بازداشت یکی از مقامات برجسته واتیکان به اتهام پولشویی

به گزارش مجله رویای کره ای، خبرنگاران: پلیس ایتالیا یکی از مقامات ارشد واتیکان را که پیشتر متهم به قاچاق 20 میلیون یورو شده بود برای بار دوم و به اتهام پولشویی از طریق بانک واتیکان بازداشت کرد.

بازداشت یکی از مقامات برجسته واتیکان به اتهام پولشویی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس؛ پلیس ایتالیا برای بار دوم دستور بازداشت نونزیو اسکارانو، از مقامات ارشد واتیکان را صادر کرد. اسکارانو که پیشتر درگیر پرونده اتهامی در زمینه طرح ریزی برای قاچاق 20 میلیون یورو از سوئیس به ایتالیا بوده است، این بار متهم شده است که از حساب خود در بانک واتیکان برای پولشویی استفاده کرده است.

واحد پلیس مالی ایتالیا در شهر جنوبی سالرنو در بیانیه ای که امروز سه شنبه منتظر کرد بیان نمود: از حساب نونزیو اسکارانو در بانک واتیکان برای انتقال میلیون ها دلار پول تحت عنوان دروغین اهدا، از شرکت های خارجی استفاده شده است.

پلیس اعلام کرده است که در این رابطه همچنین میلیون ها یورو پول ضبط شده است.

این در حالی است که وکیل اسکارانو عنوان داشته است که موکل وی تنها از کسانی که فکر می کرد برای ساخت آسایشگاهی برای بیماران لاعلاج کمک می کنند، پول هایی اهدایی دریافت می کرد.

اسکارانو جولای گذشته نیز به اتهام قاچاق پول بازداشت شد و پرونده وی در دادگاهی در شهر رم در حال رسیدگی است اما به علت وضعیت شکننده جسمی وی، هم اکنون تحت بازداشت خانگی به سر می برد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 422

به "بازداشت یکی از مقامات برجسته واتیکان به اتهام پولشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت یکی از مقامات برجسته واتیکان به اتهام پولشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید