هشدار هواشناسی در مورد بارش های رگباری و افزایش وزش باد در خراسان رضوی

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی در مورد بارش های رگباری و افزایش وزش باد هشدار سطح هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار هواشناسی در مورد بارش های رگباری و افزایش وزش باد در خراسان رضوی

براساس این اطلاعیه و طبق بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی از بعد از ظهر امروز استان از نواحی جنوب غرب تحت تاثیر سامانه ناپایدار و بارش زا قرار خواهد گرفت که فعالیت این سامانه ابتدا موجب افزایش شدت وزش باد، همچنین افزایش ابرناکی و از اواخر وقت باعث بارش های رگباری در استان می شود. ضمن اینکه طی روز جمعه، 10 دی نیز انتظار می رود دما به طور نسبی در بیشتر نقاط استان کاهش یابد.

وقوع بارش های رگباری در اغلب نقاط استان به ویژه نواحی مرکزی و نیمه جنوبی همراه با رعد و برق و در برخی از نواحی مستعد بارش تگرگ با احتمال آبگرفتگی خواهد بود. همچنین در نواحی مرتفع و کوهستانی بارش به شکل باران و برف پیش بینی می شود.

افزایش شدت وزش باد همراه با گردوخاک و احتمال بروز خسارت در استان به ویژه در نیمه جنوبی را خواهیم داشت.

کاهش نسبی دما بین سه تا پنج درجه نیز پیش بینی می شود. این سامانه ناپایدار و بارش زا تا روز شنبه، 11 دی، در خراسان رضوی خواهد بود.

بر این اساس عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی افزایش شدت وزش باد و... توصیه می شود. همچنین احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش بینی می شود.

همچنین پیش بینی می شود از روز دوشنبه هفته آینده، 13 دی ماه، استان مجددا تحت تاثیر سامانه بارش زا با گستره فعالیت بیشتر قرار خواهد گرفت که اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه فعالیت آن در بولتن ها و هشدارهای بعدی ارائه می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1969

به "هشدار هواشناسی در مورد بارش های رگباری و افزایش وزش باد در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی در مورد بارش های رگباری و افزایش وزش باد در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید