورزشگاه انقلاب برای آستان قدس و اعیان آن برای شرکت توسعه است. عملاً برای ساخت و ساز احتیاج به اجازه و مجوز از صاحب آن است. کسی که میخواست ساختمان فدراسیون ها را در این مجموعه بسازد، شاید مطالعه کافی نداشته است. مجموعه آزادی برای خودمان است و البته قرار نیست با هزینه خودمان، برج فدراسیون ها را بسازیم و دوباره فدراسیون ها مستأجر ما شوند. من با بعضی از آنها صحبت نموده ام. هر فدراسیون در این برج می تواند با 7، 8 میلیارد صاحب ساختمان گردد.این چیزی نیست که نتوانیم انجام بدهیم و ساخت آن بستگی به مشارکت فدراسیون ها دارد.

عاصم یوسفی درباره اختلاف با سازمان لیگ درخصوص تبلیغات محیطی و اجازه ورزشگاه آزادی مطرح کرد: ترمیم و بازسازی ورزشگاه آزادی احتیاج به 700 میلیارد تومان دارد تا به شکل مطلوب دربیاید. هزینه هر بازی برای تیم های استفاده نماینده از ورزشگاه آزادی 239 میلیون تومان است. تبلیغات محیطی برای هر بازی 10 میلیارد تومان است، در حالی که کلاً برای همه لیگ 135 میلیارد تومان بود. امسال پرسپولیس و استقلال 300 میلیارد تومان برای تبلیغات محیطی پیشنهاد داده اند که این به نفع همه است. ضمنأ پولی که ما از این تبلیغات می گیریم، صرف نگه داری ورزشگاه آزادی خواهد شد.

وی توضیح داد: شرکت توسعه عملاً از همان زمان که ایجاد شده، قرار بوده حامی ورزش و ورزشکاران باشد. در سال های گذشته اقدامات خوبی هم صورت گرفته، ولی اتفاقاتی هم افتاده است. ما از اول مهر که وارد مجموعه شدیم، باید بگویم شش ماه حقوق معوقه پرسنل وجود داشت و وجود 50 میلیون تومان در حساب بود. بعلاوه حدود 140 میلیارد تومان بدهی جاری بود که باید پرداخت می شد. به هر ترتیب روز 27 مهر نزدیک به 60 درصد بدهی ها پرداخت شد، بدون آنکه یک ریال از جیب شرکت توسعه بدهیم. امروز شرکت توسعه یک قطار روی ریل است و شرایط مطلوبی دارد. مسائل قبلی می توانست به این شکل نباشد.

عاصم یوسفی درباره تاثیر تحریم ها در انجام پروژه ها گفت: ما احتیاجی به واردات نداریم، لذا در حوزه ساخت و ساز تحریم ها هیچ تاثیری نگذاشته است.

وی درباره شرایط زمین های پرسپولیس و استقلال و حضور در زمین اجاره ای مطرح کرد: اینکه زمین استقلال و پرسپولیس زمین اجاره ای دارند، من سوال دارم که زمین کدام تیم در جهان اجاره ای نیست؟ این دو تیم دولتی هستند و وزارت ورزش به آنها سرویس می دهند و هر حمایتی لازم باشد، ارائه می کنیم.

عاصم یوسفی درباره بازسازی ورزشگاه آزادی توضیح داد: هزینه این بازسازی از درآمدها و بعضی سرمایه گذاری ها خواهد بود و قطعا با بودجه دولتی نمی توانیم این کار را انجام بدهیم.

وی درباره بعضی شنیده ها مبنی بر انحلال شرکت توسعه گفت: من به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه چیزی درباره انحلال این شرکت نشنیده ام.

عاصم یوسفی در خصوص فدراسیون چوگان اضافه کرد: فدراسیون چوگان در همان مجموعه شهدا مستقر است، اما قوانینی وجود دارد که باید قبول نمایند. اینکه سیزده سال به طور رایگان در آنجا بوده اند و درآمدزایی هم نموده اند، خارج از قوانین است و باید حق بیت المال داده گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2072

به "بازسازی ساختمان: عاصم یوسفی: بازسازی استادیوم آزادی 700 میلیارد هزینه دارد، از انحلال شرکت توسعه چیزی نشنیده ام، برای فدراسیون ها برج می سازیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: عاصم یوسفی: بازسازی استادیوم آزادی 700 میلیارد هزینه دارد، از انحلال شرکت توسعه چیزی نشنیده ام، برای فدراسیون ها برج می سازیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید