پفک چه بلایی سر بچه ها می آورد؟

به گزارش مجله رویای کره ای، یک کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف پفک برای بچه ها زیر دو سال ممنوع است، گفت: برای بچه ها در سنین بالاتر هم مصرف این خوراکی باید با محدودیت صورت گیرد.

پفک چه بلایی سر بچه ها می آورد؟

به گزارش ایسنا، سهیل عباسی، با بیان اینکه امروزه تنقلات به جزیی جدایی ناپذیر از تغذیه تمام افراد و بویژه بچه ها تبدیل شده، گفت: آنچه مهم است اینکه در این شرایط بتوانیم تنقلات سالم را جایگزین تنقلات ناسالم کنیم.

وی از انواع آجیل و مغزها به عنوان تنقلات سالم یاد کرد و اضافه نمود: بعلاوه انجیر خشک و کشمکش هم خوراکی های دیگری هستند که می توانند به عنوان تنقلات سالم شناخته شوند.

وی با اشاره به مصرف بالای تنقلات ناسالمی مانند چیپس و پفک و کیک و کولوچه، گفت: در حال حاضر این نوع تنقلات به نوعی در جامعه جا افتاده و بسیاری بچه ها با مشاهده پفک و چیپس در قفسه مغازه، مصرانه خواهان خرید و مصرف آن هستند.

عباسی گفت: در چنین شرایطی نمی توان مصرف این نوع تنقلات را به طور کامل برای بچه ها حذف کرد، چرا که آنها در هر صورت با مشاهده این تنقلات خواهان مصرف آن هستند، بنابراین برترین راه حل محدودیت مصرف است.

این کارشناس تغذیه گفت: مصرف پفک تحت هر شرایطی برای بچه ها زیر دو سال ممنوع است و برای بچه ها در سنین بالاتر هم باید با محدودیت همراه باشد.

عباسی گفت: مصرف هفتگی یا 10 روز یکبار یک بسته پفک شاید بتواند محدودیت مناسبی برای بچه ها باشد.

این کارشناس تغذیه در ادامه در تشریح مضرات پفک و چرایی ناسالم بودن این خوراکی، گفت: اولین مشکل پفک کالری بالای آن است، بطوری که 100 گرم آن حدود 500 کالری انرژی دارد که کالری بسیار بالایی محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به این کالری بالا قطعا مصرف آن افزایش وزن و چاقی را برای بچه ها در پی داشته و جلوی اشتهای آنها برای صرف وعده های اصلی غذا را می گیرد.

عباسی گفت: تاثیر پفک بگونه ای است که بچه ها چاق را چاق تر نموده و بچه ها لاغر را لاغرتر می نماید، به اینصورت که با توجه به کالری بالا موجب افزایش وزن هرچه بیشتر بچه ها چاق شده و با کاهش اشتهای بچه ها لاغر آنها را به سمت سوءتغذیه و لاغری هرچه بیشتر سوق می دهد.

این کارشناس تغذیه گفت: البته مضرات پفک فقط به کالری بالا و بی اشتها کردن بچه ها محدود نمی گردد و چربی و کربوهیدرات ناسالم موجود در آن است که برای بچه ها مضر است.

عباسی گفت: به علت وجود مواد اضافه نمودنی و نگهدارنده در پفک هم این امکان هست که بچه ها دچار حساسیت شوند و از طرفی مصرف این خوراکی می تواند ذائقه بچه ها را به سمت شوری پیش ببرد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2217

به "پفک چه بلایی سر بچه ها می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پفک چه بلایی سر بچه ها می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید