اروپا و گوگل درباره کنترل هوش مصنوعی با یکدیگر پیمان می بندند

به گزارش مجله رویای کره ای، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، تیری برتون کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازارهای داخلی پیش تر با ساندار پیچای، مدیر ارشد اجرایی گوگل و شرکت مادر آن(آلفابت) در بروکسل ملاقات نموده بود.

اروپا و گوگل درباره کنترل هوش مصنوعی با یکدیگر پیمان می بندند

کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازارهای داخلی در بیانیه ای بیان کرد: پیچای و من به توافق رسیدیم که نمی توانیم منتظر بمانیم تا قوانین هوش مصنوعی به طور واقعی اجرا گردد و باید قبل از خاتمه یافتن مهلت قانونی با تمام توسعه دهندگان هوش مصنوعی که هم اکنون مشغول فعالیت هستند یک پیمان اختیاری امضا کنیم.

وی بعلاوه از کشورهای اروپایی و قانونگذاران منطقه خواست جزئیات قوانین پیشنهادی کمیسیون را تا قبل از خاتمه سال نهایی نمایند.

البته هر دو گروه هنوز مذاکرات برای حل اختلاف نظرهایشان را شروع نکرده اند.

نگرانی ها درباره پتانسیل هوش مصنوعی برای واژگون کردن شیوه عملکرد جامعه و کسب و کارها در حال افزایش است. از سوی دیگر این فناوری با سرعتی بالا در حال پیشرفت است. دولت ها مشغول فعالیت هستند تا راهی برای کنترل پیامدهای منفی این فناوری بدون از دست دادن مزایای آن یا از بین بردن نوآوری بیابند.

مارگارت وستاگر کمیسر رقابت اتحادیه اروپا نیز با پیچای ملاقات و به احتیاج برای همکاری با یکدیگر تاکید نمود. او در توئیتی نیز نوشت: ما هرچه سریع تر احتیاج به یک قانون هوش مصنوعی داریم. اما فناوری مذکور با سرعت بالایی در حال تحول است، بنابراین هم اکنون احتیاجمند توافق های داوطلبانی درباره قوانین جهانی برای هوش مصنوعی هستیم.

به گفته وستاگر اتحادیه اروپا و آمریکا تصمیم دارند همکاری درباره هوش مصنوعی را توسعه دهند تا قبل از اجرایی شدن قانون حداقل استانداردها را ایجاد نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1402 بروزرسانی: 5 خرداد 1402 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2267

به "اروپا و گوگل درباره کنترل هوش مصنوعی با یکدیگر پیمان می بندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا و گوگل درباره کنترل هوش مصنوعی با یکدیگر پیمان می بندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید