بورس کالا محور مبادلات فولاد کشور می گردد

به گزارش مجله رویای کره ای، تهران (پانا) - سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به عرضه فولاد در بورس کالا گفت یکی از اهداف ساماندهی بازار فولاد و سوق دادن آن به سمت بورس کالا است تا بتوان عرضه فولاد را در بورس کالا منحصر کرد تا همه چیز شفاف باشد.

بورس کالا محور مبادلات فولاد کشور می گردد

به گزارش پایگاه خبری بورس کالا، محمد حسین فرهنگی اظهار کرد: باتوجه به نوسان غیرواقعی قیمت فولاد در ماه های اخیر، مجلس به دنبال آن است که به طور جدی به نوسان غیرمنطقی قیمت و البته قیمت گذاری دستوری ورود کند تا رویه ای منطقی و عادلانه برای فراوریکننده و مصرف کننده اجرایی شود.

وی گفت: عرضه کامل فولاد فراوریی کشور در بورس کالا یکی از مهمترین دغدغه های دولت و مجلس در ماه های گذشته است البته مشکل کار به آنجا بر می شود که به دلیل قیمت دستوری اعمال شده، شاهد ایجاد تلاطم در بازار فولاد و سواستفاده بعضی افراد بودیم که با حضور رزم حسینی وزیر جدید صمت تعاملی جدید با مجلس شروع شده تا عرضه فولاد به وسیله بورس کالا تنها محور بازار باشد تا نرخ گذاری محصولات نیز در شفافیت کامل انجام شود.

فرهنگی اضافه نمود: در اولین جلسه علنی مجلس و با توجه به شرایط فعلی بازار فولاد طرحی را آماده نموده ایم که به آن خواهیم پرداخت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس توضیح داد: پنج ماده جهت تصویب از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد شده است تا بتوانیم ناهماهنگی ها و چندگانگی های شبکه فراوری و توزیع را ساماندهی کنیم.

وی در سرانجام گفت: به تازگی با حضور رزم حسینی، وزیر صمت، تنظیم بازار فولاد مورد آنالیز نهاده شد و گزارش های وزیر مورد توجه کمیسیون نهاده شد و به زودی اصلاحات خوبی در این حوزه اجرا می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: koreandream.ir شناسه مطلب: 1314

به "بورس کالا محور مبادلات فولاد کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس کالا محور مبادلات فولاد کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید