انتشار نامه دو هفته پیش کمیته ملی المپیک ایران به IOC درباره شیوع بیماری کرونا

به گزارش مجله رویای کره ای، کمیته ملی المپیک کشورمان دو هفته پیش با ارسال ایمیلی خواهان تعویق بازی های المپیک 2020 شد.

انتشار نامه دو هفته پیش کمیته ملی المپیک ایران به IOC درباره شیوع بیماری کرونا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، با توجه به اتفاقات اخیر و شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و همچنین لغو تعداد زیادی از رقابت های مهم قاره ای و دنیای از جمله مسابقات کسب سهمیه، شایعاتی مبنی بر تعلیق و تعویق المپیک 2020 در هفته های اخیر مطرح شد.

به همین دلیل رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با ارسال ایمیلی به رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) ضمن تشریح شرایط کاروان ورزشی ایران، خواهان تصمیم گیری در مورد تعویق بازی ها شد.

ایمیل ارسالی دکتر صالحی امیری به توماس باخ به همراه پاسخ IOC به توضیح زیر است:

جناب آقای توماس باخ

سلام ما را پذیرا باشید

با توجه به ایمیل های قبلی که از شما دریافت کردیم، تمایل دارم با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران مواردی را به شما اطلاع دهم.

1- با توجه به آمار رسمی اعلام شده تا این لحظه 145 نفر به دلیل شیوع این بیماری فوت شده و 5823 نفر نیز مبتلاشده اند.

2- بر اساس اعلام ستاد مقابله با این ویروس که با راهبری ریاست جمهوری ایران تشکیل شده تمام گردهم آیی ها، سمینارها، تجمع ها، مسابقات، حتی اردوهای ورزشی در ایران لغو شده است.

3- همه پروازها از ایران به سایر کشورها و بالعکس تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

4- تمام تیم هایی که قرار بود در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند همه با مشکل روبرو شده اند، مثل ژیمناستیک، بوکس و شمشیربازی.

5- یکسری از رقابت های انتخابی المپیک که تاریخشان از قبل معین بود لغو شده اند، مثل کشتی، شنا، واترپلو و وزنه برداری.

با توجه به شرایط موجود بیشتر کشورهای آسیایی مثل کره، هند، ژاپن و چند کشور دیگر درگیر این موضوع و ورزشکاران نیز از نظر ذهنی و روحی دچار چالشی عظیم شده اند. قهرمانان، رشته های مختلف، مربیان و فدراسیون های تحت پوشش نیز از این قائده مستثنی نیستند؛ بطوریکه خانواده ها تصمیم گرفتند که فرزندان قهرمان خود را در خانه قرنطینه کنند که البته این موضوع به جد از سوی دولت به تمام مردم نیز توصیه شده و می گردد.

با توجه به توضیحات داده شده موجب امتنان است تا نظر خود در مورد پیشنهاد در نظر گیری شرایط ورزشکاران، تعویق رقابت های گزینشی اعلام نمایید. همچنین مایلم پیشنهاد خود مبنی بر موکول کردن بازی های المپیک توکیو 2020 به سرانجام سال 2020 را اعلام نموده و خواهان توجه شما در این خصوص باشم.

در سرانجام از حمایت های همیشه شما سپاسگزارم و منتظر پاسخ شما هستم.

دو روز بعد از ارسال ایمیل ایران؛ جان مکلود رئیس بخش ارتباطات کمیته های ملی المپیک IOC پاسخ نامه را داد که خلاصه آن به توضیح زیر است:

آقای رئیس عزیز

ممنون بابت ایمیل ارسالی؛ رئیس IOC شخصا از من خواستند که از جانب ایشان پاسخ ایمیل شما را بدهم.

هیئت اجرایی IOC اخیرا تعهد خود برای برگزاری پیروز بازی ها در تاریخ مقرر را اعلام نموده و از فدراسیون های بین المللی درخواست نموده تا در مورد مسابقات کسب سهمیه و انتخابی شرایط، مکان و زمان جدید و آسانی را طراحی کنند.

فدراسیون های ملی خود را تشویق کنید تا ارتباط تنگاتنگی با فدراسیون های بین المللی خود داشته و از تغییرات قوانین انتخابی المپیک مطلع شوند.

تصمیمات هیئت اجرایی و فدراسیون های بین المللی هر چه که باشد از تغییرات سیستماتیک زمان، مکان و نحوه مسابقات انتخابی به اطلاع شما و فدراسیونهای ملی کشورتان خواهد رسید.

پیشنهاد می کنیم از تجربیات کشورهای مشابه که درگیر کرونا هستند بهره ببرید، به طور مثال برای ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات انتخابی تان اردوهایی را در کشوری ثالث که شیوع این بیماری در آن کمتر و کنترل شده است، برگزار کنید تا ضمن حفظ سلامت، مسئله ای با کشور میزبان مسابقات گزینشی برای حضور نداشته باشید. در این زمینه IOC آمادگی همکاری و تسهیل در ارتباط با کمیته های المپیک مد نظرتان را دارد.

با آغوش باز آماده دریافت پیشنهادات و همچنین یاری به شما هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 929

به "انتشار نامه دو هفته پیش کمیته ملی المپیک ایران به IOC درباره شیوع بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار نامه دو هفته پیش کمیته ملی المپیک ایران به IOC درباره شیوع بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید