برنامه های جاه طلبانه حزب کمونیست چین برای قدرت نظامی برابر با آمریکا در سال 2027

به گزارش مجله رویای کره ای، این برنامه درازمدت نگرانی هایی را در خصوص برنامه بلندمدت شی برای ماندن در قدرت ایجاد نموده است. رهبر حزب کمونیست چین اکنون نقش دبیرکل حزب و فرمانده ارتش و بعلاوه ریاست جمهوری این کشور با حق ماندن در این مقام تا خاتمه عمر را داراست.

برنامه های جاه طلبانه حزب کمونیست چین برای قدرت نظامی برابر با آمریکا در سال 2027

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزیاتو، اخیرا حزب کمونیست چین مجمعی چهار روزه را برگزار کرد که طی آن برنامه پنج ساله چهاردهم خود را برای توسعه مالی و اجتماعی ملی این کشور و بعلاوه اهداف بلند مدت خود تا سال 2035 را تدوین و تصویب نماید. سال 2027 در این برنامه صندلی بسیار مهمی دارد زیرا مصادف با یکصدمین سال تشکیل ارتش آزادی بخش چین خواهد بود. برنامه های حزب کمونیست چین برای تقویت قدرت نظامی کشور نیازهای این کشور برای دفاع از خود و سیاست هایش در آینده را تضمین خواهد نمود. شی جین پینگ رییس جمهور چین اکنون ریاست مجمعی را بر عهده دارد که نقشه راه این کشور برای 15 سال آینده را ترسیم خواهد نمود.

این برنامه درازمدت نگرانی هایی را در خصوص برنامه بلندمدت شی برای ماندن در قدرت ایجاد نموده است. رهبر حزب کمونیست چین اکنون نقش دبیرکل حزب و فرمانده ارتش و بعلاوه ریاست جمهوری این کشور با حق ماندن در این مقام تا خاتمه عمر را داراست. در سال 2018، قانون اساسی چین تغییر یافت تا محدودیت دو دوره ای ریاست جمهوری در این کشور برداشته گردد. شی جین پینگ در حال گذراندن دوره دوم ریاست جمهوری خود است که در سال 2022 به خاتمه خواهد رسید.

سان فی وو، معاون موسسه تیاندا که در هنگ کنگ مستقر است در خصوص هدف حزب کمونیست چین برای سال 2027 می گوید: اصولاً هدف ساخت ارتشی است که بتواند در سال 2027 با ارتش ایالات متحده رقابت کند، و بدین ترتیب بتواند به شکلی موثر از مداخله ارتش ایالات متحده در اطراف تنگه تایوان جلوگیری کند. این برنامه تنها چند هفته بعد از آن اعلام می گردد که شی جین پینگ در ملاقات با نیروهای دریایی کشورش، خطاب به آن ها گفت: فکر و انرژی خود را روی آماده شدن برای رفتن به جنگ آماده کنید و در ادامه از آن ها خواست که در حالت آماده باش بمانند. او بعلاوه گفت که نیروهای دریایی باید یک نیروی چندکاره، دارای واکنش سریع، آماده در تمام شرایط آب و هوایی و نیرویی منطقه ای باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: نیروهای ویژه دریایی ماموریت های متنوعی دارند و ماموریت های شما در آینده تغییر خواهد نمود. بدین ترتیب، نیروی دریایی باید آموزش هایتان را در میدان نبرد متمرکز کند… و استانداردهای آموزشی و توانایی های مبارزه ای را افزایش دهد. رسانه های چینی هم که تقریباً تماماً هوادار دولت چین و رییس جمهور هستند گفته اند که اخیراً احتمال مورد حمله قرار گرفتن چین افزایش یافته و چین باید از لحاظ نظامی و روحیه ای برای یک جنگ احتمالی آماده باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1786

به "برنامه های جاه طلبانه حزب کمونیست چین برای قدرت نظامی برابر با آمریکا در سال 2027" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های جاه طلبانه حزب کمونیست چین برای قدرت نظامی برابر با آمریکا در سال 2027"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید