بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در ابوظبی

به گزارش مجله رویای کره ای، شرکت برق ابوظبی (پایتخت امارات متحده عربی) روز سه شنبه هفته گذشته گفت که قراردادی بری ساخت ارزان ترین و بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان را به امضا رسانده است. این پروژه که سامانه فتوولتاییک الظفر نام دارد تا اواسط سال 2022 تکمیل خواهد شد و برای اتمام آن ابوظبی از دو شرکت فرانسوی و چینی دعوت نموده تا با کمترین هزینه (1.35 سنت بابت هر کیلووات ساعت) این نیروگاه را بسازند. بعد از ساخت نیروگاه الظفر امارات متحده عربی میتواند انرژی مورد احتیاج 160 هزار خانه را به وسیله انرژی پاک و ارزان تامین کند.

بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در ابوظبی

همین حالا که این مطلب را می خوانید ابوظبی یکی از عظیمترین نیروگاه های برق فتوولتاییک جهان را در خود دارد؛ نیروگاه 1.2 گیگاواتی نور که از آوریل سال 2019 شروع به کار کرد. امارات متحده عربی نیز یکی از معدود کشورهایی است که تا به امروز اقدام به احداث نیروگاه های فتوولتاییک عظیم تر از یک گیگاوات نموده است و از این لحاظ نامش در کنار کشورهایی چون چین، مصر و هند قرار می گیرد.

این نیروگاه همانطور که در ابتدا اشاره شد بعد از تکمیل شدن انرژی مورد احتیاج 160 هزار منزل مسکونی را در ابوظبی تامین خواهد نمود و به این ترتیب تصاعدات کربنی امارات متحده عربی نیز بالغ بر 1.6 میلیون تن در سال کاهش پیدا خواهد نمود که برابر با حذف 470 هزار ماشین از خیابان هاست.

در سال های اخیر تعدادی از شهرها و کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ابوظبی، دبی و عربستان سعودی کوشش کردند که ارزان ترین انرژی تجدیدپذیر را به شهروندان خود ارائه نمایند و حالا به نظر می رسد که ابوظبی برنده این رقابت خواهد بود.

این شهر علاوه بر ساخت عظیمترین نیروگاه برق تجدیدپذیر جهان میخواهد چهار نیروگاه برق هسته ای را در یک سایت ساحلی و درست در نقطه مرزی خود با عربستان سعودی بنا کند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1030

به "بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در ابوظبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید