شروع کوچ بهاره پرندگان از سرزمین های گرم آفریقایی به هرمزگان

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران/هرمزگان کوکو، انواع سَسک ها، پرستوهای دریایی، سنگ چشم پشت بلوطی، چک چک و گنجشک گلو زرد از گونه هایی هستند که همه ساله در فصل بهار از شبه جزیره عربستان، هندوستان و آفریقا به هرمزگان کوچ می نمایند.

شروع کوچ بهاره پرندگان از سرزمین های گرم آفریقایی به هرمزگان

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست هرمزگان صبح امروز(28 فروردین ماه) در تشریح این خبر گفت: این پرندگان تا شهریور در هرمزگان می مانند و بعضی نیز مانند پرستوهای دریایی در این مدت جوجه آوری می نمایند.

فهیمه گودرزی با بیان اینکه سالانه هزاران پرنده شامل حدود 90 گونه پرنده آبزی و کِنار آبزی و شکاری به استان هرمزگان مهاجرت می نمایند، توضیح داد: هرمزگان با 2 هزار و 200 کیلومتر ساحل، 14 جزیره و چهار تالاب بین المللیِ خور خوران، شیدور، شور - شیرین میناب و حرا رود گز مهمترین زیستگاه های پرندگان مهاجر در فصل بهار و زمستان است.

وی افزود: جزیره شیدور در نزدیکی شهرستان بندرلنگه در خلیج فارس با داشتن 98 هکتار خشکی و 870 هکتار تالاب مهمترین زیستگاه پرستوهای دریایی و پناهگاه های حیات وحش در هرمزگان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1584

به "شروع کوچ بهاره پرندگان از سرزمین های گرم آفریقایی به هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کوچ بهاره پرندگان از سرزمین های گرم آفریقایی به هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید