آرامگاه مرد عصر آهن و اسراری که در آن مدفون هستند

به گزارش مجله رویای کره ای، هنگام ایجاد یک مجموعه ورزشی در ایتالیا، آرامگاهی پیدا شد که به عصر آهن تعلق داشت. این امکان وجود دارد که جسد پیدا شده در آن به یک پادشاه یا شاهزاده متعلق باشد. این منطقه بعدها مورد توجه محققان و باستان شناسان بسیاری نهاده شد و به یاری فناوری های جدید و مدرن، آنالیز های مختلفی بر رویش انجام شدند. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید تا بدانید که آرامگاه مرد عصر آهن کجاست و پی به اسرار آرامگاه مرد عصر آهن در ایتالیا ببرید.

آرامگاه مرد عصر آهن و اسراری که در آن مدفون هستند

تحقیقات و مطالعات صورت گرفته

از جمله محققانی که روی آرامگاه مرد عصر آهن در ایتالیا تحقیقات بسیاری را انجام دادند، می توانیم به فدریکا بوشچی اشاره کنیم که استادیار ارشد در گروه تاریخ و فرهنگ دانشگاه بولونیاست. این محقق در یکی از مقاله های خود به این موضوع اشاره می نماید که در مرکز ایتالیا منطقه ای پیدا شده که در آن مقبره های بسیاری وجود دارند. یکی از این قبرها، متعلق به فرد ثروتمند و مهمی از قبیله پیکنی است. این مرد متعلق به عصر آهن بوده و در قبرش علاوه بر بقایای جسد، ارابه ای هم پیدا شد که توسط باستان شناسان مورد آنالیز قرار گرفته است.

ظرفهای برنزی، انواع اسلحه ها، کلاهی از جنس برنز، یک سیتولا برنز، چندین سیخ آهنی، صدها ظروف سرامیکی مثل قابلمه سرامیکی و یک گلدان سرامیکی در ابعاد عظیم و همچنین یک سطل زیبا نیز پیدا شدند. با پیدا شدن این محتویات در قبر، می توان این احتمال را داد که همه آنها هدیه عظیمداشت بوده و این موضوع را نشان می دهند که صاحب قبر فردی مهم از نظر سیاسی و نظامی بوده است. این فرد متعلق به قبیله ای کمتر شناخته شده به نام پیگنی بود که مردمان این قبیله معامله گران خوبی بوده و با یونانی ها معامله می کردند. در زمانهای بسیار دور، اهالی این قبیله در سواحل دریای آدریاتیک زندگی می کردند و بیشتر صنایع هنری که در قبیله آنها وجود داشتند، از منطقه های اطراف دریای آدریاتیک آورده شده بودند.

در آنالیز دیگری معین شد که سایتهای بسیاری در امتداد رودخانه و جاده های باستانی وجود دارند که به نوعی متعلق به فرهنگ پیگنی هستند. محققان این سایتها را با مکانهایی در ماتلیکا، نومانا، فابریانو که قبلا کشف شده بودند، مورد مقایسه قرار داده و به این نتیجه رسیدند که در آنجا هم قبرهای تپه ای وجود دارند که اطرافشان خندق حفر شده است. این قبرهای تپه ای در سالهای 2000 و 2008 کشف شدند و پیشینه تاریخی آنها به قرن ششم تا هشتم باز می گردد.

منطقه ای که این مقبره در آنجا کشف شد، بطور کلی یک منطقه کشاورزی بشمار می آید و هزاران سال است که در زمینه کشاورزی استفاده می گردد. با این وجود، هنوز بقایا و اشیایی در این آرامگاه وجود دارند که تا حدودی سالم مانده و به نوعی دست نخورده اند که با آنالیز آنها می توان اطلاعات جالبی را در خصوص گذشته پیگنی ها بدست آورد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1282

به "آرامگاه مرد عصر آهن و اسراری که در آن مدفون هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامگاه مرد عصر آهن و اسراری که در آن مدفون هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید