چرا ایرانی ها عاشق سفر به روسیه هستند؟

به گزارش مجله رویای کره ای، دلایل سفر به روسیه

یکی از کشورهای عظیم دنیا که ایرانی ها علاقه شدیدی به سفر و بازدید از آن دارند، روسیه است. هر سال تور روسیه بسیاری برگزار می گردد که گردشگران را به دیدن شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ می برد. تماشای جاذبه های روسیه در این سفرها و عکاسی از آن ها یکی از علاقه مندی های گردشگران خارجی و ایرانی در روسیه است. روسیه ای که در طول تاریخ ایران معاصر نقش به سزایی داشته و همیشه نام این کشور را در تمام احوالات ایران شنیده ایم. با این حال دلیل علاقه ایرانی ها به سفر به روسیه چیست؟ در مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم بیشتر راجع به دلایل سفر به روسیه بگوییم. مسلما برای این مطلب به سراغ گردشگرانی رفته ایم که روسیه را برای سفر و گردش انتخاب نموده اند.

چرا ایرانی ها عاشق سفر به روسیه هستند؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

راحتی در دریافت ویزای روسیه

در میان کشورهای جهان که احتیاج به دریافت ویزا دارند، روسیه از دسته ای است که به ایرانی ها، به راحتی ویزا می دهد. به همین دلیل بیشتر گردشگران و جهانگردانی که لیستی از کشورها را برای سفر آماده نموده اند، روسیه در بالای آن لیست قرار گرفته است. دلایل سفر به روسیه می تواند راحتی در دریافت ویزای این کشور باشد. یکی از راحتی های سفر به روسیه، شرکت در تورهای مسافرتی است. روسیه جزو آن دسته از کشورهایی است که برای صادر کردن ویزا احتیاج به مصاحبه از افراد ندارد. بنابراین به راحتی با ارائه مدارک لازمه ویزا به آژانس های مسافرتی که به وسیله آن ها تور روسیه را خریداری نموده اید، می توانید ویزای روسیه را هم بگیرید. حتی اگر در این زمینه سوالی داشتید، می توانید به کانترهای فروش تور و پکیج روسیه در شرکتی همانند خبرنگاران تماس بگیرید تا در خصوص ویزا بیشتر شما را هدایت نمایند.

اما اگر بخواهیم اینجا کمی راجع به مدت زمان دریافت ویزا و هزینه آن صحبت کنیم، باید این گونه ادامه دهیم. گرفتیم ویزای معمولی برای روسیه یک هفته ای صادر می گردد. اگر ویزای فوری می خواهید حتی می توانید با ارائه دادن مدارک خود مانند بلیط پرواز و هتل، این ویزا را زودتر از این زمان هم بگیرید. یکی دیگر از خوبی ها و دلایل سفر به روسیه هزینه پایینی است که سفارت روسیه برای ضمانت برگشت به ایران از افراد می خواهد. می توانید تمام این کارها را به آژانس ها بسپارید و تنها مدارک شخصی خود را به آن ها ارائه دهید و آماده رسیدن زمان پروازتان باشید. اگر می خواهید بیشتر راجع به ویزای روسیه بدانید، به سراغ مطلب همه چیز درباره ویزای روسیه بروید.

جاذبه های دیدنی و خاطره انگیز روسیه

درست است که می گویند کاخ ها، موزه ها و بناهای دیدنی کشورهای اروپایی بسیار جذاب و تماشایی هستند اما روسیه کم از اروپا ندارد. اینجا با بناهایی روبرو هستید، که حتی در هنگام ورود و با نماهای خیره نماینده شان شما را میخکوب می نمایند. همین یکی از دلایل سفر به روسیه برای انتخاب این کشور کافی است. یادتان باشد که اگر در سنت پترزبورگ به دیدن موزه هرمیتاژ رفتید، به زمان بندی دیدن آثار و بخش های آن بیشتر دقت کنید. چرا که این موزه بسیار عظیم بوده و ممکن است پیروز به دیدن تمام بخش های آن نشوید. در بسیاری از بناهای روسیه مانند موزه هرمیتاژ، حتی تک تک دیوارها، ستون ها، سقف ها و کف ها هم جزوی از آثار باارزش و ظریف موزه محسوب می شوند که نمی توانید به سادگی از کنارش بگذرید. آثاری از تمام جهان را در موزه هرمیتاژ خواهید یافت.

کاخ پترهوف، سالن های نمایش، خیابان های دیدنی مانند خیابان نوسکی، جزیره واسیلی و کروز این جزیره، ساحل خلیج فنلاند و بسیاری دیگر را در سنت پترزبورگ خواهید دید. در مسکو، به دیدن جاذبه های مسکو مانند میدان سرخ مسکو، کلیسای سنت باسیل و موزه درون آن، کاخ کرملین، باغ الکساندر و مقبره سرباز گمنام، کلیسای عیسی منجی، متروی مسکو و تپه های گنجشک بروید. یکی از مزایای تور روسیه و دلایل سفر به روسیه این است که شما را در مدت زمان مشخص شده به دیدن بیشتر آثار و جاذبه های شناخته شده روسیه می برند. همچنین بلیط ورودی تمام این مکان ها را از قبل رزرو نموده اند که در زمان گردشگران، صرفه جویی می گردد.

غذاهای روسی آشنا با ذائقه ایرانی ها

از دلایل سفر به روسیه این است که به هیچ وجه در شهرهای آن، گشنه نمی مانید. روس ها غذاهای بسیار خوشمزه ای دارند که قرابت خاصی با ذائقه ما ایرانی ها دارد. چرا که مردم روسیه ذائقه ای شبیه به مردم ایران دارند. به طور مثال، غذاهای گوشتی و محلی روس ها بسیار شبیه به برخی از غذاهای ما ایرانی هاست. غذای پلمنی که از غذاهای نواحی سیبری است، در واقع همان سمبوسه است که به جای سرخ کردن، آن را در آب داغ می پزند. برای نوشیدنی هم به شما پیشنهاد می دهیم که کواس سفارش دهید. کواس یک نوشیدنی محلی در روسیه است که از نوعی آرد درست می گردد. این نوشیدنی الکل نداشته و همانن دوغ کمی ترش مزه است. حتما از طعم این نوشیدنی لذت خواهید برد.

پس حتما راحتی پیدا کردن غذاهای خوشمزه را می توان دلایل سفر به روسیه بسیاری از ایرانی ها دانست. غذاهای دیگری که پیشنهاد می دهیم در این سفر بخرید، شاوارما، چبورک، پیراشکی، بلینی، سیب زمینی پخته شده، پرپچی و بسیاری دیگر از غذاهای خیابانی است.

این غذاهای فست فودی را به راحتی در هر یک از خیابان های معروف مسکو و سنت پترزبورگ پیدا خواهید نمود. پیشنهاد می دهیم که به سراغ رستوران های فست فودی زنجیره ای روسیه به نام ترموک (Termok یا Tepemok) بروید. این رستوران ها حتی منوی انگلیسی هم دارند و شما به راحتی عکس غذاها را در منو خواهید دید. پس انتخاب راحت تری خواهید داشت.

از جالب ترین مکان ها در مسکو، وجود رستوران های ایرانی یا رستوران هایی است که غذاهای ایرانی مانند پلو ماهیچه سرو می نمایند. بنابراین اگر در کل جزو آن دسته از آدم هایی هستید که به دنبال تجربه طعم های نا آشنا نیستید، می توانید به این رستوران ها در روسیه بروید.

آب و هوای بهاری روسیه

دلایل سفر به روسیه را می توان آب و هوای مناسب این کشور پهناور در فصل های اول سال دانست. با آغاز گرمای هوا در ایران همزمان با فصل تابستان، آب و هوای روسیه همانند بهشت می گردد. در تیر ماه اگر به روسیه بروید، هوا بسیار خنک بوده و حتی باران می بارد. یک روز آفتاب را تجریه خواهید نمود و روز بعد باران را. دقیقا همانند هوای بهاری ایران در روزهای نوروز که بسیار دل انگیز و شاد است.

در ماه های گرم سال، اگر به این کشور سفر کردید، حتما با خود چتر بردارید.

برخلاف تصور همگان که روسیه را کشور سردی می دانند، باید بگویم که آب و هوای روسیه بستگی به فصل سال دارد. درست است که در زمستان و پاییز باید با لباس گرم به این کشور سفر کنید، اما در بهار و تابستان هوای بهاری و باد خنک، گشت و گذار شما را خاطره انگیزتر می نماید. بنابراین با لباس های زمستانی بیخودی چمدان خود را سنگین نکنید و تنها چتر بردارید.

سوغاتی های متنوع و به یادماندنی روسیه

تماشای تصویر مردم روسیه درون کت های خز دار و بسیار گرم هر گردشگری را به سمت سوغاتی های روسیه می کشاند. اگر به تنهایی و بدون تور به شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ سفر می کنید، حتما به دیدن فروشگاه هایی که تمام سوغاتی های مسکو را در یک مکان، می فروشند بروید. اینجا هم فال است و هم تماشا. از کت های خزداری که از پوست حیواناتی مانند روباه و راسو درست شده است تا گردنبدها و دستبندهایی که از کهربا ساخته شده اند و جزو گران ترین و کمیاب ترین سوغاتی های روسیه هستند را اینجا پیدا خواهید نمود.

از تک تک اجناس این مغازه ها دیدن کنید. تخم مرغ ها طلایی و سرخ تزئینی (تخم مرغ های فابرژه) که برای مراسم مذهبی عید پاک مسیحیان است (در اندازه، طرح ها و قیمت های مختلف)؛ عروسک های ماتروشکا، صنایع دستی مانند جعبه جواهرات و قلمدان های کار دست، ظروف چوبی جزو صنایع دستی و بسیاری دیگر را می توانید تماشا کنید. اگر چه بیشتر صنایع دستی و سوغاتی های روسی به پول ما ایرانی ها، گران هستند اما باز هم می توانید مناسب بودجه خود، خرید انجام دهید و مطمئن باشید که دست خالی از این فروشگاه ها بیرون نمی آیید.

هزینه پایین پروازهای دارای توقف از دلایل سفر به روسیه

بیشتر پروازهای مسکو و سنت پترزبورگ خصوصا پروازهای ارزان تر با یک توقف یا دو توقف انجام می شوند. فرودگاه های این شهرها، با نام های فرودگاه ونوکووا، فرودگاه شرمتیوو، فرودگاه بین المللی دوموده دوو در مسکو و فرودگاه رژوکا در سنت پترزبورگ هستند که بلیط هواپیما به آن ها را می توانید خریداری کنید. شاید از خوبی های این پروازها، امکان بازدید از دیگر فرودگاه های کشورهای دیگر است. یکی از دلایل سفر به روسیه همین بازدید از دیگر فرودگاه های کشورهاست.

دلایل سفر به روسیه و علاقه ما ایرانی ها به دیدن و تماشای مکان های جذاب دیگر است. به نوعی حس می کنید که با یک تیر دو نشان زده اید. هم هزینه کمتری برای پرواز پرداخت نموده اید و هم از زیباترین فرودگاه های دیگر کشورها مانند فرودگاه بین المللی حیدر علی اف در کشور آذربایجان، فرودگاه زیبا و بین المللی مسقط، فرودگاه بین المللی دبی، فرودگاه استانبول و دیگر فرودگاه های بین راهی در این راستا دیدن خواهید کرد. تمام این فرودگاه ها از جمله جاذبه های دیدنی کشورهایشان هستند.

برای اقامت هم رزرو هتل در مسکو راهنمای سفر شما خواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1009

به "چرا ایرانی ها عاشق سفر به روسیه هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ایرانی ها عاشق سفر به روسیه هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید