11 تا از برترین کارهایی که میتوان در بوداپست مجارستان انجام داد (تور مجارستان ارزان)

به گزارش مجله رویای کره ای، بوداپست، که به عنوان پاریس شرق شناخته میشود، مرکز پیشرفته مجارستان است که به خاطر حمام های حرارتی و مکان های میراث جهانی یونسکو که در خود جای داده، مشهور می باشد. دیدنیهای بوداپست کم نیست که میتوانید برنامه سفر به بوداپست خود را با آن ها پر کنید، از جمله قلعه هیل و تاریخ قرون وسطایی آن، کلیساهای زیبا، کنسرت های کلاسیک و کافه ها و رستوران های عجیب و جالب. از خیس خوردن در حمام های مشهور شهر گرفته تا سفرهای دریایی در دانوب، کارهای فراوانی در بوداپست وجود دارد که میتوانید انجام دهید. پس با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای بازدید از جاذبه های گردشگری بوداپست مجارستان....

11 تا از برترین کارهایی که میتوان در بوداپست مجارستان انجام داد (تور مجارستان ارزان)

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

قلعه شگفت انگیز بودا

گشت و گذار خود را از قلعه هیل که یک مکان میراث دنیای یونسکو و از زیباترین جاذبه های گردشگری بوداپست مجارستان است و تاریخ آن به قرن یازدهم برمیگردد، آغاز کنید، دیوارهای دفاعی اینجا، به منظور محافظت از قلعه در برابر مهاجمان مغول ساخته شده بود. قلعه قرن هجدهمی بودا که در نزدیکی رود دانوب است، یک قصر بزرگ با 200 اتاق میباشد که گالری ملی مجارستان و موزه تاریخ بوداپست را در خود جای داده است. در سفر به بوداپست، حتما از دیگر نقاط برجسته قلعه هیل بازدید کنید، قسمت هایی مانند کلیسای متیاس که معماری بسیار زیبایی دارد و در آن جا میتوانید در خصوص نمادگرایی های تاریخی چیزهای زیادی یاد بگیرید.

حمام های سزچنای

یکی از برترین تجربیاتی که میتوانید در سفر به بوداپست به دست بیاورید، استفاده از حمام های حرارتی آنجاست. این حمام ها، با چشمه های آبگرم طبیعی، گرم میگردد. بیش از صد مکان برای حمام کردن وجود دارد اما محبوب ترین تماشایهای بوداپست، حمام های سزچنای است که در پارک شهر قرار گرفته است. تاریخ آن به سال 1913 برمیگردد و شامل 18 استخر میگردد، اینجا بیشتر شبیه یک کاخ باروک است تا یک حمام شفابخش. از استخر، سونا و حمام بخار لذت ببرید و یا از آب بیرون بیایید و از تماشای معماری فوق العاده آن حظ کنید.

سفر دریایی در رود دانوب

یکی از فعالیت های عالی در بین جاذبه های گردشگری بوداپست مجارستان که هم در روز میتوانید انجام دهید هم در شب، سفر دریایی در این رود است، اینگونه میتوانید زیبایی های منحصر به فرد بوداپست را تماشا کنید و لذت ببرید. در این گشت و گذار دریایی میتوانید حقایق جالبی در خصوص تاریخ شهر و ساختمان های آن یاد بگیرید و از کنار بعضی از مهمترین نقاط برجسته و تماشایهای بوداپست بگذرید. شما میتوانید یک گشت روزانه را انتخاب کنید که شامل گشت و گذار در جزیره مارگارت هم میگردد و یا سوار بر کشتی های رمانتیک تری شوید که شام هم سرو میکنند. در هنگام غروب، نیز میتوانید از سفر دریایی خود لذت ببرید و انعکاس چراغ های روشن شهر را در آب های دانوب تماشا کنید.

تماشای نمایش در خانه اپرا بوداپست

خانه اپرای بوداپست از تماشایهای بوداپست که تاریخ آن به سال 1884 برمیگردد، یک نهاد فرهنگی در بوداپست میباشد. سبک نئو-رنسانس آنجا، به خاطر آکوستیک (ویژگی های یک ساختمان که مشخص میکند صدا چطور انتقال یابد) عالی معروفیت دارد، به خصوص در اجراهای زنده، بسیار قابل تقدیر است. به هر حال اگر نمیتوانید در یکی از این اجراها حضور داشته باشید، از خود ساختمان بازدید کنید و از تماشا معماری بسیار مجذوب کننده آن که شامل ستون های مرمرین، سقف های طاقی شکل طلاکاری شده، لوسترهای برنز و نقاشی های زیبایی از اساطیر یونانی، میباشد، لذت ببرید. اینجا یکی از برترین خانه های اپرا در دنیا است و ارزش بازدید در سفر به بوداپست را دارد.

ساختمان مجلس مجارستان

یکی از مشهورترین تماشایهای بوداپست، ساختمان مجلس است که به خاطر معماری گوتیک و مجسمه ها و نقاشی های زیبا، شناخته شده است. گشت و گذار در این ساختمان که نماد استقلال کشور است و کسب اطلاعاتی در خصوص 691 اتاق آن و 11 مایل راهرو و راه پله، حدود 45 دقیقه طول میکشد. هر زمان که مجلس ملی، جلسه نداشته باشد، می توانید از یکی از لابی های آن، خانه قدیمی لُردها و تاج جواهر مجارستان، بازدید کنید.

استحکامات مرد ماهیگیر

برای تماشای برترین منظرههای شهر و تماشایهای بوداپست، به سمت استحکامات مرد ماهیگیر بروید. تراس نئوگوتیک آن که به دانوب مشرف است، به بازدیدکنندگان شانس تماشای منظره ها فوق العاده ای را میدهد، هفت تراس زیبای دیگر و محیط افسانه ای آن، باعث میگردد حس کنید زمان به عقب برگشته است. در حیاط آنجا که به سبک نئو-رمانسک است گردش کنید و از تماشای ستون ها و دیوارها و مجسمه اسب سوار برنزی سنت استفان که اولین پادشاه مجارستان بوده، لذت ببرید. این منطقه از لحاظ منظره و زاویه دید، برای گرفتن عکس از دانوب، جزیره مارگارت و پِست، عالی است.

فروشگاه در تالار بازار مرکزی

در سفر به بوداپست، اگر میخواهید در کنار افراد محلی باشید، یک روز را به بازدید از تالار مرکزی بگذرانید. در قرن نوزدهم ساخته شده و بزرگترین بازار داخلی در بوداپست است، در اینجا فروشندگان محلی، محصولات سنتی مجارستان را به نمایش میگذارند. در طبقه اول هرچیزی را اعم از گوشت، پنیر، میوه ها و سبزیجات میتوانید پیدا کنید، در طبقه دوم آن، هنرهای دستی، گلدوزی، پوشاک و تخته های شطرنج وجود دارد. اینجا تاریخچه جالبی دارد، در اوایل افتتاح، اسکله های مخصوصی وجود داشت که کشتی ها میتوانستند مستقیما به داخل ساختمان بیایند.

موزه مجذوب کننده هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبا، نمایشگاه هنرهای تجسمی در اروپاست که نقاشی های خارق العاده، طرح ها و مجسمه های اروپایی را به نمایش میگذارد. یکی از برجسته ترین کارها، مجسمه مرد اسب سوار است که به وسیله لئوناردو داوینچی طراحی شده، بعلاوه، مجموعه گسترده ای از نقاشی های قرن نوزدهم و بیستم را در خود جای داده و دومین مجموعه بزرگ هنرهای اسپانیایی، در خارج از اسپانیا میباشد. از تماشای مجسمه های ایتالیایی که متعلق به قرن چهارم هستن، هنرهای مصری و باستانی، طرح های قرون وسطایی و نقاشی های گوتیک، لذت ببرید.

کلیسای تاریخی سنت استفان

این کلیسا که وقف سنت استفان، پادشاه مقدس مجارستان که بنیانگذار دولت مجارستان بود، میباشد، به خاطر معماری زیبایی که دارد بسیار محبوب است. طراحی داخلی آن بسیار خیره کننده میباشد و از بالای گنبد آن منظرههای شگفت انگیزی قابل مشاهده است. برای تماشا موزاییک های نفیسی که دیوارهای آن را تزیین نموده، داخل شوید و قدم بزنید، در آنجا میتوانید موزاییک پنج بخشی ونیزی را ببنید که نشان از مراسم عشا ربانی است، سپس از عتیقه مقدس که در زیر شیشه گذاشته شده بازدید کنید. از 364 پله بالا بروید تا به گنبد آن برسید، از آن بالا میتوانید منظره وسیعی از شهر و تماشایهای بوداپست را تماشا کنید.

جزیره مارگارت

جزیره مارگارت، که تنها 1.5 مایل طول و 1600 فوت عرض دارد، مکانی آرام است که میتوانید در آنجا از شلوغی های شهر نجات پیدا کنید. مکان برجسته این جزیره، حمام پالاتینوس است، یک مجتمع آب گرم 17 هکتاری، که وجود حمام گرم، باغ ها و مسیرهای زیبا، باعث شده تا این منطقه تبدیل به یک مکان آسوده و آرامش بخش گردد. در جزیره گردش کنید تا یادبود صدساله، باغ ژاپنی، باغ وحش کوچک و فواره آن را ببینید. بعلاوه، یک تماشاخانه فضای باز وجود دارد که در تابستان ها میزبان اپرا، کنسرت و نمایش های مختلف میباشد.

کافه نیویورک

کافه نیویورک که یکی از زیباترین کافه های دنیا است، محیطی فوق العاده دارد که میتوانید بعد از یک گشت وگذار طولانی در شهر، از آن لذت ببرید. این کافه طبقه پایین کاخ نیویورک را اشغال نموده است، ساختمانی رنسانسی که متعلق به سال 1894 میباشد، این کافه تاریخچه ای طولانی دارد و به خاطر جمعیت زیاد هنرمندان بوهیمایی، شناخته شده است. این کافه دکوراسیون اصلی خود را حفظ نموده و مجذوب کنندهیت دوران بل ایپوک، سقف های نقاشی شده، لامپ های ونیزی و انعکاس زیبای نور بر روی سنگ های مرمرین را به رخ میکشد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2214

به "11 تا از برترین کارهایی که میتوان در بوداپست مجارستان انجام داد (تور مجارستان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 تا از برترین کارهایی که میتوان در بوداپست مجارستان انجام داد (تور مجارستان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید