چطور از فرودگاه میلان به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله رویای کره ای، فرودگاه بین المللی میلانو مالپسنا (Malpensa Airport) که به اختصار فرودگاه میلان نامیده می گردد بزرگ ترین فرودگاه شهر میلان ایتالیاست. این فرودگاه پس از فرودگاه فیومیچینو رم دومین فرودگاه پررفت و آمد کشور ایتالیا به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه میلان را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم در این مورد را با شما درمیان بگذاریم. با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه میلان به مرکز شهر برویم؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

دسترسی از فرودگاه میلان به مرکز شهر

فرودگاه بین المللی مالپنسا یا فرودگاه میلان حدود 30 کیلومتر با مرکز شهر میلان فاصله دارد و دارای دو ترمینال مسافربری است. شما با استفاده از قطار، اتوبوس و تاکسی می توانید خود را به مرکز شهر میلان برسانید. ایستگاه قطار فرودگاه در ترمینال شماره 1 واقع شده است. بنابراین اگر در ترمینال شماره 2 هستید با استفاده از اتوبوس شاتل رایگان می توانید خود را به ترمینال شماره 2 و ایستگاه قطار برسانید. سرویس شاتل بین ترمینال به صورت 24 ساعته فعال است و هر 20 دقیقه یکبار حرکت می نماید. اتوبوس نیز یکی دیگر از گزینه های شماست و شما را در مدت زمان 50 دقیقه به مرکز شهر می رساند. اما راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه میلان بدون شک تاکسی است و اگرچه راننده کرایه نسبتا بالایی از شما دریافت می نماید اما از دید بسیاری از مسافران به راحتی و رفاهش می ارزد.

در ادامه هریک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم تا با توجه به هزینه و زمانی که در اختیار دارید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. البته اگر با تور میلان به این شهر سفر کنید لازم نیست نگران حمل و نقل فرودگاه میلان باشید، چرا که خدمات ترانسفر فرودگاهی معمولا از سوی مجریان تور ارائه می گردد. اما اگر به صورت شخصی به میلان سفر می کنید این اطلاعات حتما برایتان مفید خواهد بود.

قطار

در فرودگاه میلانو مالپسنا قطارهای اکسپرس متعددی وجود دارند که مسافران را مستقیما به سمت مرکز شهر می برند و قطار اکسپرس مالپنسا نامیده می شوند. قطار اکسپرس یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه میلان به شمار می رود و با هزینه ای نسبتا ارزان شما را به مرکز شهر می رساند. یکی از مزیت های قطار این است که لازم نیست نگران ترافیک شهری باشید و در هر ساعتی برسید می توانید از قطار بهره ببرید. ساعات کاری قطارها از 5:30 صبح تا 12:30 شب است و قطارها هر 30 دقیقه یکبار حرکت می نمایند. با استفاده از این قطارها می توانید در مدت 30-50 دقیقه به ایستگاه کادورنا (Cadorna) برسید و پس از 50-90 دقیقه نیز به ایستگاه مرکزی خواهید رسید. البته دقت داشته باشید که قطارها به سمت هر دو ایستگاه نمی فرایند و بعضی به سمت ایستگاه کادورنا و بعضی دیگر به سمت ایستگاه مرکزی می فرایند. بنابراین با توجه به آدرس هتل و مقصدتان دقت کنید سوار قطار صحیح بشوید.

ایستگاه قطار در طبقه پایین ترمینال شماره 1 فرودگاه واقع شده است و اکثر پروازهای بین المللی نیز در همین ترمینال انجام می شوند. بلیط قطار را می توانید از باجه های مخصوص قطار اکسپرس تهیه کنید یا آنکه به دستگاه های فروش اتوماتیک بلیت در ایستگاه مراجعه کنید. از آنجایی که باجه فروش بلیت در تمام ساعات شبانه روز باز نیست بنابراین اگر دیروقت به فرودگاه رسیدید به دنبال دستگاه های اتوماتیک فروش بلیت بگردید.

اتوبوس

تنوع و تعدد اتوبوس ها در فرودگاه بسیار زیاد است و اتوبوس های مختلفی مسافران را به مرکز شهر میلان و همینطور شهرهای دیگر ایتالیا جابجا می نمایند.

  • اتوبوس اکسپرس فرودگاه: این اتوبوس ها مسافران را از فرودگاه سوار می نمایند و به سمت ایستگاه مرکزی میلان می برند. ساعات حرکت اتوبوس ها از ساعت 6 صبح تا 12:30 شب است و هر 20 دقیقه یکبار از ترمینال 1 و 2 حرکت می نمایند. قطار اکسپرس یکی از گزینه های پرطرفدار در حمل و نقل فرودگاه میلان است و در مدت زمان 50 دقیقه (بسته به شدت ترافیک) شما را به مرکز شهر میلان می رسانند.
  • سرویس شاتل مالپنسا: سرویس شاتل فرودگاه نیز یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه میلان است و مسافران را از ترمینال شماره 1 و 2 سوار می نماید و به سمت ایستگاه مرکزی می برد. اتوبوس ها هر 20 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و از ساعت 5 صبح تا 1:20 بامداد فعال هستند. مدت زمان سفر با این اتوبوس ها هم حدود 50 دقیقه طول می کشد.

تاکسی

خوشبختانه تاکسی فرودگاه میلان نیز مثل بسیاری از شهرهای جهان کرایه ثابتی را برای جهت معین نموده است. به این ترتیب مسافران لازم نیست نگران چانه زدن با راننده سر قیمت باشند. تاکسی راحت ترین و البته گران ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه میلان است. اگر تنها یا با دوستانتان سفر می کنید و دنبال سفر ارزان هستید بهتر است با اتوبوس یا قطار خود را به مرکز شهر برسانید. اما اگر همراه با خانواده هستید و فرزندانتان نیز همراه شما هستند بنابراین بهتر است از تاکسی بهره ببرید و به راحت ترین شکل ممکن به هتل و مرکز شهر میلان برسید. همچنین اگر چمدان های زیادی همراهتان است یا برای اولین بار به میلان سفر می کنید و نگران گم شدن در شهر هستید هم تاکسی را به شما پیشنهاد می دهیم. ایستگاه تاکسی های فرودگاه در گیت شماره 6 ترمینال 1 و گیت شماره 4 ترمینال شماره 2 واقع شده است.

البته اگر به دنبال کاهش هزینه های سفر هستید این توصیه را نیز در نظر بگیرید. اگر هتل و مقصدتان در فاصله نسبتا کمی از ایستگاه کادورنا یا ایستگاه مرکزی واقع شده است می توانید با قطار یا اتوبوس خود را به این ایستگاه ها برسانید. سپس از آنجا با تاکسی و صرف هزینه ای به مراتب ارزان تر به مقصد بروید.

منبع: italyexplained.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 649

به "چطور از فرودگاه میلان به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه میلان به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید