ورود دو هواپیمای باری اماراتی دیگر به شرق لیبی

به گزارش مجله رویای کره ای، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس از رصد پرواز دو هواپیمای باری نظامی دیگر از ابوظبی به مقصد شهر المرج در شرق لیبی خبر دادند.

ورود دو هواپیمای باری اماراتی دیگر به شرق لیبی

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی عملیات برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی از ورود دو هواپیمای باری اماراتی دیگر به شرق لیبی که تحت سیطره نیروهای ژنرال خلیفه حفتر قرار دارند، خبر داد.

در بیانیه این مرکز آمده است که برنامه رصد هوانوردی، صبح امروز سه شنبه پرواز دو هواپیمای باری نظامی از پایگاه نظامی سویحان در ابوظبی به مقصد پایگاه هوایی الخادم در جنوب شهر المرج (شرق لیبی) را رصد کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، رصد پرواز این دو هواپیما در حالی است که دو روز پیش نیز دولت وفاق ملی از رصد پرواز سه هواپیمای باری نظامی از ابوظبی به المرج خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

نیروهای تحت امر حفتر که از حمایت امارات، مصر و روسیه برخوردارند از حدود یک سال قبل حمله به طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده اند اما با مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی روبرو شده و هنوز نتوانسته اند به داخل شهر نفوذ کنند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 950

به "ورود دو هواپیمای باری اماراتی دیگر به شرق لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دو هواپیمای باری اماراتی دیگر به شرق لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید