برترین پارک های آبی استانبول ، تجربه تفریحی متفاوت (تور ارزان استانبول)

به گزارش مجله رویای کره ای، اگر بخواهیم از بزرگ ترین منبع آرامش و بزرگ ترین منبع هیجان بشر حرف بزنیم به یک کلمه می رسیم: آب! پارک های آبی درست شبیه سرزمین های جادویی هستند که برای چند ساعت سطح انرژی شما را به بالاترین حد ممکن می رسانند، درست مثل اینکه از کره خاکی جدا شده اید و به سیاره دیگری پا گذاشته اید. اما این جا سیاره دیگری نیست، بلکه یک سرزمین آبی است! استانبول هم مثل خیلی از شهرهای توریستی جهان، چند پارک آبی معروف دارد. پارک هایی که موقعیت جغرافیایی، تفریحات و کیفیت های متفاوتی دارند، انتخاب برترین پارک آبی استانبول به سلیقه و احتیاج شما بستگی دارد. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم برترین پارک های آبی استانبول را به شما معرفی کنیم.

برترین پارک های آبی استانبول ، تجربه تفریحی متفاوت (تور ارزان استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

پارک آبی آکوا مارین | Grand Aqua Marine

باید صادقانه بگوییم که اگر می خواهید به برترین پارک آبی استانبول بروید، آکوا مارین باید انتخاب اولتان باشد. آکوا مارین در بخش اروپایی استانبول و منطقه بیوکچمجه قرار گرفته است. آکوا پارک استانبول شاید برترین نباشد ولی می تواند یک روز تمام سرگرمتان کند و سرگرمیات جالبی دارد. بد نیست نگاهی به امکانات این پارک آبی در استانبول بیندازیم و بیشتر با آن آشنا شویم.

تجربه شنا در اقیانوس

تابه حال شنا کردن در اقیانوس را تجربه نموده اید؟ موج های اقیانوسی شبیه موج های دریا و رودخانه نیستند. آن ها هیجان انگیزاند! شنا کردن در اقیانوس لذت متفاوتی دارد. پارک آبی آکوامارین استخری با موج های اقیانوسی دارد. کافی است خودتان را به دست موج ها بسپارید، چشمانتان را ببندید و تصور کنید میان یک اقیانوس بزرگ رها هستید. اگر شنا در دریای مواج را دوست دارید، حوضچه موج باید اولین سرگرمی شما در آکوا پارک استانبول باشد.

سرسره سواری در آسمان

پایین آمدن از یک سرسره 100 متری، درحالی که سرعتتان هر لحظه با فشار آب بیشتر می گردد، می تواند آندرنالین شما را را به شدت بالا ببرد. شما با هر پیچ سرسره صدای جیغ و هیجان اطرافیانتان را می شنوید و سرذوق می آیید. این پارک آبی در استانبول سرسره های 60 متری، 90 متری و 100 متری دارد. سرسره هایی هیجان انگیزی که به یک بار تجربه کردن آن ها راضی نمی شوید.

سقوط آزاد از بالای آبشار

اگر ناراحتی قلبی دارید یا تحمل هیجان بیش از حد را ندارید، این بازی را امتحان نکنید. شما از بالای یک سرسره بلند با فشار آب به پایین پرت می شوید، درست شبیه به پریدن از بالای یک آبشار! سقوط آزاد یکی از هیجان انگیزترین بازی های پارک آبی آکوا مارین استانبول است که نباید از دستش بدهید.

سیاه چاله آبی

سیاه چاله آبی یا چاله فضایی یکی از سرگرمیات محبوب در تمام پارک های آبی است، شما بعد از آن که حسابی در یک سرسره پیچ وتاب می خورید ناگهان درون یک گرداب رها می شوید، می چرخید و از بالا به داخل استخر پرت می شوید. درست شبیه به اینکه به یک سرزمین فضایی پا گذاشته اید که حتی از یک لحظه دیگرتان خبر ندارید. سیاه چاله آبی به شما اجازه نمی دهد به چیزی فکر کنید. در این بازی شما هیجان در لحظه را به معنای واقعی تجربه می کنید.

آنجه قبل از رفتن به پارک آبی آکوا مارین استانبول باید بدانید

  • اگر محدودیت پوشش دارید این پارک آبی در استانبول، ساحلی مخصوص بانوان دارد.
  • علاوه بر این آکوا مارین دو استخر بزرگ با مساحت 2500 مترمربع و 3500 مترمکعب دارد که برای شنا حرفه ای مناسب هستند.
  • اگر در پی برترین پارک آبی استانبول برای بچه ها هستید، آکوا مارین انتخاب مناسبی است. این پارک آنقدر سرگرمی برای بچه ها دارد که شما می توانید تمام روزتان را در بخش بچه ها سپری کنید.
  • اجرای موسیقی زنده و پخش انیمیشن محیط آکوا پارک استانبول را به محلی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده تبدیل نموده است.
  • دقت داشته باشید که منطقه بیوکچکمجه 45 کیلومتر از مرکز استانبول و میدان تکسیم فاصله دارد. بنابراین اگر در پی برترین پارک آبی استانبول در قسمت اروپایی هستید باید آکوا مارین را انتخاب کنید. البته اگر بخواهید از مرکز شهر و قسمت آسیایی به این پارک بیایید می توانید از شاتل رایگان این پارک آبی که در نزدیکی میدان تکسیم قرار گرفته است، بهره ببرید.
  • علاوه براین با رفتن به این پارک آبی می توانید از مرکز خرید توریوم که در نزدیکی آن قرار گرفته است، دیدن کنید. قیمت های این پاساژ نسبت به مراکز خرید مرکز شهر به نسبت پایین تر است.
  • دقت کنید که شما اجازه بردن غذا به پارک آبی را ندارید و باید از رستوران ها و مغازه های داخل پارک خوراکی خریداری کنید.

قیمت پارک آبی استانبول: با توجه به این که پارک آبی استانبول در قسمت اروپایی قرار گرفته است، قیمت بلیط هایش کمتر است. اما قیمت دقیق و نحوه رزرو بلیط پارک آبی استانبول با توجه به زمان و شرایط می تواند متغییر باشد.

ساعت کار پارک آبی آکوا مارین استانبول: پارک آبی آکوا مارین از ساعت 9 صبح تا ساعت 19 بعدازظهر باز است.

آدرس پارک آبی آکوا مارین روی نقشه گوگل:

سرزمین آبی مارینا آکواپارک | Marina Aquapark Waterland

اگر در پی برترین پارک های آبی استانبول هستید، مارینا آکوا پارک یا پارک آبی توزلا را انتخاب کنید. پارک آبی توزلا به عنوان جدیدترین پارک آبی استانبول در سال 2019 افتتاح شد. این پارک آبی استانبول در منطقه آسیایی و کنار ساحل توزلا قرار گرفته است، به همین دلیل به پارک آبی توزلا معروف شده است. حتی اگر پارک آبی توزلا بزرگ ترین پارک آبی استانبول نباشد، باز هم باید لقب زیباترین پارک آبی را بگیرد. به جز سرگرمیات و محیط رنگارنگی که این سرزمین آبی دارد، در پارک آبی توزلا استانبول می توانید چشم انداز زیبایی از دریای مرمره را ببینید. اگر برای شیرجه زدن آماده هستید، بد نیست سری به برترین پارک آبی استانبول بزنیم.

سرسره های روبسته، از هیجان در تاریکی مطلق تا فرود آمدن وسط استخر

سرسره های لوله ای رنگارنگ، بلند و پیچ درپیچ پارک آبی توزلا به نماد این پارک تبدیل شده اند. جالب است بدانید که این سرسره ها بلندترین سرسره های آبی در کل اروپا هستند! شما در ارتفاع زیادی از سطح زمین هستید. وارد لوله آبی می شوید، حالا فشار آب داخل لوله شما را در تاریکی مطلق با شدت به سمت سرازیری راهنمایی می نماید، گاهی پیچ و تاب می خورد و گاهی ناهمواری ها آدرنالین شما را به بالاترین حد ممکن می رساند. در نهایت با فشار آب درون یک استخر فرود می آیید.

سقوط آزاد، از آسمان استانبول تا ساحل دریای مرمره

اگر از بالای سرسره سقوط آزاد پارک آبی توزلا به پایین نگاه کنید می توانید یکی از زیباترین چشم انداز ها از ساحل دریای مرمره را ببینید. حالا استانبول زیر پای شماست. اما باید منتظر باشید، چون تا دقایقی دیگر قرار است زیر پایتان خالی گردد و با فشار باورنکردنی به پایین و درون آب سقوط کنید. سقوط آزاد یکی از پرهیجان ترین بازی های این پارک آبی در استانبول محسوب می گردد که نباید آن را از دست بدهید.

چاله فضایی، فرود آمدن وسط رنگین کمان

چاله فضایی شاید یکی از کلاسیک ترین سرگرمیات آبی استانبول باشد که در تمام پارک های آبی پیدا می گردد. اما این بار قرار است این بازی را به شکل متفاوتی تجربه کنیم. سیاه چاله یا چاله فضایی پارک آبی توزلا درست شبیه به فرود آمدن از یک شب تاریک وسط رنگین کمان خواهد بود. شما درون یک لوله آبی تاب می خورید، سرپایینی و سربالایی را با سرعت تجربه می کنید و در نهایت وارد یک سوراخ گرد فضایی می شوید. حالا نیروی گریز از مرکز شما را تاب می دهد و رنگ های عجیب چاله جلوه بصری فوق العاده ای ایجاد می نماید، درست مثل اینکه وسط یک رنگین کمان هستید. این ماجراجویی پرهیجان در نهایت با یک پرش بزرگ در استخر به انتها می رسد.

بزرگ ترین موشک آبی اروپا

لوپین راکت یا موشک لوپین یکی از پرهیجان ترین بازی های پارک آبی توزلا است که در هیچ کدام از پارک های آبی استانبول نمی توانید تجربه اش کنید. البته موشک لوپین به طورکلی جزو مواردی نیست که بارها در زندگی تجربه کنید. شما تا ارتفاع زیادی بالا می روید. حالا تصور کنید که دریای مرمره و استانبول زیر پای شماست. در این مرحله باید سوار وسیله ای شبیه به یک موشک فضایی شوید. شما در موشک ایستاده اید، ناگهان زیر پایتان خالی می گردد و با سرعت سقوط می کنید. در لحظات اول با وجود آب و معلق بودن در آسمان و زمین احساس می کنید در حال شنا یا غواصی کردن وسط آسمان هستید، اما بعد از آنکه هیجانتان به شدت بالا رفت، ناگهان از ارتفاع 24 متری از سطح زمین درون یک استخر پرت می شوید. درست مثل اینکه از یک سیاره دیگر روی زمین فرود آمده باشید. جالب است بدانید که موشک لوپین پارک آبی توزلا در نوع خود مرتفع ترین و بزرگ ترین در میان تمام پارک های آبی اروپا محسوب می گردد.

سرسره رفتینگ

تابه حال تجربه سوار شدن در رنجر، اسکیت یو یا حتی کشتی های صبا را داشته اید؟ در این پارک آبی استانبول قرار است این بازی ها را در نوع آبی تجربه کنید. سرسره رفتینگ سازوکار جالبی دارد. شما ابتدا با سرعت خیلی کمی به سمت پایین می آیید، سپس فشار آب زیاد می گردد و با سرعت زیاد به سمت سربالایی حرکت می کنید، در قله کمی آرام می گیرید، دوباره بازی آغاز می گردد و درنهایت درون یک استخر پر از آب پرتاب می شوید.

هیجان کمتر، لذت بیشتر

پارک آبی توزلا فقط برای لذت بردن از هیجان و بالا رفتن آدرنالین نیست. غواصی یا قایق پدالی از آن دسته سرگرمیات آبی استانبول است که در عین لذت آرام بخش خواهد بود. شاید بد نباشد بعد از تجربه هیجان چند ساعتی را به غواصی در برترین پارک آبی استانبول بگذرانیم. البته اگر عاشق سرگرمیات ساحلی هستید جت اسکی، فلای برد، اسکی روی آب، کایت سواری و پاراسیلینگ، کف بازی و ده ها ورزش آبی دیگر در پارک آبی آکوا مارینا انتظارتان را می کشند.

آنچه قبل از رفتن به پارک آبی آکوا مارینا استانبول باید بدانید

  • این پارک نزدیک به 50 کیلومتر با مرکز استانبول فاصله دارد، البته برای رفتن به آکوا مارینا می توانید از سرویس حمل ونقل رایگان این پارک که در نزدیکی میدان تکسیم قرار گرفته است، بهره ببرید.
  • یکی از نکات جالب درباره این پارک آبی در استانبول محدودیت ورود مردان مجرد است. مردان بالای 15 سال نمی توانند بدون همراه داشتن خانواده وارد این پارک آبی شوند. با توجه به این قانون جو پارک آکوا مارینا به طور کامل خانوادگی است.
  • شما اجازه بردن حیوانات و اشیا شیشه ای یا تیز را به داخل پارک آبی توزلا ندارید. از سمتی بهتر است که زیورآلات و اشیا قیمتی همراه نداشته باشید، چون با وجود صندوق امانات اگر چیزی از وسایلتان گم گردد مسئولیت آن بر عهده کسی نخواهدبود.
  • بردن خوراکی و غذا به داخل پارک ممنوع است، اما جای نگرانی نیست. چون مغازه های زیادی داخل پارک آبی وجود دارد. از سمتی رستوران 5 ستاره پارک آبی توزلا با انواع غذاهای محلی ترک و غذاهای بین المللی یکی از برترین جاهای استانبول برای خوردن یک ناهار مفصل بعد از شنا و آب بازی است.
  • برای ورود به استخر و قسمت های مختلف پارک آبی مارینا آکوا باید دوش بگیرید و کلاه شنا داشته باشید.
  • بعلاوه، برای استفاده از سرسره ها و بسیاری از قسمت های پارک آبی توزلا باید مایوی مناسب به همراه داشته و نمی توانید با لباس هایی مثل تی شرت و شلوارک از این وسایل بهره ببرید.
  • همراه داشتن موبایل در زمان استفاده از سرسره ها ممنوع است، اما می توانید با دوربین گوپرو عکس و فیلم بگیرید. البته در قسمت های مختلف در صورت تمایل از شما عکس گرفته می گردد و می توانید هنگام خروج هزینه عکس ها را پرداخته و آنها را دریافت کنید.
  • از همه جالب تر اینکه موسیقی و صدای دی جی ها تمام روز به شکل زنده در پارک شنیده می گردد و می توانید در طول بازی انیمیشن های مجذوب کننده دیدن کنید.

ساعت کاری پارک آبی مارینا آکوا: پارک آبی توزلا همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 19 بعدازظهر باز است.

قیمت پارک آبی استانبول: این پارک آبی استانبول در قسمت آسیایی قرار گرفته است. با توجه به موقعیت جغرافیایی پارک آبی توزلا و شناخته شدنش به عنوان برترین پارک آبی استانبول باید انتظار قیمت های بالاتری را داشته باشید. البته قیمت دقیق و نحوه رزرو بلیط پارک آبی استانبول با توجه به زمان و شرایط ممکن است متغییر باشد.

آدرس پارک آبی توزلا روی نقشه گوگل:

پارک آبی دلفین استانبول | Aqua Club Dolphin

اگر در پی پارک آبی استانبول در قسمت آسیایی هستید، پارک آبی دلفین برترین گزینه است. پارک آبی دلفین استانبول در منطقه اسنیورت و 30 کیلومتری میدان تکسیم قرار گرفته است. البته مثل تمام پارک های آبی استانبول برای رفتن به این پارک هم می توانید از سرویس حمل ونقل رایگان پارک بهره ببرید. اما چه چیز متفاوتی به جز نزدیکی به مرکز شهر شما را ترغیب می نماید، یک روز کامل را در این پارک آبی استانبول بگذرانید؟

والیبال شنی، فوتبال صابونی!

پارک آبی دلفین استانبول جایی است که می توانید فوتبال در میان کف و صابون را تجربه کنید. لیز بخورید، بخندید و هیجان زده شوید. اگر در زمینه ورزش های ساحلی حرفه ای باشید و دسته جمعی به این پارک آبی در استانبول رفته باشید والیبال ساحلی هم از آن دسته سرگرمیاتی است که نباید از دستش بدهید.

شنا کنار دلفین ها

می دانید چرا به این پارک، پارک آبی دلفین ها می گویند؟ این جا به احتمال زیاد تنها نقطه ای از استانبول است که شما می توانید کنار دلفین ها شنا کنید، با آن ها عکس بگیرید و نمایش دلفین ها را دیدن کنید. اگر در ساعت خاصی از روز در پارک آبی دلفین باشید می توانید به دیدن نمایش شیرهای دریایی و دلفین ها بروید. پارک آبی دلفین چهار کوسه، سه شیر آبی و 11 دلفین دارد که می توانید همه آن ها را از نزدیک ببینید.

از واترپلو تا حوضچه های موج

پارک آبی دلفین استانبول برای تمام سلیقه های دنیا استخر دارد! استخر واترپلو برای کسانی است که عاشق بازی های دسته جمعی داخل استخر هستند. استخر این پارک با موج های بلند و هیجان انگیز هم حس شنا در دریا و اقیانوس را به شما می دهد. استخر بزرگسالان عمق بیشتری دارد و بچه ها اجازه ورود به آن را ندارند. این استخر بیشتر برای شنا کردن حرفه ای هاست. استخر مخصوص بچه ها و استخر همگانی که محل خوبی برای سرگرمی در کنار خانواده و آفتاب گرفتن به شمار می رود. اگر شناگر حرفه ای باشید پارک آبی دلفین برترین پارک آبی استانبول برای شما محسوب می گردد.

از سرسره آبی بچه ها تا سقوط آزاد از آسمان استانبول

پارک آبی دلفین، پارک سرسره های آبی به شمار می رود. این پارک 12 نوع سرسره آبی متفاوت دارد. سرسره های لوله ای، سرسره های رنگی و سرسره هایی که پیچ وتاب، بلندی و هیجانش با یکدیگر فرق می نماید. هرکدام از این سرسره ها را که امتحان کنید، به احتمال زیاد فکر می کنید این نهایت هیجان و لذتی است که می توانید تجربه کنید، اما با امتحان کردن سرسره بعدی نظرتان عوض می گردد! البته نمی توان سرسره سقوط آزاد را نادیده گرفت. شما درحالی که از بالا به شهر زیبای استانبول نگاه می کنید روی این سرسره می نشینید و با فشار شدید آب به پایین سقوط می کنید. درست مثل اینکه سوار یک آبشار بلند شده باشید.

آنچه قبل از رفتن به پارک آبی دلفین استانبول باید بدانید

  • این پارک نزدیک ترین پارک آبی استانبول به میدان تکسیم است. با این وجود چه در میدان تکسیم و چه قسمت های دیگر ترکیه وسیله حمل ونقل رایگان برای رفتن به پارک آبی دلفین استانبول وجود دارد.
  • بردن هرگونه خوراکی و نوشیدنی به داخل پارک ممنوع است، اما کافه، رستوران و حتی فروشگاه هایی برای خرید سوغاتی در این پارک آبی استانبول وجود دارد.
  • دقت کنید اگر بلیط پارک آبی استانبول را خریداری کنید به هیچ عنوان نمی توانید آن را کنسل کنید.
  • علاوه براین خانم های باردار و بیماران قلبی اجازه استفاده از سرسره های این پارک را ندارند، برای استفاده از استخرها و وسایل بازی این پارک آبی، باید مایو مناسب داشته باشید.

ساعت کاری پارک آبی دلفین استانبول: پارک آبی دلفین استانبول همه روز از ساعت 9 صبح تا 19 بعد از ظهر باز است.

قیمت پارک آبی استانبول: این پارک آبی استانبول در قسمت آسیایی و نزدیک به میدان تکسیم قرار گرفته است. با توجه به موقعیت جغرافیایی پارک آبی دلفین، قیمت ورودی این پارک مناسب و در مقایسه با پارک آبی توزلا ارزانتر است. البته قیمت دقیق و نحوه رزرو بلیط پارک آبی استانبول با توجه به زمان و شرایط ممکن است متغییر باشد.

آدرس پارک آبی دلفین استانبول روی نقشه گوگل:

برترین پارک آبی استانبول دریای مرمره است!

پارک های آبی استانبول مکان هایی برای تجربه هیجان، جیغ کشیدن، بالا رفتن آدرنالین و لذت بردن هستند. سرزمین های آبی به شما اجازه می دهند که یک روز کامل به هیچ چیز فکر نکنید و از ته دل فریاد بکشید. اما با وجود تمام این ها برترین پارک آبی استانبول هنوز دریای مرمره است.

اگر روزی به استانبول سفر کردید، قدم زدن در کنار سواحل دریای مرمره را از قلم نیاندازید. پل هایی که ماهی گیران پیر از بالای آن ها قلاب می اندازند، دکه های کوچک ماهی فروشی ساحلی، ازدحام مردم محلی، جهانگرد ها و کمپرها در سواحل دریای مرمره بخش بزرگی از فرهنگ این شهر را تشکیل می دهد. چند ساعت قدم زدن در سواحل دریای مرمره کافی است تا روح استانبول را بهتر درک کنید. رفتن به پارک های آبی، مراکز خرید استانبول و قدم زدن در خیابان استقلال مجذوب کننده هستند، اما برای درک بهتر روح استانبول باید به ساحل دریای مرمره بروید.

سوالات متداول درباره پارک های آبی استانبول

آیا استانبول پارک آبی دارد؟

استانبول سه پارک آبی دارد.

پارک آبی آکوا مارین در قسمت اروپایی و در منطقه بیوکچکمجه

پارک آبی آکوا مارینا یا پارک آبی توزلا در قسمت آسیایی و نزدیک ساحل توزلا

پارک آبی دلفین در قسمت آسیایی و منطقه اسنیورت

کدام پارک آبی استانبول بهتر است؟

پارک آبی توزلا یا پارک آبی آکوا مارینا برترین پارک آبی استانبول است.

برترین پارک آبی استانبول برای سرگرمی با خانواده کدام است؟

پارک آبی توزلا جو خانوادگی دارد و برای سرگرمی بچه ها و بزرگ سالان مناسب است. ورود مردان مجرد بالای 15 سال بدون خانواده به پارک آب توزلا ممنوع است.

منبع: فلای تودی
انتشار: 25 دی 1401 بروزرسانی: 25 دی 1401 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 2212

به "برترین پارک های آبی استانبول ، تجربه تفریحی متفاوت (تور ارزان استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پارک های آبی استانبول ، تجربه تفریحی متفاوت (تور ارزان استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید