قصر عظیم تایلند؛زیباترین جاذبه بانکوک

به گزارش مجله رویای کره ای، در داخل دیوار های این قصر عظیم، وزارت جنگ، ادارات دولتی و محل ضرب سکه هم واقع شده است. اگرچه پادشاهان تایلندی در دوران قرون وسطی در کاخ عظیم بانکوک زندگی می کردند، اما همچنان این مجموعه به اسم محل قدرت کشور تایلند شناخته می گردد.

قصر عظیم تایلند؛زیباترین جاذبه بانکوک

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

مجتمع کلی قصر عظیم بانکوک؛ همچون بقیه سطح جزیره راتاناکوزین (Ratanakosin)، زیر طرح کلی مجموعه قصر های آیتوهایا (Ayutthaya) قرار گرفته است. دادگاه بیرونی در نزدیکی محل ورودی کاخ قرار گرفته است و مجموعه ای از ادارات دولتی را شامل می گردد که پادشاه به طور مستقیم با آن ها کار می کرد. نماد عمودی بودا هم در گوشه بالایی دادگاه قرار گرفته است.

در وسط دادگاه مرکزی یک محل مخصوص واقع شده است که محل اقامت پادشاه بوده و سالن آن برای انجام کار های دولتی به وسیله پادشاه در نظر گرفته شده است. اگرچه به اسم بازدیدکننده می توانید به قسمت های جلویی دادگاه نگاه کنید و از فضای آن تماشا کنید، اما فقط تماشا دو اتاق خواب در بعضی روز های خاص مجاز است.

در پشت دادگاه مرکزی یک واحد مجزا قرار گرفته است که محل اقامت شاه سلطنتی و دختران وی بوده است. این قسمت در واقع همچون یک شهر کوچک است که فرزندان پادشاه مانند دختران و پسران وی زیر سن بلوغ در آن زندگی می کردند.

رای بازدید می توانید از معبد بودا آغاز کنید و از آن به سایر قسمت های کاخ بروید. هزینه پذیرش در قسمت معبد بودا حدود 13 دلار است که ممکن است کمی تغییر نموده باشد. اگر قصد بازدید از قصر عظیم بانکوک را دارید، می توانید هر روز از ساعت 8 و نیم صبح تا 3 و نیم عصر به آنجا بروید. گفتنی است که برای خرید سوغاتی هم نگران نباشید و چندین مغازه در اطراف آن تعبیه شده است.

اگر بخواهید به صورت رایگان از کاخ عظیم بانکوک تماشا کنید، می توانید اول هر ماه ساعت 10 تا 10 و نیم و 1 و نیم تا 2 به تماشا آن بروید. بعلاوه برای گرفتن راهنما تنها باید 3 دلار هزینه کنید که چندان هزینه بالایی نیست.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1780

به "قصر عظیم تایلند؛زیباترین جاذبه بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر عظیم تایلند؛زیباترین جاذبه بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید