لغزندگی راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی

به گزارش مجله رویای کره ای، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: راه های اصلی و فرعی و آزاد راه تبریز - زنجان باز ولی با توجه به بارش برف و کولاک لغزنده است.

لغزندگی راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده اضافه کرد: با وجود شدت بارش و کولاک در راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی نیروهای راهداری با تلاش شبانه روزی خود مانع از بسته شدن آن ها شده اند.

وی اظهار کرد: با توجه به لغزندگی راه های استان رانندگان برای تردد باید خودرو خود را به زنجیرچرخ مجهز کرده و با رعایت قوانین و مقررات با احتیاط رانندگی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی بیان کرد: نیروهای راهداری روز گذشته 27 بهمن راه ارتباطی حدود 150 روستای استان را بازگشایی کردند، هم اکنون راه ارتباطی حدود 120 روستای استان بسته بوده و در صورت توقف کولاک تلاش می شود تا سرانجام امروز راه ارتباطی بیشتر این روستاها نیز بازگشایی شود.

علیزاده ادامه داد: این روستاها در مناطق کوهستانی و برف گیر استان واقع هستند و بیشتر آن ها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می شود.

آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا سرانجام اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 808

به "لغزندگی راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغزندگی راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید