ایتالیا به دو نیم تقسیم شد

به گزارش مجله رویای کره ای، عملیات خنثی سازی بمبی متعلق به جنگ جهانی ایتالیا را به دو نیم کرد.

ایتالیا به دو نیم تقسیم شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، در پی عملیات خنثی سازی بمب متعلق به جنگ دوم دنیای اتوبان A1 که شمال و جنوب این کشور را به هم متصل می نماید به مدت دو ساعت بسته و قطارهای سریع السیر جهت رم - فلورانس نیز متوقف و بدین ترتیب ایتالیا عملا به دو نیم تقسیم شد.

این بمب 1000 پوندی متعلق به یک هواپیمای آمریکایی در زمان جنگ دوم دنیای بود که اخیرا در نزدیکی شهر جووه در چند صد متری اتوبان A1 و راه آهن مذکور کشف شد و تاکنون غیرفعال مانده است.

این عملیات با هماهنگی فرمانداری شهر ترنی از ساعت 8:30 به وقت محلی (11 به وقت تهران) با تخلیه منازل در شعاع 1900 متری آن شروع شد.

اتوبان نیز از ساعت 10:45 به وقت محلی بسته شده و تا ساعت 13:30 (16 به وقت تهران) بسته می ماند. و قطارها نیز از ساعت 11:30 به وقت محلی متوقف خواهند شد و حتی ترافیک هوایی بالای محل خنثی سازی این بمب نیز بسته می ماند. ماموران ارتش برای خنثی سازی این بمب، آنرا به مکان دیگری منتقل می نمایند.

در 10 سال اخیر بیش از 30 هزار بمب متعلق به دوران جنگ دوم دنیای در ایتالیا کشف و خنثی شده است. مرحله نخست خنثی سازی این بمب در نزدیکی اتوبان A1 دو ساعت بطول می انجامد و سپس به یک معدن سنگ منتقل و در آنجا بصورت کنترل شده منفجر خواهد شد.

جنگ دنیای دوم از ماه سپتامبر سال 1939 شروع و تا سال 1945 بطول انجامید. در این جنگ که بسیاری از کشورهای دنیا با یکدیگر درگیر شده بودند، دو دسته از کشورهای مختلف به نام متحدین و متفقین بوجود آمد. در این جنگ بیش از یکصد میلیون نفر جنگیدند و در طول آن کشورهای مختلف تمام توان مالی و علمی خود را بر روی ساخت تسلیحات جنگی متمرکز کردند. در طول جنگ دنیای دوم بیش از 70 میلیون نفر کشته شدند که خونین ترین درگیری در طول تاریخ بشریت است.

حمله آلمان نازی به لهستان در سال 1939 شروع جنگ دوم دنیای را رقم زد. درگیری بین دو کشور آلمان و لهستان باعث مداخلهٔ فرانسه و انگلیس و فراگیر شدن جنگ در اروپا شد. نتیجهٔ نهایی جنگ دنیای دوم پیروزی متفقین بود اما پیامدهای این جنگ تغییرات بسیاری در پی داشت که از جمله آنها تشکیل سازمان ملل متحد بود.

منبع: ایرنا

منبع: تسنیم
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 573

به "ایتالیا به دو نیم تقسیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا به دو نیم تقسیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید