تور استرالیا: ملبورن در یک نگاه

به گزارش مجله رویای کره ای، ملبورن به لطف جاذبه های متعدد و دیدنی، یکی از مقصدهای گردشگری هیجان انگیز است که در تمام طول سال می توانید برای سفر به آن برنامه ریزی کنید.

تور استرالیا: ملبورن در یک نگاه

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

ملبورن (Melbourne)، مرکز استان ویکتوریا، اولین مرکز کشور استرالیا قبل از شهر کانبرا و مهم ترین شهر فرهنگی این کشور است. ملبورن به لحاظ جمعیت، دومین شهر استرالیا به شمار می رود که در جنوب شرقی این کشور و در امتداد رود یارا و بر کرانه های خلیج پورت فیلیپ قرار گرفته است.

ملبورن در سال 1835، چهل و هفت سال پس از ورود اولین اروپائیان، از طریق مهاجرین آزاد بنیان قرار گرفت. با هجوم جویندگان طلا در دهه 1850، از یک اقامتگاه موقت در اطراف رود یارا به صورت یک کلان شهر در حال رشد عایدی. در سال 1880 مهم ترین و پرجمعیت ترین شهر استرالیا و ثروتمندترین شهر در جهان و پس از لندن بزرگ ترین شهر در سراسر امپراتوری بریتانیا بود.

از ویژگی های این شهر می توان به برج های بلند و سازه های مدرن، فستیوال های رنگارنگ و متنوع، کافه های تماشای و دنج، گالری های هنری، خیابان های شلوغ و پررفت وآمد، غذاهای خیابانی از گوشه و کنار جهان، موزه ها، پارک های مجذوب نماینده، امکانات ورزشی فوق العاده و باشگاه ها و استادیوم های بزرگ و مجهز اشاره نمود. به همین علت است که امروزه این شهر را به عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و سرگرمی و جهانگردی و نیز فعالیت های تجاری و صنعتی استرالیا می شناسند؛ تا جایی که به آن لقب مرکز فرهنگ و هنر و مد و ورزش کشور را داده اند. جالب است بدانید از طرف مجله اکونومیست و مرکز مرسر، طی چند دهه گذشته چندین بار عنوان برترین شهر جهان برای زندگی را از آن خود نموده است.

ملبورن مهد و مرکز پیدایش صنعت فیلم سازی و سینما، تلویزیون، فوتبال به روش استرالیایی، پایکوبی باله، هنر امپرسیونیسم، سبک های مختلف پایکوبی مثل نیو وگ و ملبورن شافل در استرالیا و مرکز مهم موزیک کلاسیک و امروزی در این کشوراست.

جمعیت این شهر در سال 2014 معادل 4,442,919 بوده که در مساحت 9,990 کیلومتر مربعی آن ساکن هستند. زبان رسمی مردم، انگلیسی و واحد پول شان دلار استرالیا است.

ملبورن مرکز استان ویکتوریا و دومین شهر بزرگ استرالیا، آب و هوای اقیانوسی معتدل دارد. این شهر را به خاطر آب و هوای متغیرش می شناسند که به خاطر موقعیت جغرافیایی این شهر است. برترین زمان سفر به این شهر را می توان ماه های تابستان یعنی از دسامبر تا مارس دانست.

اتوبوس های توریستی رایگان در سراسر شهر سرویس دارند و از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر فعالیت می نمایند. تراموای رایگان یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی است که می توانید از آن بهره ببرید و از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر فعالیت می نماید.

از تماشای های ملبورن می توان به میدان فدراسیون (Federation Square)، باغ های گیاه شناسی سلطنتی (Royal Botanic Gardens)، موزه ملی ورزش (National Sports Museum)، استادیوم کریکت ملبورن (Melbourne Cricket Ground)، مرکز هنری ملبورن (Arts Centre Melbourne)، گالری ملی ویکتوریا (National Gallery of Victoria)، برج یوریکا (Eureka Tower)، موزه ملبورن (Melbourne Museum)، کلبه کاپیتان کوک (Captain Cooks Cottage) و معبد یادبود (Shrine of Remembrance) اشاره نمود که باید در تور سیدنی-ملبورن از آن ها تماشا کنید.

برای تهیه سوغاتی می توانید اقلامی نظیر خوارکی وجمیت (Vegemite)، شکلات تیم تام، ویولت کرامبل (Violet Crumble)، مرطوب نماینده روغن شترمرغ، بوت های Ugg، محصولات تهیه شده از چرم کانگورو، زیورآلات اوپال و عروسک های پولیشی تهیه کنید.

منبع: کجارو / کجارو / fa.wikipedia.org
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1987

به "تور استرالیا: ملبورن در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: ملبورن در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید