ژاپن مدال های المپیک 2020 توکیو را از ضایعات الکترونیکی می سازد

به گزارش مجله رویای کره ای، ژاپن میخواهد مدال های المپیک 2020 را با استفاده از ضایعات الکترونیکی بسازد.

ژاپن مدال های المپیک 2020 توکیو را از ضایعات الکترونیکی می سازد

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، گجت ها و تجهیزات الکترونیکی قدیمی معمولاً با انواع جدیدتری جایگزین می شوند. شاید این راهبرد برای پیشرفت فناوری، کارآمد باشد، اما مشکل فراوری انبوه ضایعات را نیز به همراه دارد. بسیاری از ضایعات الکترونیکی، ارزشمند هستند و به همین دلیل، تاکنون پروژه های گوناگونی با هدف بازیابی فلزات دور ریخته شده اجرا شده اند. یکی از جدیدترین پروژه های پیشنهاد شده در این زمینه، ساخت مدال های المپیک 2020 از ضایعات الکترونیکی است که از تلفن های همراه و دوربین های از کار افتاده به دست آمده اند.

بازی های المپیک 2020 در شهر توکیو ژاپن برگزار خواهند شد و بر اساس گزارش ها، ژاپن میخواهد مدال های این دوره از رقابت ها را با بازیافت گجت های الکترونیکی هوشمند فراوری کند. لازم به ذکر است که در ساخت مدال ها، از همه قطعات این ابزار استفاده نخواهد شد و تنها قسمت های فلزی آن ها با بهره گیری از روش های خاصی به کار خواهند رفت.

هیئت سازماندهی المپیک 2020 توکیو و بازی های پارالمپیک، از سال 2017 در حال جمع کردن تلفن های همراه، دوربین ها و گجت های قدیمی است تا فلزات ارزشمند آن ها را بازیافت کند و از آن ها مدال بسازد. گزارش ها حاکی از این هستند که فرآیند جمع آوری و بازیافت، تا مارس امسال به سرانجام خواهد رسید.

مراکز جمع آوری تاکنون حدود 47.488 تن گجت از کار افتاده را جمع نموده اند. در همین زمان، بیش از پنج میلیون تلفن همراه هوشمند نیز جمع آوری شده اند.

با این کار، تمام برنز مورد احتیاج برای تکمیل این پروژه تا ماه ژوئن جمع آوری و استخراج شده و حدود 93.7 درصد طلا و 85.4 درصد نقره مورد احتیاج نیز از همین ابزار به دست آمده اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 148

به "ژاپن مدال های المپیک 2020 توکیو را از ضایعات الکترونیکی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن مدال های المپیک 2020 توکیو را از ضایعات الکترونیکی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید