افتتاح خط 6 مترو در فروردین 98 با حضور رئیس جمهور

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران آنلاین:رئیس شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح بخشی از خط 6 در فروردین سال جاری با حضور رئیس جمهور اطلاع داد.

افتتاح خط 6 مترو در فروردین 98 با حضور رئیس جمهور

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی در انتها یکصد و سی و یکمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل برگزاری جلسه هم اندیشی صبح یک شنبه 19 اسفند با حضور شهردار تهران صحن کمی با تاخیر شروع شد. راه اندازی بخش جدید خط هفت تا میدان صنعت موضوعی بود که بحث شد و قرار شد تا بخشی از خط 6 مترو تهران در فروردین سال جاری با حضور رئیس جمهور روحانی افتتاح گردد و ظاهراً به دلیل مشغله های زیاد، ایشان برای قبل از سال نو وقت نداشتند. البته قطارها رفت و آمد خود را تا افتتاح رسمی انجام می دهند.

او اضافه نمود: در ابتدای جلسه اعتراض هیات تطبیق فرمانداری درباره برنامه سوم توسعه مورد بحث نهاده شد که با توجه به تاخیر در ارایه ایرادها و همچنین کلی و مبهم بودن آن ها اعضای شورای شهر آن را وارد ندانسته و رای دادند تا از دستور جلسه خارح گردد. ما هم همین موضوع را به هیات تطبیق اعلام خواهیم کرد.

هاشمی با اشاره به دیگر دستور جلسات شورای شهر تهران، توضیح داد: موضوع نام گذاری بعضی از معابر و خیابان ها دستور جلسه دیگری بود که آنالیز و در نهایت تصویب شد. همچنین پرونده 10 پلاک ثبتی مبنی بر باغ بودن یا نبودن از سوی اعضا آنالیز شد.

او با اشاره به رد لایحه یکپارچه سازی امداد و نجات در شهر تهران، گفت: این لایحه تصویب نشد، زیرا بر اساس مصوبه قبلی شورای شهر مربوط به سال 93 و مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران باید نسبت به ارایه لایحه یکپارچه سازی جدید اقدام کند.

هاشمی ادامه داد: کارخانه سیمان ری واقع در شهرری موضوع دیگری بود که درباره آن بحث شد. این کارخانه مدت زیادی است که فعالیت نمی کند و تصمیم بر این بود تا آنجا به موزه صنعتی و سیمان تبدیل گردد، اما چون ملک متعلق به دولت است شهردار باید در این باره با دولت به توافق برسد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینک ه موضوع انتصاب های شهردار در 100 روز گذشته بحث دیگری بود که در جلسه هم اندیشی به آن پرداخته شد، گفت: شهردار درباره انتصابات گذشته و اخیر درباره برج میلاد و سازمان ورزش و انتصاب هایی که در آینده خواهد داشت، توضیحاتی را مطرح نمود.

او گفت: موضوع آنالیز مصوبه برج باغ ها بدون حضور شهردار برگزار گردید، مطرح نمود: اعضا هر کدام بازتاب این موضوع را در رسانه ها مطرح نمودند و تصمیم بر این شد تا در این زمینه برای مردم روشنگری گردد.

یکی از خبرنگاران از هاشمی پرسید اخبار حاکی از آن است که در نشست هم اندیشی صبح امروز سخنگوی شواری شهر از سمت سخنگویی استعفا داده که هاشمی این موضوع را تکذیب کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 166

به "افتتاح خط 6 مترو در فروردین 98 با حضور رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح خط 6 مترو در فروردین 98 با حضور رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید