انواع غذا برای بیرون بردن ؛ راحت و فوری!

به گزارش مجله رویای کره ای، غذا برای بیرون بردن تنوع زیادی دارد؛ غذاهای ساده ای که در کمترین زمان ممکن آماده می شوند و مرحله پخت آن ها را می توان در منزل انجام داد یا از روش طبخ کبابی در بیرون از منزل استفاده کرد.

انواع غذا برای بیرون بردن ؛ راحت و فوری!

خبرنگاران | سرویس آشپزی - حتما برای شما هم پیش آمده که به طور ناگهانی و بدون برنامه ریزی قبلی تصمیم به گردش و رفتن به پیک نیک گرفته باشید. یکی از مواردی که لذت گشت و گذار را چند برابر می نماید، خوردن خوراکی ها و غذا های خوشمزه ای است که یا باید از بیرون تهیه گردد که مستلزم صرف هزینه بالا و عدم اطمینان از سلامتی غذاست؛ یا باید به سرعت در خانه آماده گردد.

غذا برای بیرون بردن می تواند شامل غذا های ساده ای مانند انواع کتلت، فلافل، الویه و انواع کوکو باشد که به صورت ساندویچ آماده می شوند و برای سرو کردن احتیاج از طریق خاصی ندارند؛ البته بعضی نیز انواع دمپختک، استانبولی و ماکارونی را ترجیح می دهند. گاهی نیز اگر در محل مورد نظر امکان بر پا کردن سور و سات کباب مهیا باشد، می توان مواد اولیه را در خانه آماده و در بیرون از خانه کباب کرد.

معرفی چند نوع غذای ساده برای بیرون بردن

سالاد الویه

سالاد الویه یکی از انواع غذا برای بیرون بردن است که خیلی راحت درست شده و به صورت سرد سرو می گردد، به همین جهت گزینه مناسبی برای پیک نیک است. مواد اصلی مورد استفاده در تهیه سالاد الویه سیب زمینی، سینه مرغ و خیار شور است که با سس مایونز مزه دار می شوند. افراد بسته به ذائقه خود از انواع سبزیجات پخته نظیر هویج، ذرت و نخود فرنگی نیز در آن استفاده می نمایند. برای آشنایی با طرز تهیه سالاد الویه قالبی به طور کامل می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

طرز تهیه سالاد الویه قالبی خوشمزه

کتلت سیب زمینی

یکی دیگر از انواع غذا برای بیرون بردن، کتلت سیب زمینی است که می توان به راحتی و در زمان کوتاهی درست کرد. موادی که در تهیه این کتلت به کار می رود متنوع است و هرکس بنا به ذائقه و سلیقه خود در آن از انواع مواد غذایی استفاده می نماید. ترکیب اصلی این کتلت، متشکل از گوشت چرخ نموده، پیاز و سیب زمینی است. سیب زمینی به صورت خام یا پخته رنده شده و با سایر مواد به صورت خمیری درمی آید که در روغن سرخ می گردد. این غذا را می توان به صورت گرم یا سرد با نان باگت، خیار شور و گوجه فرنگی ه صورت ساندویچ سرو کرد. طرز تهیه کتلت سیب زمینی را می توانید به صورت کامل در مقاله زیر دنبال کنید:

طرز تهیه کتلت سیب زمینی

سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه بسیار راحت است و در زمان کوتاهی آماده می گردد. در تهیه مایه درونی سمبوسه می توانید از ترکیب گوشت چرخ نموده، سیب زمینی و سبزی های معطر بهره ببرید؛ یا کار را از این هم ساده تر نموده و ترکیبی از سبزیجات پخته در دسترس را به کار برید. طرز تهیه دو نوع سمبوسه با نان لواش و طرز پیچیدن آن را در مقاله زیر دنبال کنید:

طرز تهیه سمبوسه با نان لواش

فلافل

فلافل از ترکیب پوره نخود با ادویه جات خوش عطر، درست می گردد. فلافل را اغلب با پیاز، جعفری خرد شده، گوجه فرنگی و خیار شور به صورت ساندویچ سرو می نمایند و به همین دلیل برای بیرون بردن مناسب و بی دردسر است. برای آشنایی با طرز تهیه فلافل بندری خوشمزه اصل به صورت تصویری و نکات مهم و اصولی طبخ آن مقاله زیر را دنبال کنید:

طرز تهیه فلافل بندری خوشمزه اصل (تصویری)

دونات سبزیجات

دونات سبزیجات با انواع سبزیجات درست می گردد. این خوراک را می توان به صورت سرد همراه با پنیر به عنوان یک میان وعده کامل و مغذی در پیک نیک مورد استفاده قرار داد. ماده اصلی تشکیل دهنده این دونات، آرد ساده است که با مایه خمیر به صورت خمیر درآمده و با انواع سبزیجات رنگارنگ ترکیب می گردد. طرز تهیه دونات سبزیجات را به طور کامل در مقاله زیر دنبال کنید:

طرز تهیه دونات سبزیجات

کوکو سبزی

کوکو سبزی غذایی ساده و خوشمزه است که هواداران زیادی دارد و از آنجا که ساندویچ آن همراه با نان، خیار شور و گوجه فرنگی بسیار دلچسب است، می تواند یکی از انواع غذا برای بیرون بردن باشد. این غذا خیلی سریع آماده می گردد و مواد اصلی مورد استفاده در تهیه آن سبزی و تخم مرغ هستند. ترکیب و نسبت سبزی کوکو هم از نکات خیلی مهم در طعم عالی آن است. البته افزودن زرشک و مغز گردو به آن نیز خالی از لطف نیست. برای آشنایی با طرز تهیه کوکو سبزی با زرشک و مغز گردو مقاله زیر را دنبال کنید:

طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه قالبی با زرشک و گردو

سالاد سیب زمینی و پیازچه

یکی دیگر از غذا های ساده ای که می تواند گزینه مناسبی برای بیرون بردن باشد، سالاد سیب زمینی و پیازچه است. این سالاد نیز مانند بیشتر سالاد ها به صورت سرد مصرف شده و از آنجا که احتیاجی به گرم کردن ندارد، به راحتی در خارج از خانه سرو می گردد. این خوراک ترکیبی از سیب زمینی پخته، پیازچه و سس مایونز است که بسته به ذائقه خود می توانید به آن مرغ، تن ماهی، کالباس، شوید و جعفری اضافه کنید. طرز تهیه انواع سالاد سیب زمینی و پیازچه را در مقاله زیر دنبال کنید:

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و پیازچه به سه روش

کباب ترکی

کباب ترکی یا دونر نوعی ساندویچ مناسب برای بیرون بردن است که برای درست کردن آن می توان از گوشت گوساله، مرغ یا بوقلمون استفاده کرد. ماده اصلی در تهیه این خوراک، گوشت است، ولی افزودن سبزیجاتی نظیر فلفل دلمه ای، قارچ و گوجه فرنگی خوشمزگی آن را دو چندان می نماید. کباب ترکی در رستوران ها با دستگاه مخصوص درست می گردد، ولی در خانه نیز بدون استفاده از دستگاه به راحتی قابل تهیه است. برای آشنایی با طرز تهیه کباب ترکی در منزل به مقاله زیر مراجعه کنید:

طرز تهیه کباب ترکی مرغ و گوشت در منزل

دمپختک

یکی دیگر از انواع غذا برای بیرون بردن، دمپختک است؛ غذایی ساده و در عین حال کامل که در کمترین زمان آماده می گردد. دمپختک نوعی پلوی آبکش نشده است که با انواع حبوبات مانند ماش، عدس و لوبیا درست شده و همراه با ماست و سبزی خوردن یا سالاد غذایی خوشمزه و کامل محسوب می گردد. سادگی پخت این غذا و تنوع آن باعث شده گزینه مناسبی برای بیرون بردن باشد. طرز تهیه انواع دمپختک را در مقاله زیر دنبال کنید:

طرز تهیه دمپختک با نیمرو، غذایی کامل و خوشمزه

چه غذاهای دیگری را برای بیرون بردن پیشنهاد می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت ارسال نظر با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1491

به "انواع غذا برای بیرون بردن ؛ راحت و فوری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع غذا برای بیرون بردن ؛ راحت و فوری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید