پیش بینی وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در 18 نقطه از کشور

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران- خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سه شنبه ششم فروردین بر اثر رگبار و رعد و برق شدید وقوع سیلاب در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان پیش بینی می گردد.

پیش بینی وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در 18 نقطه از کشور

امین حسین نقشینه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی خبرنگاران، گفت: همچنین امروز طغیان رودخانه ها و احتمال سیلابی شدن غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و تهران وجود دارد .

وی با بیان اینکه در ارتفاعات زاگرس و البرز نیز بارش برف و باران پیش بینی شده است، از مسافران نوروزی درخواست کرد به اخبار و هشدارهای هواشناسی دقت نموده، به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نمایند، تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند.

** هموطنان برای اطلاع از وقوع سیلاب با 141 تماس بگیرند

وی توضیح داد: روز چهارشنبه (هفتم فروردین) هم احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس وجود دارد و در روز پنجشنبه بارش ها متوقف می گردد اما هموطنان می توانند برای اطلاع از وقوع سیلاب و وضعیت راه ها با شماره 141 تماس بگیرند .

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز شدت بارش ها در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش هایی از جنوب مرکز، شمال شرق و شرق البرز متمرکز می گردد.

** بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار

نقشینه با اشاره به اینکه اکنون و در زمان مخابره این خبر شاهد بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار هستیم و بارش باران در یاسوج و سمیرم از شدت بیشتری برخوردار است، گفت: این سامانه بارشی می تواند در بعضی مناطق مستعد بارش ها به شکل تگرگ و در مناطق سردسیر و مرتفع زاگرس و البرز به صورت برف باشد.

وی یادآورشد: فردا این سامانه بارشی تضعیف می گردد و از مناطق غرب و مرکز عبور می نماید اما برای بخش های شرق، شمال شرق و جنوب شرق بارش داریم و روی ارتفاعات غربی البرز بارش ها پراکنده خواهد بود و انتظار داریم در 2 روز آینده بارش های رگباری گاه همراه با وزش باد شدید باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز روی ارتفاعات استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهکیلویه و بویراحمد و جنوب و غرب اصفهان، البرز، تهران، مازندران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی مه آلودگی و اختلال در آمد و شد در جاده های کوهستانی و بارش برف پیش بینی می گردد.

نقشینه اضافه نمود: این وضعیت با شدت کمتری در شمال غرب می تواند رخ دهد اما امروز خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و طوفانی و دریای خزر امروز مواج خواهد شد و برای جنوب غرب و جنوب شرق کشور امروز وزش باد شدید را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز و فردا در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید می تواند سبب گرد و خاک گردد، عنوان نمود: برای تهران امروز هوای بارانی گاه همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد و برای فردا بارش پراکنده گاه وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بیشینه دمای امروز مهرآباد 13 درجه سانتی گراد بالای صفر و فردا 15 درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز مهرآباد 9 درجه است که فردا به 6 درجه می رسد.

** موج بعدی بارش ها فردا شب وارد کشور می گردد

نقشینه با بیان این مطلب که موج بعدی بارش ها فردا شب شمال غرب و غرب را تحت تاثیر قرار می دهد، توضیح داد: این موج می تواند روز پنجشنبه مناطق غرب، شمال غرب، دامنه های البرز و شمال شرق باران و برف به همراه داشته باشد.

علمی**1883**1535

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 173

به "پیش بینی وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در 18 نقطه از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در 18 نقطه از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید