آنالیز مسائل حوزه میراث فرهنگی و مرمت بناهای تاریخی اهر

به گزارش مجله رویای کره ای، در نشست مشترک نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مسائل حوزه میراث فرهنگی و مرمت بناهای تاریخی شهرستان اهر مورد آنالیز نهاده شد.

آنالیز مسائل حوزه میراث فرهنگی و مرمت بناهای تاریخی اهر

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، پنجشنبه 21 آذرماه سال 98 مرتضی آبدار با بیت الله عبداللهی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، در مورد مسائل میراث فرهنگی اهر دیدار و گفت و گو کرد.

آبدار در این دیدار با اشاره به اهمیت حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی شهرستان اهر اضافه کرد: شهرستان اهر با ظرفیت های غنی تاریخی و هنری خود یکی از مهم ترین مقاصد فرهنگی و گردشگری استان محسوب می گردد و شایسته آن است تا با تقویت زیرساخت های گردشگری و صیانت از میراث تاریخی، این شهرستان را به صندلی واقعی خود در استان برسانیم.

او ادامه داد: با برطرف نواقص مرمتی مرمت بازار سرپوشیده اهر با مشارکت خوب کسبه این بازار تاریخی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه به اهمیت تکمیل مرمت و ساماندهی باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری (موزه ادب و عرفان) نیز اشاره نمود و گفت: با توجه به ارزش و اهمیت تاریخی این باغ مزار، کارشناسان میراث فرهنگی اداره کل استان برای مرمت و ساماندهی آن همچنان در کوشش هستند.

او، مرمت دیوار مسجد جامع اهر را از دیگر پروژه های مرمتی این شهرستان خواند و گفت: مرمت و سامان دهی این آثار تاریخی ارزشمند با اعتباری قریب به 6میلیارد ریال و مشارکت 60درصدی بخش خصوصی در حال اجراست.

آبدار در پایان با بیان اینکه طراحی و نظارت بر مرمت سردر بازار اهر توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز از برنامه های این اداره کل برای حفظ و صیانت از آثار تاریخی این شهرستان است، گفت: اجرای این پروژه نیز با همکاری بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم شریف اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم اهتمام کامل در مورد صیانت از میراث فرهنگی منطقه اهر گفت: ارسباران از مناطق با اهمیت آذربایجان شرقی است و دارای تاریخ و پیشینه بسیار باارزشی است و باید اهتمام شایسته این منطقه برای صیانت از میراث تاریخی آن صورت پذیرد.

عبداللهی او با تقدیر از اقدامات اجرا شده در این منطقه توسط اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: پایش و پیگیری اجرای پروژه ها توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی باید به گونه ای باشد که رضایت مردم این منطقه فراهم گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 537

به "آنالیز مسائل حوزه میراث فرهنگی و مرمت بناهای تاریخی اهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مسائل حوزه میراث فرهنگی و مرمت بناهای تاریخی اهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید