آشنایی با دیدنی های آفریقا

به گزارش مجله رویای کره ای، معرفی کوتاه قاره آفریقا

آفریقا یا اِفریقا سومین قاره پهناور دنیا پس از آسیا و آمریکا می باشد .با مساحتی حدود 30٬221٬532 کیلومتر مربع 20.3٪ از مجموع خشکی های زمین را در بر می گیرد.

آشنایی با دیدنی های آفریقا

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

عرض این قاره حدود 8000 کیلومتر از شمال به جنوب و طول آن در حدود 7400 کیلومتر از شرق به غرب می باشد. آفریقا با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت (طبق آمار 2005) دارای 61 کشور بوده که حدود یک هفتم از جمعیت دنیارا در خود جای داده است.

این قاره از شمال به دریای مدیترانه، از شمال شرق به کانال سوئز و دریای سرخ، از شرق به خلیج عدن، از جنوب شرق به اقیانوس هند، و از غرب به اقیانوس اطلس محدود می شود.

آفریقا در دو سوی خط استوا قرار گرفته و نواحی اقلیمی مختلفی را در بر می گیرد؛ آفریقا تنها قاره ای است که از منطقه معتدله شمالی تا منطقه معتدله جنوبی امتداد یافته است (با فرض در نظر نگرفتن قاره پیوسته آمریکا). به دلیل فقدان بارشهای منظم طبیعی و آبیاری، و نیز تاحدودی عدم وجود سیستمهای توده ای یخ یا سفره های زیرزمینی کوهستانی، هیچگونه اثر معتدل نماینده طبیعی بر اقلیم به استثنای نزدیک سواحل در آن وجود ندارد. در مرکز آفریقا (نزدیک استوا) نیمی از سال بارانی می باشد که دارای هوای گرم و مرطوب است و جنگل های زیبایی را پدیدمی آورد که عمری بیشتر از یک نیم سال ندارد چرا که بعد از این فصل بارانی، گرمایی سخت و طاقت فرسا تمام منطقه را فرا می گیرد و هیچ جانوری طاقت آن را ندارد و پس مدتی آن جنگل ها به بیابانی خشک و بی آب و علف تبدیل می شود. (نیمه دیگر سال گرم و خشک است که در مجموع طبیعتی 2 فصل را پدیدمی آورد)

اگرچه برآورد های اروپاییان دربارهٔ ماهیت صحرای اتیوپی در جنوب آفریقا به زمانی بیش از دو هزار سال قبل بازمی شود، آفریقا به عنوان قدیمی ترین قاره ای که بشر در آن سکونت داشته به شمار می آید.

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران به معرفی دیدنی های قاره مرموز افریقا خواهیم پرداخت پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با دیدنی های این قاره پهناور آشنا شویم.

آفریقا یکی از مهیج ترین مکان ها برای گردشگری است. این قاره هیچ گاه تکراری نمی شود و هر بار می توانید در آن تجربیات خارق العاده ای داشته باشید. آفریقا پوشش گیاهی و جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بی نظیری دارد که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید

اوگاندا

اوگاندا یکی از سه کشور موجود در دنیا است که می توانید در آن گوریل های کوهی را ببینید. تجربه گردشگری در این منطقه بسیار هیجان انگیز خواهد بود. پارک ملی گوریل امگاهینگا زیستگاه این حیوانات است. تورهای گردشگری این منطقه بیشتر از 8 نفر را به صورت همزمان پذیرش نمی نمایند و اگر گوریلی را ببینید تنها 60 دقیقه می توانید با آن ها وقت بگذرانید. در حقیقت زمان به سرعت می گذرد. همچنین گردشگران باید در فاصله 7 متری از آن ها بایستند. گوریل های جوان تر بازیگوش تر هستند و به گردشگران گاهی نزدیک می شوند، گوریل های بالغ نیز حرکت های سریعی دارند، با یکدیگر صحبت می نمایند و با بامبو خانه می سازند. حرکات آن ها شبیه به انسان است و حدود 98 درصد از دی ان ای انسان و این حیوانات یکسان است. تجربه تماشای این حیوانات در محل زندگی شان می تواند از تجربیات بی نظیر سفر به آفریقا باشد.

+ راهنمای سفر به قره باغ و معرفی دیدنی های آن

+ هزینه سفر به پاتایا - تایلند آشنایی با هزینه های سفر

چه زمانی برویم؟

از آنجایی که این منطقه جنگل های بارانی هستند تقریبا در هر زمانی توسط باران خیس خواهید شد و در واقع هیچ زمان بدی برای سفر به این منطقه وجود ندارد. دقت کنید که وسایل موردنیاز سفر را کامل جمع کنید.

کجا اقامت کنیم؟

کلبه های اقامت گوریل کوهی در فاصله کمی از محل زندگی گوریل ها واقع شده است و در مقابل آتش فشان های ویرونگا قرار گرفته است. هم چنین در تورهای فرهنگی قدیمی ترین ساکنان بومی جنگل های بارانی مرکز آفریقا، پیکماهای بتوا شرکت کنید تا با زندگی متفاوت آن ها آشنا شوید.

کنیا و تانزانیا

هرچند کنیا و تانزانیا دو کشور مستقل هستند اما عموما هر دوی آن ها را در یک سفر می توان دید. بیشتر گردشگران معتقد هستند این دو کشور از بهترین های آفریقا هستند چراکه می توانید در آنجا مهاجرت عظیم بیش از 2 میلیون گورخر، غزال و گوزن یالدار را ببینید.

این حیوانات از کنیا به سمت تانزانیا مهاجرت می نمایند و پس از مدتی بازمی گردند. اما اگر در زمان مهاجرت عظیم به این سرزمین سفر نکنید، این دو کشور تجربیات حیات وحش بسیار دیگری نیز برای شما خواهند داشت. دیدن گله های فیل ها، شیرها، بوفالوها و گرگدن ها در این منطقه شگفت انگیز خواهد بود. هم چنین کوه کلیمانجارو که در تانزانیا قرار گرفته است، یکی از محبوب ترین مکان های کوهنوردی در دنیا است.

+ در سفر به قبرس حتما به این نکات توجه کنید

+ مراکز خرید تفلیس را بیشتر بشناسید

چه زمانی برویم؟

در ماه های بارندگی فروردین و اردیبهشت از سفر به این منطقه خودداری کنید. اگر می خواهید مهاجرت حیوانات را ببینید در شهریور سفر کنید.

کجا اقامت کنیم؟

کمپ سینگیتا سرنگتی با 350 هزار هکتار در قلب حیات وحش تانزانیا واقع شده است که به راحتی می توانید زرافه ها، شیرها، فیل ها، بوفالوها و پلنگ ها را از نزدیک ببینید.

+ از چه طریق میشود ویزای دبی گرفت ؟

+ آشنایی با هزینه های سفر به باتومی گرجستان

زامبیا و زیمبابوه

برای دیدن عظیم ترین آبشار دنیا، آبشار ویکتوریا به زامبیا و زیمبابوه سفر کنید. می توانید در رودخانه زامبزی قایق سواری کنید که پر است از کروکودیل ها و اسب های آبی.

پارک های لونگا جنوبی و زامبزی در زامبیا، سافاری های بی نظیری را برای گردشگران تهیه نموده اند. می توانید در رودخانه علاوه بر قایق سواری، ماهیگیری نیز بکنید. تمام تجربیات گردشگری در این منطقه دست نخورده باقی مانده اند. بسیاری از سرگرمی ها کاملا واقعی و قدیمی هستند. از هر دوی این کشورها می توانید آبشار ویکتوریا را ببینید.

+ آشنایی با هزینه های سفر به باکو

+ آشنایی با هزینه های سفر به استانبول

چه زمانی برویم؟

از فروردین تا خرداد، فصل سرما خواهد بود و تقریبا هوای خشکی دارد اما از خرداد تا شهریور برای سفر مناسب است. از مهر تا دی نیز هوا بسیار گرم خواهد بود.

کجا اقامت کنیم؟

کمپ رودخانه لونگا که در کنار رودخانه واقع شده است زیستگاه بیش از 450 گونه پرنده، زرافه ها و اسب های آبی است.

نامیبیا

در نامیبیا می توانید از بلندترین تپه های شنی در دنیا صعود کنید یا سوار بر بالون از فراز آن ها عبور کنید. نامیبیا قطعا یکی از بهترین مکان ها برای سفر در آفریقا است. این کشور برای مناطق طبیعی نفس گیرش بسیار شهرت دارد. تماشای ساحل اسکلت یا استفاده از تورهای گردشگری در صحرا از تجربیات خارق العاده سفر به این کشور خواهد بود.

+ آشنایی با هزینه های سفر به دبی

+ آشنایی با هزینه های سفر به تفلیس

چه زمانی برویم؟

این کشور یک محیط بیابانی دارد پس تقریبا در هر روزی می توانید به آنجا سفر کنید. آب و هوای آنجا از بسیار گرم تا بسیار سرد خواهد بود. هردو لباس های گرم و خنک را همراه داشته باشید.

کجا اقامت کنیم؟

کمپ کولالا در قلب بیابان به تپه های غول پیکر شنی نزدیک است.

بوتسوانا

کشور بوتسوانا با جمعیت و امکانات محدودش کمتر مورد توجه گردشگران قرار می گیرد اما همین کشور یکی از بهترین ها برای تجربه حیات وحش آفریقا است. دلتای اوکاوانگو از جاذبه های طبیعی این منطقه است که در آن می توانید با قایق های بومیان گردش کنید و با فیل ها آب بازی کنید.

چه زمانی برویم؟

خرداد تا شهریور زمان مناسبی برای سفر خواهد بود.

کجا اقامت کنیم؟

کمپ سابل الی با 440 هزار هکتار در دل حیات وحش این کشور قرار گرفته است و می توانید بوفالوها، فیل ها و شیرهای بسیاری را از آنجا ببینید.

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی که در جوار اقیانوس هند واقع شده است، تجربیات غواصی بی نظیری را برای گردشگران ایجاد می نماید. این منطقه ترکیبی از اروپاو آفریقا است. حیواناتی هم چون فیل ها و شیرها را در این منطقه می توانید ببینید. کوهنوردی بر روی کوه تیبل نیز متفاوت خواهد بود، کوهی که برخلاف سایر کوه ها سری صاف و تخت دارد، یکی از دیدنی ترین های آفریقا است.

چه زمانی برویم؟

تمام سال برای سفر به این منطقه مناسب خواهد بود. در ماه های آذر تا بهمن بیشترین بارندگی را خواهید دید. اردیبهشت تا تیر نیز سردترین زمان هستند.

کجا اقامت کنیم؟

کمپ تاندا که سافاری های هیجان انگیزی را برای گردشگران تدارک دیده است. کمپ اوستر نیز در مقابل دریا برای استراحت و غواصی مناسب است.

مصر

تماشای اهرام مصر و قایق سواری بر روی رود نیل از ماجراجویی های شگفت انگیزی خواهد بود. مصر گهواره تمدن غربی است. بازدید از اهرام، موزه مصر و جزایر اوسان برای دوستداران تاریخ و فرهنگ تجربه متفاوتی خواهد بود.

چه زمانی برویم؟

تمام سال برای سفر به مصر مناسب خواهد بود. مهر تا فروردین دمای هوا مناسب تر خواهد بود.

کجا اقامت کنیم؟

اقامت در خانه تاریخی منا که دید چشم گیری به اهرام دارد، مناسب است.

مراکش

مراکش کشوری با فرهنگ عرب است که بازدید از بازارهای ادویه آن، شترسواری، آشنایی با فرهنگ مردم بومی، پیاده روی در صحرا و خوابیدن زیر ستاره ها همگی از تجربیات گردشگری این منطقه هستند. این کشور نزدیک به 10 هزار سال قدمت دارد.

چه زمانی برویم؟

در تمام سال می توان به این منطقه سفر کرد. در تابستان بسیار گرم خواهد شد و سردترین ماه آن دی است.

کجا اقامت کنیم؟

هتل لامامونیا منظره بی نظیری به کوه های اطلس دارد.

+ آشنایی با هزینه های سفر به ترابزون ترکیه

+ آشنایی با هزینه های سفر به جزیره پوکت تایلند

+ آشنایی با هزینه های سفر به وارنا

+ معرفی هتل های لوکس ارزان سنگاپور

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 999

به "آشنایی با دیدنی های آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دیدنی های آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید